박사
전통시장의 문화적 속성이 정, 관계품질과 충성도에 미치는 영향
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
박은옥
형태사항
ⅴ, 136 p.: 삽도: 27 cm
학위논문사항
학위논문(박사)-, 2014. 2, 경상대학교 대학원, 경영학과 마케팅
발행지
진주
언어
kor
출판년
2014
발행사항
경상대학교 대학원
주제어
전통시장
정
'
전통시장의 문화적 속성이 정, 관계품질과 충성도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
286
0
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
관계품질
21
0
충성도
27
0
주제어
전통시장
235
0
정
3
0
계
286
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
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'
전통시장의 문화적 속성이 정, 관계품질과 충성도에 미치는 영향' 의 참고문헌
호텔 레스토랑 이용고객의 관계품질이 행동의도에 미치는 영향관계 연구
항공운송서비스 지연(遲延)이 고객만족, 관계품질, 고객충성도에 미치는 영향
김규호
이지영
항공운송서비스 지연(遲延)이 고객만족
[2008]
한식 프랜차이즈 레스토랑의 물리적 환경이 관계품질에 미치는 영향에 관한 연구
한국인의 심정심리학: 정과 한에 대한 현상학적 이해
[1993]
한국인의 심리 특성
한국인의 심리특성
[1997]
한국인의 마음, 그 몹쓸 사랑 정이란 무엇인가
포장기계 산업시장에서의 공급자-구매자간 관계품질의 결정요인과 결과요인
[2011]
패밀리 레스토랑 이미지와 LOHAS 이미지가 고객만족, 관계품질 및 고객충성도에 미치는 영향
김동진
김영자
패밀리 레스토랑 이미지와 LOHAS 이미지가 고객만족
[2010]
특급호텔 웨딩홀의 물리적 환경품질 인식에 따른 관계의 질, 태도, 구매의도에 관한 연구
김미주
송영석
특급호텔 웨딩홀의 물리적 환경품질 인식에 따른 관계의 질
[2011]
특급관광호텔 고객이 지각하는 관계혜택, 관계품질, 행동의도의 관계분석
신용도
유희경
특급관광호텔 고객이 지각하는 관계혜택
[2011]
택배회사의 물류서비스 품질과 관계품질 및 고객충성도 간의 영향 분석
컨벤션산업의 서비스품질과 관계의 질
김상희
전종갑
컨벤션 산업의 서비스품질과 관계의 질
[2006]
증권거래시스템 HTS의 지각된 품질수준이 관계품질과 고객충성도에 미치는 영향
중국의 웹사이트 요소가 관계품질과 구매 후 행동에 미치는 영향
주제공원의 서비스 품질과 관계의 질에 관한 연구
정이 관계몰입에 미치는 효과에 관한 탐색적 연구
정(정), 가족주의 그리고 대인간 신뢰: 한국 중앙정부의 사례
정(情)의 심리적 구조와 사회-문화적 기능분석
점포선택행동과 소매업태별 고객만족 비교연구: 제주지역을 중심으로
전통시장의 점포선택속성이 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구: 소도읍 전통시장을 중심으로
전통시장의 성공조건 탐색: 대구불로시장과 대전유성시장의 사례
전통시장 활성화 시범사업 ‘문전성시’ 프로젝트에서의 SNS활용 사례연구
전통시장 주차장공급이 구매행태변화에 미치는 영향 연구
전통시장 수요모형에 관한 연구: 선택속성과 라이프스타일을 중심으로
전통시장 선진화를 위한 제도개선에 관한 연구: 공설시장을 중심으로
전자카달로그 특성요인과 고객의 관계품질에 관한 연구
재래시장의 활성화 방안에 관한 연구: 경영마케팅 측면을 중심으로
재래시장의 서비스품질이 점포충성도에 미치는 영향: 판촉활동 참여경험의 조절효과를 중심으로
재래시장의 문제점과 사례 분석을 통한 활성화 방안 연구
재래시장 활성화를 위한 ‘변화와 혁신’ 재래시장 경영론
재래시장 이용자의 시장선택 속성에 관한 한-중 비교 연구
인터넷쇼핑몰의 상징적 이미지와 관계품질이 고객의 쇼핑몰애호도에 미치는 영향
김상우
백운배
인터넷쇼핑몰의 상징적 이미지와 관계품질이 고객의 쇼핑몰 애호도에 미치는 영향
[2005]
