평생교육프로그램에서 참여동기, 교수실재감, 학습성과 간의 관계
-
-
저자
은주희
임규연
-
제어번호
99621604
-
학술지명
교육방법연구
-
권호사항
Vol.
25
No.
2
[
2013
]
-
발행처
한국교육방법학회
-
발행처 URL
http://www.kaem.or.kr/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
479-499
-
언어
Korean
-
출판년도
2013
-
KDC
370
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
평생교육프로그램에서 참여동기, 교수실재감, 학습성과 간의 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
5
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
0
|
|
계 |
|
14,719
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
5
|
|
'
평생교육프로그램에서 참여동기, 교수실재감, 학습성과 간의 관계' 의 참고문헌
-
-
-
학업성취도에 대한 지능과 동기변인들의 상대적 예측력
-
학습자의 교수몰입에 대한 지각정도가 자기효능감, 학습동기가 수학 학업성취에 미치는 영향
소연희
학습자의 교수몰입에 대한 지각정도가 자기효능감
[2009]
-
학습자의 교수몰입에 대한 지각정도가 자기효능감, 학습동기 및 수학 학업성취에 미치는 영향
소연희
교육학연구 47 (4) : 75 ~ 95
[2009]
-
-
-
-
평생교육 기관별 도자교육 프로그램이 참여동기, 교육만족도, 학습성과 인식차이
-
-
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
Trends and Issues in Instructional Design and Technology (2nd ed.). 교수설계 공학의 최신경향과 쟁점
[2007]
-
Transactional presence as a critical predictor of success in learning
Shin
Distance Education 24 (1) : 69 ~ 86
[2003]
-
The Work Preference Inventory: assessing intrinsic and extrinsic motivational orientations
-
The Teaching Presence
Kessler
The teaching presence
[2000]
-
The Moderator-mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual, Strategic and Statistical Considerations
-
-
Seven keys to unlock the four levels of evaluation
-
Self-determination theory and the facilitation of instrinsic motivatin, socialdevelopment, and well-being
Deci
Ryan
Self-determination theory and the facilitation of instrinsic motivatin
[2000]
-
-
Factors that influence students’ decision to dropout of online course
-
Developing learning community in online asynchronouscollege community: The role of teaching presences
[2005]
-
Creativity and Innovation in Organizations
-
-
Building learning communities in online courses: the importance of interaction
-
Beyond motivation: A model of registered nurse’ participation and persistence inbaccalaureate nursing programs
-
Asymptotic confidence intervals for indirect effects in structural equation models.
-
Adult education : Foundation of practice
-
'
평생교육프로그램에서 참여동기, 교수실재감, 학습성과 간의 관계'
의 유사주제(
) 논문