컬러마케팅, 브랜드 카리스마와 마케팅성과 간의 관계연구

' 컬러마케팅, 브랜드 카리스마와 마케팅성과 간의 관계연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공학, 공업일반
  • brandcharisma
  • color marketing
  • marketingoutcomes
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 컬러마케팅, 브랜드 카리스마와 마케팅성과 간의 관계연구' 의 참고문헌

  • 한국적 정(情)마케팅의 결정요인에 관한 탐색적 연구: 식품기업 사례를 중심으로
    김신애 경영교육연구 28 (4) : 99 ~ 127 [2013]
  • 패션産業의 컬러마케팅 適用事例硏究
    高銀株 패션 비즈니스 7 (1) : 55 ~ 71 [2003]
  • 패션 소비자-브랜드 관계가 브랜드 카리스마와 브랜드충성도에 미치는 영향
    심지윤 Family and Environment Research 47 (8) : 101 ~ 107 [2009]
  • 컬러커뮤니케이션이 브랜드 이미지에 미치는 영향에 대한 연구 - 기업 로고를 중심으로
    이진희 한국콘텐츠학회 논문지 12 (5) : 154 ~ 162 [2012]
  • 컬러마케팅전략, 브랜드카리스마와 고객의 브랜드만족간의 관계연구 -굿뜨래 공동브랜드를 중심으로-
    김신애 식품유통연구 29 (1) : 37 ~ 56 [2012]
  • 컬러마케팅이 브랜드카리스마와 브랜드충성도에 미치는 영향: 부여 ‘굿뜨래’ 공동브랜드를 중심으로
    김신애 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 19 (1) : 109 ~ 126 [2011]
  • 컬러 불일치가 브랜드 태도에 미치는 영향: 자아이미지 일치성의 조절효과를 고려하여
    이상은 아시아마케팅저널 11 (4) : 69 ~ 93 [2010]
  • 컬러 마케팅의 이해와 적용 - 국내 남성복을 중심으로 -
    박현숙 조형디자인연구 9 (2) : 151 ~ 174 [2006]
  • 칼라명칭이 색채반응, 상표태도 및 제품 속성 지각에 미치는 효과 연구
    윤선길 광고학연구 15 (4) : 231 ~ 247 [2004]
  • 증권회사 브랜드에 있어 투자자의 투자성향과 기업의 컬러마케팅의 인과관계 분석 연구
    이상훈 감성과학 11 (4) : 599 ~ 612 [2008]
  • 스포츠용품의 브랜드개성과 지각된품질이 브랜드 카리스마 형성요인을 통해 브랜드충성도에 미치는 영향
    김용만 한국스포츠산업경영학회지 10 (4) : 31 ~ 43 [2005]
  • 소비자 가치가 브랜드 카리스마, 브랜드 태도 및 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 매스티지 브랜드를 중심으로 -
    신건철 품질경영학회지 39 (4) : 486 ~ 499 [2011]
  • 소매유통산업에서 시장지향성과 기업성과의 관계: 신뢰의 조절효과 및 마케팅성과를 중심으로
    장형유 경영학연구 42 (1) : 241 ~ 267 [2013]
  • 새로운 CMF(Color,Material,Finishing)기술을 통한 제품디자인의 감성적 표현에 관한 연구
    유창국 조형미디어학 15 (3) : 127 ~ 134 [2012]
  • 상품 컬러가 구매의도에 미치는 영향: 컬러 선호도와 적합도를 중심으로
    황인석 마케팅연구 27 (1) : 27 ~ 43 [2012]
  • 브랜드 카리스마, 형성요인, 그리고 효과 : 상징적/기능적관여도의 조정적 작용
    이학식 마케팅연구 19 (3) : 137 ~ 178 [2004]
  • 브랜드 명품화의 3단계 모델 : PPCA 모델
    전인수 소비자학연구 16 (1) : 209 ~ 227 [2005]
  • 모바일 인터넷의 상호작용성 구성요인이 서비스 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    이태민 e-비즈니스연구 7 (2) : 25 ~ 53 [2006]
  • 농산물 공동브랜드의 이미지에 관한 연구 - 형태·색채를 중심으로 -
    국선영 커뮤니케이션디자인학연구 30 : 76 ~ 86 [2009]
  • 농산물 공동브랜드 패키지디자인에 나타난 색채표현에 관한 연구
    박규원 한국디자인문화학회지 13 (4) : 157 ~ 169 [2007]
  • 기업의 브랜드 디자인 컬러와 이미지에 관한 연구 연구 -인터브랜드 선정 2009 세계 100대 기업을 중심으로-
    한백진 브랜드디자인학연구 8 (2) : 63 ~ 74 [2010]
  • 국내외 메이크업 브랜드 색조화장품의 색채 특성
    김영인 한국색채학회논문집 18 (2) : 91 ~ 101 [2004]
  • 국내 유명브랜드 생활한복의 색채 특성에 관한 연구
    추선형 한국디자인문화학회지 10 (4) : 65 ~ 74 [2004]
  • 국내 브랜드의 컬러마케팅 활용실태 조사
    신혜영 한국색채학회논문집 18 (2) : 67 ~ 81 [2004]
  • 국내 보험사의 C.I 컬러 시스템 연구
    이희주 브랜드디자인학연구 9 (2) : 127 ~ 140 [2011]
  • 고객의 은행에 대한 관계신뢰의 선행요인과 결과
    이점수 경영교육연구 28 (2) : 429 ~ 458 [2013]
  • brand equity and advertising:advertising's role in building Ssrong brands
    Smothers, N. Lawrence Erlbaum Associates : 97 ~ 111 [1993]
  • Winning and Keeping Industrial Customers
    Jackson, B. B Lexington Books : 27 ~ 45 [1985]
  • Whence consumer loyalty?