인터넷 상호작용성이 e-브랜드에 있어서 일체감, 관계품질과 충성도에 미치는 영향
이정란
인터넷 상호작용성이 e-브랜드에 있어서 일체감
[2004]
인천 서구의 전통시장에 대한 경쟁력 강화 방안 연구
이례적 서비스실패상황에서 서비스제공자의 심리적 강화와 서비스회복노력 및 관계 품질에 관한 연구 -Dyadic Approach를 중심으로-
의료 서비스품질이 고객 행동에 미치는 영향 -관계 품질의 매개효과를 중심으로-
의료 서비스 품질 및 서비스 가치가 관계품질에 의한 고객행동에 미치는 영향
웹사이트 e-서비스품질이 관계의 질 및 e-충성도에 미치는 영향: 패밀리레스토랑을 중심으로
웰빙 소비자의 가치, 소비가치, 관계품질과 고객애호도의 관계
외식프랜차이즈 가맹본부의 마케팅 믹스가 관계품질, 몰입, 그리고 장기지향성에 미치는 영향에 관한 연구
우종필
한규철
외식프랜차이즈 가맹본부의 마케팅 믹스가 관계품질
[2010]
외식업 유형에 따른 관계품질 충성도의 결정요인에 관한 구조적 관계 연구
외식소비자가 지각한 상호작용공정성이 관계품질과 고객의 자발적 행위에 미치는 영향요인
외식산업 프랜차이즈 가맹점의 종사원 서비스요인과 관계품질, 충성도와의 관계에 관한 연구
박노현
외식산업 프랜차이즈 가맹점의 종사원 서비스요인과 관계품질
[2006]
외식기업의 비언어적 커뮤니케이션이 관계품질과 브랜드 충성도에 미치는 영향
외식 업태별 커뮤니케이션 활동과 관계품질 및 브랜드자산의 인과관계
온라인 쇼핑몰에서 커뮤니케이션이 제품품질, 물류 서비스품질 및 관계품질에 미치는 영향
이민호
온라인 쇼핑몰에서 커뮤니케이션이 제품품질
[2010]
온라인 쇼핑몰에서 관계품질의 선?후행변수에 관한 연구
오픈마켓에서의 웹사이트 품질과 관계요인이 관계의 질, 전환장벽 및 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
서현석
주현중
오픈마켓에서의 웹사이트 품질과 관계요인이 관계의 질
[2011]
식품기업의 환경요인, 협력유형과 한국적 정(情)이 장기지향성에 미치는 영향
스포츠센터 소비자의 서비스품질지각이 관계품질, 구매행동에 미치는 영향
스포츠센터 관계마케팅 실행요인이 관계품질, 구매행동에 미치는 영향
석용근
장호성
스포츠센터 관계마케팅 실행요인이 관계품질
[2007]
쇼핑몰 웹사이트에 대한 인지적 특성과 관계품질,구매의도와의 관계에 관한 연구
박노현
유세준
쇼핑몰 웹사이트에 대한 인지적 특성과 관계품질
[2005]
소도읍지역 경제활성화를 위한 지역밀착형 전통시장 육성방안에 관한 연구
세무대리인의 서비스품질, 관계품질, 계속거래 의도 간의 탐색적 구조관계 연구
서비스 회복 노력, 서비스 회복 만족, 관계품질 및 점포충성도 간의 구조적 관계
서비스 종업원의 감정표현과 진정성이 관계품질에 미치는 영향 -레포의 매개적 역할-
상업적 관계에서 정(情)의 개념정립과 척도개발
상사로부터의 신뢰인식과 부하의 조직신뢰간 관계에서 상사신뢰의 매개효과
박사
사회심리학 이론의 문화특수성: 한국인의 사회심리학 연구를 위한 고찰
복합쇼핑몰의 점포선택속성에 따른 소비감정이 점포충성도에 미치는 영향 -관계품질의 매개적 영향을 중심으로-
번들제품 판매시 가격인하적 판촉과 가치부가적 판촉의 효과차이에 관한 연구
방송 프로그램이 전통시장 활성화에 미치는 영향
공급업체와 소매업체의 관계에서 관계 투자와 관계 품질의결정 요인
김정희
김형길
공급업체와 소매업체의 관계에서 관계투자와 관계품질의 결정요인
[2004]
고객의 관계성향에 의한 만족,신뢰,몰입의 상이한 역할
황용철
고객의 관계성향에 의한 만족
[2002]
고객만족연구에 대한 종합적 고찰
이유재
고객만족 연구에 대한 종합적 고찰
[2000]
고객-종업원 상호작용품질과 관계지속의도의 관계에서 신뢰의 매개효과
고객 상표전환 모형을 통한 통신시장 구조 분석 및 예측
e-CRM 구성요인의 관계품질, 지각된 전환비용 및 지속된 이용의도에 미치는 영향
서현석
주현중
e-CRM 구성요인의 관계품질
[2011]
Zero Defection: Quality Comes to Services
When DoPrice PromotionsAffect Pretrial Brand Evaluations?
