주제분류(KDC/DDC) |
공익사업
|
799
|
1
|
|
교육학
|
14,719
|
6
|
|
주제어 |
Teacher practicum program
|
1
|
1
|
|
teachereducationinstitution
|
2
|
2
|
|
in-housetrainer
|
2
|
1
|
|
borich분석
|
7
|
2
|
|
Educational needs assessment
|
4
|
1
|
|
repeated measure
|
4
|
1
|
|
사내강사
|
4
|
1
|
|
educationalneedsassessment
|
5
|
1
|
|
교수자역량
|
11
|
2
|
|
jeollanamdo
|
6
|
1
|
|
반복측정
|
6
|
1
|
|
teacher competency
|
33
|
4
|
|
교원역량
|
19
|
2
|
|
policy development
|
11
|
1
|
|
Teacher competency
|
20
|
1
|
|
needs assessment
|
46
|
2
|
|
학교현장실습
|
49
|
2
|
|
smart education
|
135
|
5
|
|
교원양성기관
|
59
|
2
|
|
teaching competency
|
66
|
2
|
|
교육요구도
|
222
|
6
|
|
정책연구
|
39
|
1
|
|
pre-service teacher
|
96
|
2
|
|
스마트 교육
|
236
|
5
|
|
교원양성
|
49
|
1
|
|
전라남도
|
49
|
1
|
|
core competency
|
106
|
2
|
|
competency model
|
58
|
1
|
|
teacher training
|
118
|
2
|
|
teaching practicum
|
58
|
1
|
|
preservice teachers
|
63
|
1
|
|
교사 역량
|
133
|
2
|
|
교수역량
|
141
|
2
|
|
preservice teacher
|
228
|
3
|
|
지역화
|
79
|
1
|
|
역량모델
|
108
|
1
|
|
swot
|
127
|
1
|
|
예비교사
|
748
|
6
|
|
요구 분석
|
393
|
2
|
|
competency
|
231
|
1
|
|
localization
|
387
|
1
|
|
teacher education
|
417
|
1
|
|
역량
|
903
|
2
|
|
핵심 역량
|
1,047
|
2
|
|
계 |
|
22,044 |
90 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
4 |
|