    Oliver, L. R Journal of Marketing 63 (4) : 33 ~ 44 [1999]
  • The study relationship brand association and color sensibility
    Kim HR Communication Design Korean Journal of Visual Design 24 : 103 ~ 110 [2007]
  • The psychology of color and design
    Sharpe, D.T. Nelson-Hall [1974]
  • The interactive effects of colors and products on perceptions of brand logo appropriateness
    P. A. Bottomley Marketing Theory 6 (1) : 63 ~ 83 [2006]
  • The effects of satisfaction and structural constraints on retailer exiting, voice, loyalty, opportunism, and neglect
    Robert A. Ping Journal of Retailing 69 (3) : 320 ~ 352 [1993]
  • The effect of multiple product endorsements by celebrities on consumers’ attitudes and intentions
    Tripp, C. Journal of Consumer Research 20 (4) : 533 ~ 547 [1994]
  • The effect of color marketing of the fashion brands on brand personality, brand awareness and purchase intention
    Hong, BS. Life Science Review 15 (27) : 2008 ~ [2008]
  • The Role of Spectral Energy of Source and Background Color in the Pleasantness of Object Colors
    H. Helson Applied Optics 9 (7) : 1513 ~ [1970]
  • The Effects of Music in Advertising on Choice Behavior: A Classical Conditioning Approach
    Gerald J. Gorn Journal of Marketing 46 (1) : 94 ~ [1982]
  • The Effect of Background Music on Ad Processing: A Contingency Explanation
    James J. Kellaris Journal of Marketing 57 (4) : 114 ~ [1993]
  • The Differential Role of Characteristics of Music on High- and Low- Involvement Consumers' Processing of Ads
    Deborah J. Macinnis Journal of Consumer Research 18 (2) : 161 ~ [1991]
  • The Chain of Effects from Brand Trust and Brand Affect to Brand Performance: The Role of Brand Loyalty
    Arjun Chaudhuri Journal of Marketing 65 (2) : 81 ~ 93 [2001]
  • The Behavioral Consequences of Service Quality
    Valarie A. Zeithaml Journal of Marketing 60 (2) : 31 ~ [1996]
  • The American Customer Satisfaction Index: Nature, Purpose, and Findings
    Claes Fornell Journal of Marketing 60 (4) : 7 ~ [1996]
  • Switching Costs in Netherlands Energy Markets: Can Liberalisation Bring Benefits to Small Customers?
    Marc Pomp De Economist 155 (3) : 305 ~ 321 [2007]
  • Strategic Choice and Marketing Managers: An Examination of Business-Level Marketing Objectives
    Marian C. Burke Journal of Marketing Research 21 (4) : 345 ~ [1984]
  • Some New Thoughts on Conceptualizing Perceived Service Quality: A Hierarchical Approach
    Michael K. Brady Journal of Marketing 65 (3) : 34 ~ 49 [2001]
  • Shades of Meaning: The Effect of Color and Flavor Names on Consumer Choice
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  • Satisfaction: A Behavioral Perspective on the Consumer
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  • Return on Marketing: Using Customer Equity to Focus Marketing Strategy
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  • Relation of package design color and purchase psychology
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  • Psychological testing: principles and applications
    Murphy, K.R. Prentice Hall [1988]
  • Persuasive imagery: a consumer response perspective
    Garber, L.L. Lawrence Erlbaum Associates Publishers [2003]
  • Patching: restitching business portfolios in dynamic markets
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  • Once in contact always in contact: Evaluative conditioning is resistant to extinction
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  • On the evaluation of structural equation models
    Richard P. Bagozzi Journal of the Academy of Marketing Science 16 (1) : 74 ~ 94 [1988]
  • Observations: building brand equity by managing the brand's relationships
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  • Metaphorically speaking : new technique uses multidisciplinary ideas to improve qualitative research. marketing research
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  • Measuring the meaning of colors : reliability and stability
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  • Managing brand equity; capitalizing on the value of a brand name
    Aaker, A. D The Free Press [1991]
  • Managing Images in Different Cultures: A Cross-National Study of Color Meanings and Preferences
    Thomas J. Madden Journal of International Marketing 8 (4) : 90 ~ 107 [2000]
  • Leadership and performance beyond expectations
    Bass, B. M The Free Press [1985]
  • Language in Multimedia: Interaction of Spoken and Written Information
    Nader T. Tavassoli Journal of Consumer Research 25 (1) : 26 ~ 37 [1998]
  • Investigating the Effectiveness of Product Placements in Television Shows: The Role of Modality and Plot Connection Congruence on Brand Memory and Attitude
    Cristel Antonia Russell Journal of Consumer Research 29 (3) : 306 ~ 318 [2002]
  • How the color mafia chooses your clothes
    Mundell, H. American Demographics 15 (11) : 21 ~ 23 [1993]
  • Handbook of Social Psychology
    McGuire, W. J. Random House [1985]
  • Guided Search 2.0 A revised model of visual search
    Jeremy M. Wolfe Psychonomic Bulletin & Review 1 (2) : 202 ~ 238 [1994]
  • Effects of Color as an Executional Cue in Advertising: They're in the Shade
    Gerald J. Gorn Management Science 43 (10) : 1387 ~ 1400 [1997]
  • EFFECTS OF FOUR PSYCHOLOGICAL PRIMARY COLORS ON ANXIETY STATE
    KEITH W. JACOBS Perceptual and Motor Skills 41 (1) : 207 ~ 210 [1975]
  • E-European Advances in Consumer Research
    Chaudhuri, A Association for Consumer Research : 276 ~ [1999]
  • Do Switching Costs Make Markets Less Competitive?