Raghubir
When do price promotions affect pretrial brand evaluations?
[1999]
Using Neural Network Analysis to Evaluate Buyer-Seller Relationships
David
Palmer
Wray
Using Neural Network Analysis to Evaluate Buyer- Seller Relationships
[1994]
Understanding relationship marketing outcomes: An integration of relational benefits and relationship quality
Theimpact of relationship quality on attitude toward asponsor
TheUseofPledgestoBuild andSustain Commitment in Distribution Channels
B.A.Weitz
erson
The use of pledges to build and sustain commitment in distribution channels
[1992]
TheImpactofChannelFunction Performance on Buyer-Seller Relationships in MarketingChannels
Kacker
Nieuwlaat
VanBruggen
The impact of channel function performance on buyer-seller relationships in marketing channels
[2005]
The structure of commitment in exchange
The service quality-loyalty relationship in retail services: does commitment matter?
Fullerton
The Service Quality-Loyalty Relationship in Retail Services: Does Commitment Matter?
[2005]
The role of interpersonal linking in building trust in long-term channel relationships
The quality and effectiveness of marketing strategy: effect of functional and dysfunctional conflict in intra-organizational relationship
The psychopathology of nostalgia
The power of reflection: An empirical examination of nostalgia advertising effects
The outcome set of relationship marketing in consumer markets
The measurement and antecedents of affective,continuance and normative commitment to the organization
Allen, N. J.
The measurement and antecedents of affective
[1990]
The influence of relationship quality on the innovation capacity in traditional food chains
The influence of age on perceptions of relationship quality and performance in care service work teams
The effects of customer satisfaction, relationship commitment dimensions,and triggers on customer retention
The effect ofworking relationship quality on salesperson performance andjob satisfaction: Adaptive selling behavior in Koreanautomobile sales representatives
The effect of market orientation on dependence and satisfaction in dyadic relationships
The effect of market orientation on buyer-seller relationship satisfaction
The different roles of satisfaction ,trust ,and commitmentin customer relationships.
The determinants of commitment in the distributor-manufacturer relationship
The commitment-trusttheory of relationship marketing
The antecedents of relationship quality in Malaysia and New Zealand
The antecedents and consequences of customer satisfaction for firms
The analysis of antecedents of customer loyalty in the Turkish mobile telecommunication market
The Role of Relationship Quality in the Stratification of Vendors as Perceived by Customers
Dorsh M.J
Kelly
Swanson
The Role of Relationship Quality in the Stratification of Vendors as Perceived by Customers
[1998]
The Relationship among e-Service Quality, Relationship Quality, and Repurchase Intention
장염청
정기한
The Relationship among e-Service Quality
[2010]
The Impact ofCustomer Satisfaction and Relationship Quality on Customer Retention:A Critical Reasses sment and Model Development
The Impact of Suppliers' Perceptions of Reseller Market Orientation on Key Relationship Constructs
The Effects of Advertising on High and Low Loyalty ConsumerSegments
Raj
The effects of advertising on high and low loyalty consumer segments
[1982]
The Chain of Effects from Brand Trust and Brand Affect to Brand Performance; The Role of Brand Loyalty
A.Chaudhuri
Holbrook
The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance: The role of brand loyalty
[2001]
The Behavioral Consequences of Service Quality
Supplier relational behavior: An empirical assessment
Strategic Integration in Industrial Distribution Channels: Managing the Interfirm Relationship as a Strategic Asset
Store loyalty' as a basis for market segmentation
Stochastic Models of Buyer behavior
Service Quality andCustomer Retention: Building Long-term Relationships
Satisfaction: A behavioral perspective on the customer
Relationships between providers and users of marketing research: The dynamics of trust within and between organization
Relationships among customer loyalty programs, service quality, relationship quality and loyalty
Wang
Relationships among customer loyalty programs
[2011]
Relationship value and relationship quality
Relationship quality: a critical literature review and research agenda
Relationship quality, relationship marketing, and client perceptions of the levels of service quality of charitable organisations
Relationship quality evaluation in retailers’ relationships with consumers
Relationship quality as a predictor of B2B customer loyalty
Relationship marketing activities, commitment and membership behaviors in professional association
