주제분류(KDC/DDC) |
교육과정
|
2,394
|
1
|
|
주제어 |
Development of History Curr ...
|
1
|
1
|
|
Historical Competencies
|
1
|
1
|
|
Historical Identity
|
1
|
1
|
|
Plural History
|
1
|
1
|
|
Selecting and Organizing C ...
|
1
|
1
|
|
Theories of History Educati ...
|
1
|
1
|
|
내용 선정 및 구성
|
1
|
1
|
|
다원적 역사
|
1
|
1
|
|
복수시각
|
1
|
1
|
|
역사 정체성
|
1
|
1
|
|
중요한 역사
|
1
|
1
|
|
역사적역량
|
3
|
2
|
|
Nation-State Building Movem ...
|
2
|
1
|
|
Normal Mode Helical Antenna
|
2
|
1
|
|
Proximity Effect
|
2
|
1
|
|
historicalcompetence
|
2
|
1
|
|
국민국가 건설 운동
|
2
|
1
|
|
다원적 역사의식
|
2
|
1
|
|
성찰적 비판
|
2
|
1
|
|
역사 교수학습
|
2
|
1
|
|
역사교육 이론
|
2
|
1
|
|
주변부 경계인
|
2
|
1
|
|
해체적(비판적) 역사교과서 읽 ...
|
2
|
1
|
|
Teaching History
|
3
|
1
|
|
historyteachingandlearning
|
3
|
1
|
|
역사적 사고 개념
|
3
|
1
|
|
Modern Transition
|
4
|
1
|
|
Optimum Load
|
4
|
1
|
|
국가사
|
4
|
1
|
|
영원한 평화
|
4
|
1
|
|
트랜스내셔널 역사
|
5
|
1
|
|
multiperspectivity
|
6
|
1
|
|
tracking performance
|
6
|
1
|
|
Empirical Studies
|
7
|
1
|
|
Transnational History
|
7
|
1
|
|
historicalsignificance
|
7
|
1
|
|
역사적중요성
|
7
|
1
|
|
Historical Thinking
|
22
|
3
|
|
Historical Consciousness
|
25
|
3
|
|
Transfer Efficiency
|
10
|
1
|
|
역사적 사고
|
36
|
3
|
|
deconstructivism
|
13
|
1
|
|
지구사
|
13
|
1
|
|
포스트콜로니얼리즘
|
13
|
1
|
|
philosophy of history
|
16
|
1
|
|
national-history
|
19
|
1
|
|
globalhistory
|
20
|
1
|
|
경험적 연구
|
20
|
1
|
|
Reflective Thinking
|
21
|
1
|
|
xband
|
22
|
1
|
|
eurocentrism
|
23
|
1
|
|
world history
|
23
|
1
|
|
plurality
|
26
|
1
|
|
canonization
|
27
|
1
|
|
understanding by design
|
28
|
1
|
|
한민족
|
29
|
1
|
|
history education
|
126
|
4
|
|
Teaching and Learning
|
35
|
1
|
|
Learner
|
38
|
1
|
|
Power Amplifier
|
38
|
1
|
|
다원성
|
42
|
1
|
|
유럽 중심주의
|
90
|
2
|
|
역사교육
|
249
|
5
|
|
정전화
|
50
|
1
|
|
competency-based curriculum
|
52
|
1
|
|
세계사
|
54
|
1
|
|
Pluralism
|
56
|
1
|
|
역사의식
|
122
|
2
|
|
Wireless Power Transfer
|
72
|
1
|
|
euro-centrism
|
72
|
1
|
|
Discourse Analysis
|
76
|
1
|
|
근대 전환기
|
79
|
1
|
|
역사 철학
|
75
|
1
|
|
역량 중심 교육과정
|
85
|
1
|
|
이해중심 교육과정
|
81
|
1
|
|
Critical Thinking
|
103
|
1
|
|
교수학습
|
114
|
1
|
|
postcolonialism
|
163
|
1
|
|
학습자
|
176
|
1
|
|
교육과정 개발
|
216
|
1
|
|
colonialism
|
233
|
1
|
|
national identity
|
249
|
1
|
|
post modernism
|
240
|
1
|
|
teacher
|
276
|
1
|
|
민족 정체성
|
250
|
1
|
|
식민주의
|
235
|
1
|
|
비판적 사고
|
358
|
1
|
|
제국주의
|
318
|
1
|
|
포스트모더니즘
|
327
|
1
|
|
diversity
|
431
|
1
|
|
nationalism
|
508
|
1
|
|
교사
|
543
|
1
|
|
다양성
|
566
|
1
|
|
Identity
|
702
|
1
|
|
identity
|
1,143
|
1
|
|
민족주의
|
847
|
1
|
|
정체성
|
1,754
|
2
|
|
계 |
|
14,150 |
115 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|