주제분류(KDC/DDC) |
공학, 공업일반
|
5,595
|
3
|
|
경영관리
|
9,596
|
1
|
|
주제어 |
attractiveness of alternative
|
1
|
1
|
|
intentiontoexit
|
1
|
1
|
|
intentiontorelationalcontinua ...
|
1
|
1
|
|
koreascheong(情)
|
1
|
1
|
|
marketingoutcomes
|
1
|
1
|
|
relationship study
|
1
|
1
|
|
관계연구
|
1
|
1
|
|
보령머드고구마
|
1
|
1
|
|
뷰티숍 브랜드 편익(기능적
|
1
|
1
|
|
브랜드 카리스마
|
1
|
1
|
|
relationship termination cost
|
3
|
2
|
|
brandcharisma
|
5
|
3
|
|
Physical shape
|
2
|
1
|
|
Recovery planning program
|
2
|
1
|
|
Relationship Specific Asset
|
2
|
1
|
|
Response reduction
|
2
|
1
|
|
Seismic design codes
|
2
|
1
|
|
Soil-Foundation-Structure I ...
|
2
|
1
|
|
Value Asset
|
2
|
1
|
|
Virginia earthquake
|
2
|
1
|
|
womseffect
|
2
|
1
|
|
관계종결비용
|
4
|
2
|
|
관계특유자산
|
2
|
1
|
|
상징적)
|
2
|
1
|
|
전통시장의 상인-농산물 공급자
|
2
|
1
|
|
Relationship Asset
|
3
|
1
|
|
Stockbridge damper
|
3
|
1
|
|
Transmission tower
|
3
|
1
|
|
Unreinforced masonry
|
3
|
1
|
|
프랜차이즈 가맹점
|
3
|
1
|
|
V/H ratio
|
4
|
1
|
|
brandbenefits
|
4
|
1
|
|
relational satisfaction
|
8
|
2
|
|
relational trust
|
8
|
2
|
|
한국적 정(情)
|
4
|
1
|
|
brand assets
|
9
|
2
|
|
관계편익
|
18
|
4
|
|
Seismic code
|
5
|
1
|
|
Site classification
|
5
|
1
|
|
relationship trust
|
10
|
2
|
|
대안의 매력도
|
15
|
3
|
|
관계신뢰
|
22
|
4
|
|
Attractiveness of Alternativ ...
|
6
|
1
|
|
Seismic fragility curve
|
6
|
1
|
|
Reinforced concrete shear wal ...
|
7
|
1
|
|
verticalgroundmotion
|
7
|
1
|
|
Nonstructural elements
|
8
|
1
|
|
의사교환
|
8
|
1
|
|
Customer Equity
|
10
|
1
|
|
Relationship Learning
|
10
|
1
|
|
Relational Characteristics
|
11
|
1
|
|
r 프로그래밍
|
11
|
1
|
|
가치자산
|
11
|
1
|
|
타인추천
|
11
|
1
|
|
relationship benefits
|
23
|
2
|
|
Brand Assets
|
12
|
1
|
|
relational benefits
|
36
|
3
|
|
relationship learning
|
12
|
1
|
|
경험적
|
13
|
1
|
|
intentiontocontinuoususe
|
15
|
1
|
|
관계자산
|
16
|
1
|
|
관계만족
|
83
|
5
|
|
Traditional Markets
|
17
|
1
|
|
nonlineartime-historyanalysis
|
17
|
1
|
|
이탈의도
|
17
|
1
|
|
관계적 특성
|
18
|
1
|
|
relationship satisfaction
|
58
|
3
|
|
관계학습
|
20
|
1
|
|
brand asset
|
21
|
1
|
|
color marketing
|
23
|
1
|
|
고객자산
|
23
|
1
|
|
seismic behavior
|
24
|
1
|
|
Seismic design
|
73
|
3
|
|
soil-structure interaction
|
25
|
1
|
|
shallow foundation
|
26
|
1
|
|
traditional markets
|
26
|
1
|
|
longterm orientation
|
28
|
1
|
|
pile foundation
|
28
|
1
|
|
Dependence
|
30
|
1
|
|
Franchisee
|
32
|
1
|
|
의존
|
35
|
1
|
|
switching cost
|
86
|
2
|
|
time history analysis
|
44
|
1
|
|
brand trust
|
95
|
2
|
|
relationship commitment
|
58
|
1
|
|
카리스마
|
58
|
1
|
|
seismic performance evaluatio ...
|
72
|
1
|
|
구전효과
|
78
|
1
|
|
전환비용
|
156
|
2
|
|
관계몰입
|
86
|
1
|
|
관계지속의도
|
93
|
1
|
|
브랜드신뢰
|
194
|
2
|
|
Seismic performance
|
106
|
1
|
|
co-operation
|
224
|
2
|
|
브랜드자산
|
349
|
3
|
|
지속적 이용의도
|
109
|
1
|
|
협력모델
|
227
|
2
|
|
Brand Trust
|
124
|
1
|
|
Relationship Quality
|
133
|
1
|
|
Traditional Market
|
132
|
1
|
|
brand
|
129
|
1
|
|
cooperation
|
129
|
1
|
|
Nuclear power plant
|
151
|
1
|
|
recommendation intention
|
138
|
1
|
|
장기지향성
|
141
|
1
|
|
관계품질
|
187
|
1
|
|
Brand Loyalty
|
226
|
1
|
|
sharing economy
|
236
|
1
|
|
브랜드
|
268
|
1
|
|
시계열 분석
|
271
|
1
|
|
전통시장
|
235
|
1
|
|
브랜드 충성도
|
407
|
1
|
|
충성도
|
661
|
1
|
|
Communication
|
1,119
|
1
|
|
Text Mining
|
773
|
1
|
|
loyalty
|
838
|
1
|
|
텍스트 마이닝
|
1,776
|
1
|
|
빅데이터
|
2,690
|
1
|
|
계 |
|
29,020 |
157 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
21 |
|