Relationship Quality in Service Selling : An InternationalInfluence Perspective
Relationship Quality and Customer Retention through Strategic Communication of Customer Skills
Henning-Thurau T
Relationship quality and customer retention through strategic communication of customer skills
[2000]
Relationship Quality and Buyer-seller Interactions in Channels of Distribution
Jap
Manolis
Weitz
Relationship quality and buyerseller interactions in channels of distribution
[1999]
Relationship Marketing: The StrategyContinuum
Gr?nroos
Relationship Marketing: The Strategy Continuum
[1995]
Relationship Marketing and the Consumer
Reciprocity: The golden rule of IS-user service relationship quality and cooperation
Rapport Management during the Exploration Phase of the Salesperson-Customer Relationship
Psychological Perspectives on Consumer Response to Sales Promotion
Price Threshold and Discount SaturationPoint in Singapore
Leng
Marshall
Price threshold and discount saturation point in singapore
[2002]
Power, satisfaction, and relationship commitment in Chinese store-tenant relationship and their impact on performance
Output Sector Munificence Effect s on The InternalPolitical Economy of Marketing Channels
Dwyer
Output Sector Munificence Effects on the Internal Political Economy of Marketing Channels
[1987]
Organizational effectiveness enhancement under total quality management(TQM) in anon-manufacturing
On innovation and meeting regulation the case of the Belgian food industry
Avermaete
Viaene
On innovation and meeting regulation the case of the Belgian food industry
[2002]
On assuring valid measures for theoretical models using survey data
Nostalgia: Conceptual issues and existential functions
Nostalgia: An exploratory study of themes and emotions in the nostalgic experiences
Nostalgia proneness and consumer tastes
Network partner knowledge and internal relationships influencing customer relationship quality and company performance
Multivariate data analysis (6th ed.)
Multivariate data analysis (5th ed.)
Modeling relationship quality in the parcel delivery services market
Media relations in Korea: Cheong between journalist public relations practitioner
Measuring the Quality ofRelationships in Consumer Service: an Empirical Study
Brodie
Roberts
Varki
Measuring the quality of relationships in consumer service: an empirical study
[2003]
Measuring Customer Loyalty with Multi-itemScales: A Case for Caution
Soderlund
Measuring customer loyalty with multi-item scales: A case for caution
[2006]
Marketing service relationships: The role of commitment
Market and Supplier Characteristics Driving Distributor Relationship Quality in International Marketing Channels of Industrial Products
Market F=failure: Can the traditional market survive
Jeong Exchange and Collective Leadership in Korean Organizations
Investments and involvements as mechanisms producingcommitment to the organization
Improving themeasurement of service quality
Impact of business relationship functions on relationship quality and buyer’s performance
How salespeople build quality relationships: A replication and extension
[2000]
Hedonic and utilitarian consumer benefits of sales promotions
Guanxi, trut and long-term orientation in Chinese business markets
Generalization about trust in marketing channel relationships using meta-analysis
Functions of Industrial Supplier Relationships and Their Impact on Relationship Quality
T.Ritter
Walter
Functions of industrial supplier relationships and their impact on relationship quality
[2003]
Forming service relationships with hotel business travelers: The critical attributes to improve retention
Feelings, fantasies and memories: An examination of the emotional components of nostalgia
FactorsAffectingTrustin MarketResearch Relationships
Moorman
Factors affecting trust in market research relationships
[1993]
Factors Influencing the Effectiveness of Relationship Marketing: A Meta-Analysis
Robert W.Palmatier
Factors influencing the effectiveness of relationship marketing: A meta-analysis
[2006]
Exporter?importer relationship quality: The inhibiting role of uncertainty, distance, and conflict
Leonidou
Exporter?importer relationship quality: The inhibiting role of uncertainty
[2006]
Exploring Customer Satisfaction, Trust and Destination Loyalty in Tourism
Huang
Exploring Customer Satisfaction
[2006]
Examining important relationship quality constructs of the focal sponsorship exchange
Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
Environmental Uncertainty, Supply Chain Relationship Quality and Performance
Employee-Organization linkage: The Psychological of commitment absenteeism, and turnover base of satisfaction response
Mowday
Steers
Employee-Organization linkage: The Psychological of commitment absenteeism
[1982]
EffectsofContinuance,Affective and MoralCommitment on the WithdrawalProcess:An Evaluation of Eight StructuralModels
