주제분류(KDC/DDC) |
특수교육
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58
|
1
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교육학
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14,719
|
14
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주제어 |
Chunking effect
|
1
|
1
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Inherent strategy
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1
|
1
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Non-linguistic visual number ...
|
1
|
1
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|
SNARC (Spatial-Numerical ...
|
1
|
1
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|
Utterance-analyzing applicati ...
|
1
|
1
|
|
analysis of spontaneous speec ...
|
1
|
1
|
|
degraded listening task
|
1
|
1
|
|
domain-specificworkingmemory
|
1
|
1
|
|
dominot
|
1
|
1
|
|
initiation ratio
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1
|
1
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|
interactionskills
|
1
|
1
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|
languagedevelopmentaldisorder ...
|
1
|
1
|
|
languagetask
|
1
|
1
|
|
parent questionnaires
|
1
|
1
|
|
quil
|
1
|
1
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|
turn-taking in conversation
|
1
|
1
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|
기억능력평가과제
|
1
|
1
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|
내재된 전략
|
1
|
1
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|
덩이짓기 효과
|
1
|
1
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|
발화 개시
|
1
|
1
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|
시 · 청각 자극제시방식
|
1
|
1
|
|
언어능력평가과제
|
1
|
1
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|
잠재요인
|
1
|
1
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|
학습능력평가과제
|
1
|
1
|
|
New Liberation District
|
2
|
1
|
|
People formation
|
2
|
1
|
|
Performance-based communicati ...
|
2
|
1
|
|
Required communication perfor ...
|
2
|
1
|
|
Required surveillance perform ...
|
2
|
1
|
|
SNARC effect
|
2
|
1
|
|
childrenwithlanguagedelay
|
2
|
1
|
|
inhibition-control
|
2
|
1
|
|
korean-english bilingual chil ...
|
4
|
2
|
|
nant-language
|
2
|
1
|
|
nonbloking input-output
|
2
|
1
|
|
primary language impairment
|
2
|
1
|
|
receptive vocabulary assessme ...
|
2
|
1
|
|
sha algorithm
|
2
|
1
|
|
system safety assessment
|
2
|
1
|
|
te school
|
2
|
1
|
|
金忠善
|
2
|
1
|
|
발화분석 어플리케이션
|
2
|
1
|
|
소음상황듣기
|
2
|
1
|
|
수용어휘력 평가
|
2
|
1
|
|
억제조절
|
2
|
1
|
|
언어발달지체 아동
|
2
|
1
|
|
외현적 학습
|
2
|
1
|
|
우세언어
|
2
|
1
|
|
인민 형성
|
2
|
1
|
|
일차성 언어장애
|
2
|
1
|
|
한국어-영어 이중언어아동
|
5
|
2
|
|
Statistical learning
|
3
|
1
|
|
Unmanned aircraft systems
|
3
|
1
|
|
language delay
|
3
|
1
|
|
memorytask
|
3
|
1
|
|
meta-linguisticawareness
|
3
|
1
|
|
typically developing children
|
3
|
1
|
|
沙也可
|
3
|
1
|
|
선택적 주의 집중력
|
3
|
1
|
|
자극유형
|
3
|
1
|
|
통계적 학습
|
7
|
2
|
|
Language delay
|
4
|
1
|
|
Parent report
|
4
|
1
|
|
explicit learning
|
4
|
1
|
|
shifting
|
4
|
1
|
|
articulation and phonological ...
|
5
|
1
|
|
languageimpairment
|
5
|
1
|
|
빠른우연학습
|
5
|
1
|
|
상호작용기술
|
5
|
1
|
|
specific language impairment
|
18
|
3
|
|
대화차례 주고받기
|
6
|
1
|
|
메타언어인식
|
6
|
1
|
|
언어발달장애
|
6
|
1
|
|
의미점화
|
6
|
1
|
|
자발화 분석
|
6
|
1
|
|
latentvariable
|
7
|
1
|
|
learningtask
|
7
|
1
|
|
semantic priming
|
8
|
1
|
|
selective attention
|
9
|
1
|
|
암묵적 학습
|
9
|
1
|
|
fastmapping
|
10
|
1
|
|
implicit learning
|
10
|
1
|
|
수용어휘력
|
10
|
1
|
|
언어발달지연
|
11
|
1
|
|
languageprocessing
|
13
|
1
|
|
언어처리
|
13
|
1
|
|
조음음운장애
|
13
|
1
|
|
parental education
|
15
|
1
|
|
statistical learning
|
15
|
1
|
|
word learning
|
15
|
1
|
|
weng fanggang
|
16
|
1
|
|
Cochlear implant
|
19
|
1
|
|
단순언어장애
|
57
|
3
|
|
receptive vocabulary
|
24
|
1
|
|
inhibition
|
49
|
2
|
|
자발화
|
25
|
1
|
|
선별검사
|
26
|
1
|
|
Remote control
|
33
|
1
|
|
screening test
|
33
|
1
|
|
일반 아동
|
37
|
1
|
|
간섭
|
40
|
1
|
|
individual differences
|
45
|
1
|
|
어휘학습
|
94
|
2
|
|
개인차
|
51
|
1
|
|
억제
|
53
|
1
|
|
인공와우
|
52
|
1
|
|
Web
|
57
|
1
|
|
spontaneous speech
|
55
|
1
|
|
autism spectrum disorders
|
61
|
1
|
|
작업기억
|
182
|
3
|
|
interference
|
65
|
1
|
|
phonological awareness
|
67
|
1
|
|
집행 기능
|
65
|
1
|
|
executive function
|
73
|
1
|
|
vocabulary learning
|
84
|
1
|
|
working memory
|
188
|
2
|
|
음운인식
|
89
|
1
|
|
자폐 범주성 장애
|
95
|
1
|
|
regression
|
116
|
1
|
|
screening
|
126
|
1
|
|
전환
|
122
|
1
|
|
개성
|
142
|
1
|
|
어플리케이션
|
141
|
1
|
|
application
|
239
|
1
|
|
cluster analysis
|
258
|
1
|
|
부모교육
|
239
|
1
|
|
factor analysis
|
375
|
1
|
|
smartphone
|
657
|
1
|
|
북한이탈주민
|
622
|
1
|
|
요인분석
|
597
|
1
|
|
회귀분석
|
618
|
1
|
|
군집분석
|
834
|
1
|
|
스마트폰
|
961
|
1
|
|
계 |
|
22,925 |
160 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
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0 |
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