연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
사이버대학 이러닝에서 학습자 특성, 학습전략, 교수 실재감, 학습효과의 관계 규명
이영
박인우
2012년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이영
박인우
참고문헌( 74)
유사주제 논문( 0)
인용/피인용
사이버대학 이러닝에서 학습자 특성, 학습전략, 교수 ...
' 사이버대학 이러닝에서 학습자 특성, 학습전략, 교수 실재감, 학습효과의 관계 규명'
의 참고문헌
협력학습을 위한 Cybergogy 모델 연구
강명희
[2005]
학습자 특성과 매체 특성이 원격교육의 효과에 미치는 영향
유일
황준하
[2001]
학습자 교수자, 운영자의 e-learning 인식분석
나일주
한안나
교육정보미디어연구 8 (2) : 119 ~ 140
[2002]
학교급별 성취목표지향성이 자기효능감과 학교적응에 미치는 영향
김태은 ( Tae Eun Kim )
차정은 ( Jung Eun Cha )
현주 ( Ju Hyun )
교육심리연구 20 (2) : 443 ~ 465
[2006]
평생학습 학습 성과 평가를 위한 자기주도 학습 준비도 검사도구(SDLRS)의 타당성 연구
한지영
공학교육연구 11 (4) : 64 ~ 75
[2008]
박사
초등학생의 e-러닝에서 인지된 효과에 미치는 영향 요인 모형에 관한 연구
임진호
[2007]
초등학교 교사를 위한 자기주도학습 준비도 측정도구의 개발과 활용방안
김경성
김지자
유귀옥
유길한
사회교육학연구 2 (1) : 1 ~ 25
[1996]
이러닝학습자의 학습전략 분석을 위한 측정도구 개발
박락영
한국기술교육학회지 8 (2) : 103 ~ 126
[2008]
박사
이러닝 환경에서 허용적 학습 분위기가 교수 실재감과 학습동기, 학업성취도에 미치는 효과
최선용
고려대학교 대학원
[2008]
이러닝 콘텐츠 개발 유형별 사례 분석: S 사이버대학을 중심으로
이영
이향아
디지털디자인학연구 10 (1) : 147 ~ 156
[2010]
웹기반 협동학습에서 학습 자의 5요인 성격 특성이 상호작용과 성취도에 미치는 영향
교육정보미디어연구 14 (3) : 197 ~ 223
[2008]
웹기반 협동학습시 학습자의 자기효능감과 보상구조가 학습참여도와 학업성취도에 미치는 영향
오윤진
[1999]
원격현존감과 인터페이스에 대한 지각이 학습자의 사이버강좌 평가 및 학습활동에 미치는 영향
신나민
교육공학연구 21 (3) : 215 ~ 240
[2005]
원격대학원 온라인 수업의 학습참여도, 학업성취도, 및 학습만족도에 미치는 학습자 관련 변인원격대학원 온라인 수업의 학습참여도, 학업성취도, 및 학습만족도에 미치는 학습자 관련 변인
유평준
교육정보미디어연구 9 (4) : 229 ~ 267
[2003]
박사
원격대학 이러닝에서 학습자 특성, 학습전략, 교수 실재감, 학습효과의 관계 규명
이영
이영
[2011]
요인분석의 기초
이순묵
교육과학사
[2006]
연구조사방법론: SPSS와 AMOS의 활용
강병서
무역경영사
[2005]
성인 원격교육 효과성에 영향을 미치는 요인 분석 연구 : 교원 정보화 원격교육을 중심으로
구교정
[2005]
사이버학습의 이해
박종선
교육과학사
[2009]
박사
사이버대학생의 학습전략, 지각된 유용성·용이성, 학습성과 간의 구조적 관계 분석
박수영
이화여자대학교 대학원
[2010]
박사
사이버대학생의 실재감, 유용·용이성, 학습성과간의 구조적 관계
김은경
[2010]
사이버대학(특수대학원) 및 원격대학형태의 평생교육시설 현황
교육과학기술부
[2011]
박사
사이버대학 학습자의 성격유형, 자기주도성, 정보기술에 대한 태도 및 자기효능감과 학업성취도 간의 관계
김소희
[2007]
방송대 학생들의 학업지속 및 비지속 요인 연구
김경화
원격교육논총 15 : 55 ~ 75
[2001]
대학 e러닝 환경에서 수업성공에 영향을 미치는 학습자 특성에 관한 연구
김미영 ( Mi Young Kim )
이규녀 ( Kyu Nyo Lee )
최완식 ( Won Sik Choi )
한국기술교육학회지 8 (1) : 221 ~ 236
[2008]
기업 이러닝에서 실재감과 학습효과의 구조적 관계 규명
김지심
이화여자대학교 대학원
[2009]
구조방정식으로 논문쓰기
김주환
커뮤니케이션북스
[2009]
구조방정식모델링의 이해와 활용
문수백
구조방정식 특강
[2009]
구조 방정식 모형의 적합도 지수 선정기준과 그 근거
홍세희(Se Hee Hong)
한국심리학회지: 임상 19 (1) : 161 ~ 177
[2000]
교수방법의 심리적 기초
신명희
학지사
[2002]
건설지식의 공유를 위한 e-Learning 환경에서 학습성과에 영향을 미치는 요인에 관한 실증연구
이건창
정남호
지식연구 3 (2) : 58 ~ 86
[2005]
박사
e-러닝 환경에서의 교수 실재감 측정도구 개발 연구
고은현
[2007]