Effects of supplier market orientation on distributer market orientation and the channel relationship: The distributer perspective
Effects of price promotions on variety-seeking and reinforcement behavior
Effective use of advertisement promoting sale price
Echoes of the dear departed past: Some work in progress on nostalgia
E-commerce: the role of Familiarity and Trust
Dynamic business relationship within a business network context
Discovering Korean culture through interpersonal relationship: Cheong(情) and Chemyon(體面)
Developing Buyer-SellerRelationships
Determinants of continuity in conventional industrial channel dyads
Anerson
Determinants of continuity in conventional industrial channel dyads
[1989]
Determinants of Relationship Quality:An Artificial Neural Network Analysis
Determinants of Long-Term Orientation in Buyer-Seller Relationships
Shanker Ganesan
Determinants of long-term orientation in buyer-seller relationships
[1994]
Customers’ perspectives on service quality and relationship quality in retail encounters
Customers' Motivations forMaintaining Relationships with Service Providers
Bundapudi
Customers' motivations for maintaining relationships with service providers
[1997]
Customer-Firm Relationship, Involvement, and Customer Satisfaction
Customer orientation, relationship quality, and relational benefits to the firm
Customer Trust, Value and Loyalty in Relational Exchanges
Customer Loyalty: Toward an Integrated Conceptual Framework
Dick,A.S.
Customer loyalty: Toward an integrated conceptual Framework
[1994]
Conceptualization and Measurement of Relationship Quality:Linking Relationship Quality to Actual Sales and Recommendation Intention
Huntley
Conceptualization and measurement of relationship quality: Linking relationship quality to actual sales and recommendation intention
[2006]
Conceptual and operational aspects of brand loyalty an empirical investigation
Florence
Odin
Conceptual and operational aspects of brand loyalty: An empirical investigation
[2001]
Comprehension of relationship quality in the retail environment
Compatibility effects in evaluations of satisfaction and loyalty
Auh
Johnson
Compatibility effects in evaluations of satisfaction and loyalty
[2005]
Commitment toOrganizations and Occupations : Extension and Test of aThree-Component Conceptualization
Allen
Meyer, J. P.
Smith
Commitment to organizations and occupations: Extension and test of a three-component conceptualization
[1993]
Commercial friendships: service proveider-client relationship in context
Collaborative pull innovation: origins and adoption in the new economy
Cheong: The Socioemotional Grammar of Koreans
Buyer-Seller Relationships: Similarity, Relationship Management, and Quality
Smith
Buyerseller relationships: Similarity
[1998]
Buyer-Seller Relationships: Bonds, Relationship Management, and Sex-Type
Smith
Buyer-Seller relationships: Bonds
[1998]
Business-to-business Relationship Quality: An IMP Interaction-based Conceptualization and Measurement
Bank-company interactions and relationships: some empirical evidence
Assessing Relationship Quality
Antecedents of commitmentand trust in customer-supplier relationships in high technology markets
Antecedents and consequences of trust and satisfaction inbuyer-seller relationships
Selnes
Antecedents and consequences of trust and satisfaction in buyer-seller relationships
[1998]
Antecedents and Consequences of Relationship Quality in Hotel Industry
An exploration of the moderating role of buyer corporate culture in industrial buyer-seller relationships
An examination of the relationship between trust, commitment andrelationship quality'
Sohal
Wong
An examination of the relationship between trust
[2002]
An empirical study on the relationship between restaurantimage and customer loyalty
Oh
An empirical study on the relationship between restaurant image and customer loyalty
[1995]
An analysis of international business-to-business relationships based on the Commitment?Trust theory
An Examination of The Nature of Trust in Buyer-Seller Relationship
A structural equation modelling of the antecedents of relationship quality in the Malaysia banking sector
A path analytic model of store loyalty involving self-concept, store image, socioeconomic stauts, and geographic loyalty
Samli
Sirgy
A path analytic model of store loyalty involving self-concept
[1985]
A paradigm for developing better measures for marketing constructs
A model of the distributor's perspective of distributor-manufacturer working relationships
Anderson
Narus
A model of the distributors' perspective of distributor-manufacturer working relationships
[1984]
A model of distributor firmand manufacturer firm working partnerships
3PL 서비스품질과 관계품질이 물류성과에 미치는 영향
'
전통시장의 문화적 속성이 정, 관계품질과 충성도에 미치는 영향'
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