주제분류(KDC/DDC) |
공익사업
|
799
|
1
|
|
교육학
|
15,032
|
6
|
|
주제어 |
Teacher practicum program
|
1
|
1
|
|
teachereducationinstitution
|
3
|
2
|
|
in-housetrainer
|
2
|
1
|
|
Educational needs assessment
|
4
|
1
|
|
repeated measure
|
4
|
1
|
|
사내강사
|
4
|
1
|
|
borich분석
|
9
|
2
|
|
educationalneedsassessment
|
5
|
1
|
|
jeollanamdo
|
6
|
1
|
|
교수자역량
|
12
|
2
|
|
반복측정
|
6
|
1
|
|
teacher competency
|
38
|
4
|
|
policy development
|
11
|
1
|
|
교원역량
|
25
|
2
|
|
Teacher competency
|
22
|
1
|
|
needs assessment
|
46
|
2
|
|
학교현장실습
|
53
|
2
|
|
smart education
|
137
|
5
|
|
교원양성기관
|
67
|
2
|
|
teaching competency
|
73
|
2
|
|
교육요구도
|
234
|
6
|
|
정책연구
|
43
|
1
|
|
스마트 교육
|
241
|
5
|
|
교원양성
|
51
|
1
|
|
전라남도
|
51
|
1
|
|
core competency
|
114
|
2
|
|
pre-service teacher
|
110
|
2
|
|
competency model
|
62
|
1
|
|
teaching practicum
|
61
|
1
|
|
teacher training
|
130
|
2
|
|
preservice teachers
|
70
|
1
|
|
교사 역량
|
146
|
2
|
|
preservice teacher
|
228
|
3
|
|
교수역량
|
160
|
2
|
|
지역화
|
83
|
1
|
|
swot
|
129
|
1
|
|
역량모델
|
122
|
1
|
|
예비교사
|
795
|
6
|
|
요구 분석
|
423
|
2
|
|
competency
|
249
|
1
|
|
localization
|
401
|
1
|
|
teacher education
|
441
|
1
|
|
역량
|
972
|
2
|
|
핵심 역량
|
1,091
|
2
|
|
계 |
|
22,766 |
90 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
4 |
|