e-Learning 환경에서 학습자의 만족도와 학습 성취도에 영향을 미치는 변인 분석 : 학습자 특성, 전달전략, 교수자 특성을 중심으로
강영환
[2004]
e-Learning 환경에서 학습자 및 학습과정 특성에 따른 학습전략 차이분석
권성연
이수경
교육정보미디어연구 13 (2) : 53 ~ 78
[2007]
What drives a successful e-learning? An empirical investigation of the critical factors influencing learner satisfaction
Computers & Education 50 (4) : 1183 ~ 1201
[2008]
Web-based learning: Relationships amongstudents’ motivation, attitude, learning styles and achievement
Gamon
Shih
Journal of Agricultural Education 42 (4) : 12 ~ 20
[2001]
The self-regulated learner advantage: learning science on the internet
Hargis
Electronic Journal of Science Education 4 (4) : 8 ~
[2000]
박사
The relationship of self-directed learning, technological self-efficacy, and satisfaction of adult learners in a digital learning environment
McCoy, Cynthia Waren
[2001]
The online learner: Characteristics and pedagogical implications
Garrison
Contemporary Issues in Technology and Teacher Education 7 (3) : 217 ~ 226
[2003]
The effect of achievement goals: does level of perceived academic competence make a difference?
Kaplan
Midgley
Contemporary Educational Psychology 22 : 415 ~ 435
[1997]
The determinants of students’ perceived learningoutcomes and satisfaction in university online education: An empirical investigation
Ashill
Eom
Wen
Decision Sciences Journal of Innovative Education 4 (2) : 215 ~ 235
[2006]
Test anxiety and the hierarchical model of approach and avoidance achievement motivation
Elliot
McGregor
Journal of Personality and Social Psychology 70 : 461 ~ 475
[1999]
Structural equation models with nonnormal variables: problems and remedies, In Structural Equation Modeling: Issues, Concepts, and Applications
West, S. G.
Newbury Park : 56 ~ 75
[1995]
Structural equation modeling in practice: A review and recommended two??step approach
Anderson
Gerbing
Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423
[1988]
Social and intellectual value ofcomputer-mediated communications in a graduate community
Grabowski
Pusch
Suciati
ETTI 27 : 276 ~ 283
[1990]
Self-regulatory dimensions of academic learning and motivation, In Handbook of academic learning: Construction of knowledge
Zimmerman, B. J
Academic Press : 105 ~ 125
[1997]
Self-regulation, research, and applications, Attainment of self-regulation: A social cognitive perspective
Zimmerman, B. J
Academic Press : 13 ~ 39
[2000]
Self-regulated learning and academic achievement: An overview
Zimmermann,B.J.