    Jean-Pierre Dubé Journal of Marketing Research 46 (4) : 435 ~ 445 [2009]
  • Customer Loyalty: Toward an Integrated Conceptual Framework
    A. S. Dick Journal of the Academy of Marketing Science 22 (2) : 99 ~ 113 [1994]
  • Customer Equity Drivers and Future Sales
    Verena Vogel Journal of Marketing 72 (6) : 98 ~ 108 [2008]
  • Consumers and their brands : developing relationship theory in consumer research"
    Fournier, S. Journal of Consumer Research 24 (1) : 343 ~ 373 [1998]
  • Consumer behavior: a framework
    Mowen, J.C. Prentice-Hall [2002]
  • Consumer Response to Television Commercials: The Impact of Involvement and Background Music on Brand Attitude Formation
    C. Whan Park Journal of Marketing Research 23 (1) : 11 ~ [1986]
  • Colors and emotions:preferences and combinations
    Mark, M.T. Journal of General Psychology 122 (1) : 5 ~ 17 [2001]
  • Color smart: how to use color to enhance your business and personal life
    Cooper, M. Pocket Books [2002]
  • Color marketing
  • Color and personality
    Schaie, K.W. Hans Huber [1964]
  • Color and Psychological Functioning
    Andrew J. Elliot Current Directions in Psychological Science 16 (5) : 250 ~ 254 [2007]
  • Color analysis of domestic and foreign cosmetic brands for men
    Kim, SH Journal of the Korean Beauty Art Society 6 (4) : 33 ~ 44 [2012]
  • Color & human response
    Birren, F John Wiley & Sons [1984]
  • Charismatic and instrumental leadership : an exploratory study for the compatibility of two leaderships
    Lee H. Korean Management Review 25 : 183 ~ 201 [1996]
  • Characteristics of color and color name in korea fashion apparel industries
    Won, KM Journal of Korean Society of Color Studies 15 (1) : 37 ~ 48 [2001]
  • Building, measuring, and managing brand equity
    Keller, K Prentice Hall [1998]
  • Brand management : moving beyond loyalty
    Gifford. D. Jr. Harvard Business Review 75 (2) : 9 ~ 11 [1997]
  • BANNER ADVERTISER-WEB SITE CONTEXT CONGRUITY AND COLOR EFFECTS ON ATTENTION AND ATTITUDES
    Robert S. Moore Journal of Advertising 34 (2) : 71 ~ 84 [2005]
  • A study on the website color represented by the brand personality
    Kim, SJ Journal of Korean Society Color Studies 1 (13) : 2003 ~ [2003]
  • A study on the influence of colors on brand values
    Seo, SH Korean Journal of Visual Design 14 : 18 ~ 31 [2003]
  • A study on the effect of perceived brand benefits on brand loyalty: an Integrated approach to mediators
    Kim, JW. Hanyang University [2007]
  • A study on the domestic dye companies` utilitarian color marketing
    Yun, EY Journal of The Korean Society of Fashion Design 5 (1) : 53 ~ 67 [2005]
  • A study on development of color and image marketing strategies for the lohas &nomadic consumer in food service industry
    Jang, HJ. The Korean Journal of Culinary Research 50 (66) : 2004 ~ [2004]
  • A case study of city color brand design as a public marketing for eco oriented city
    Lee, HJ. Life Science Review 27 : 61 ~ 75 [2008]
  • A System of Color-Preferences
    J. P. Guilford The American Journal of Psychology 72 (4) : 487 ~ [1959]
  • A Cross-Cultural Study of the Affective Meanings of Color
    F. M. Adams Journal of Cross-Cultural Psychology 4 (2) : 135 ~ 156 [1973]