Educational Psychologist 25 (1) : 3 ~ 17
[1990]
Predicting retention inonline general education courses
Finnegan
Morris
American Journal of Distance Education 19 (1) : 23 ~ 36
[2005]
Onilne dropout rates revised
Diaz, D
Multivariate data analysis (6th ed.)
Hair, J. F.
Prentice Hall
[2006]
Motivation in education. Theory, research and applications(2nd ed.)
Printrich, P. R
Pearson education
[2002]
Moderating educational computer conferences, In Computer mediated communication and the online Classroom, volume Ⅲ: Distance learning
Paulsen, M. F
Hampton Press : 81 ~ 104
[1995]
Learning online: A review of current research on issues of interface, teaching presence and learner characteristics, In Elements of quality online education: Into the mainstream
Swan, K
Sloan Center for Online Education : 63 ~ 79
[2004]
LISREL 구조방정식모델 : 이해와 활용
배병렬
도서출판 청람
[2005]
LISREL 8: User’s reference guide
Joreskog, K. G
Scientific software international
[2001]
Item Parceling in Structural Equation Models for Optimum Solutions
Holt
In Paper presented at the 2004 annual meeting of the mid-western educational research association
[2004]
Individual differences and instruction
Jonassen, D. H.
Allen & Bacon
[1993]
In search of higher persistence rates in distance education onlineprograms
Rovai
Internet and Higher Education 6 : 1 ~ 16
[2003]
ICT활용수업에서 정보문해 및 매체에 대한 자기효능감이 학업성취도에 미치는 영향
계보경
김영수
교육정보방송연구 7 (4) : 87 ~ 116
[2001]
Hypertext, Hypermedia and Metacognition : Research andinstructional implications for disabled readers
Balajthy
Reading, Writing and Learning Disabilities 6 (2) : 183 ~ 202
[1990]
Handbook of distance education
Moore, Michael G
Lawrence Erlbaum Associates, Inc : 161 ~ 168
[2003]
Experiences and opinions of e-learners: What works, what are the challenges, and what competencies ensure successful online learning
Beaudoin, M. F.
Entering the mainstream: The quality and extent of online education in the United States, 2003 and 2004
Sloan Consortium
[2004]
Enhancing Self-Efficacy for Computer Technologies through the use of positive classroom experience
Ertmer
Lehman J.D
Educational Technology Research and Development 42 (3) : 45 ~ 62
[1994]
Does “teaching presence” exist in onlineMBA course?
Arbaugh
Hwang
The Internet and Higher Education 9 : 9 ~ 21
[2006]
Distance education: Pros, cons, and the future
Li, H.
WSCA Annual Conference
Common knowledge : how companies thrive by sharing what they know
Dixon, Nancy M.
Havard Business School Press
[2000]
Beyond student perceptions: Issues ofinteraction,presence,and performance in an online course
Picciano
JALN 6 (1) : 21 ~ 40
[2002]
Assessingteaching presence in a computer conferencing context
Journal of Asynchronous Learning Networks 5 (2)
[2001]
Achievement goals and studentwell-being
Kaplan
Maehr
Contemporary Educational Psychology 24 : 330 ~ 358
[1999]
A study of teaching presenceand student sense of learning community in fully online and webenhancedcollege courses
Pickett
Shea
The Internet and Higher Education 9 : 175 ~ 190
[2006]
A Monte Carlo Study Investigating the Impact of Item Parceling on Measures of Fit in Confirmatory Factor Analysis
Nasser
Wisenbaker
Educational and Psychological Measurement 63 : 729 ~ 757
[2003]
(AMOS) 구조방정식 모형분석
김계수
SPSS 아카데미
[2001]
' 사이버대학 이러닝에서 학습자 특성, 학습전략, 교수 실재감, 학습효과의 관계 규명'
의 유사주제(
) 논문