주제분류(KDC/DDC) |
지리
|
1,320
|
15
|
|
주제어 |
g-globalaviation
|
2
|
2
|
|
koreanorientalmedicinefestiva ...
|
2
|
2
|
|
perceptionoforientalmedicinee ...
|
2
|
2
|
|
post visit image
|
2
|
2
|
|
한방우수성인식
|
2
|
2
|
|
한방축제
|
2
|
2
|
|
Oversea travel package
|
3
|
2
|
|
1사 1촌
|
2
|
1
|
|
Korean integrated resorts
|
2
|
1
|
|
Population Growth Urban S ...
|
2
|
1
|
|
campingactivities
|
2
|
1
|
|
natural tourism resources
|
2
|
1
|
|
push-pull 요인
|
2
|
1
|
|
ulleung ariport construction
|
2
|
1
|
|
불인정 지각
|
4
|
2
|
|
세무재조사
|
2
|
1
|
|
세무중복조사
|
2
|
1
|
|
에디슨제작사
|
2
|
1
|
|
울릉공항 건설
|
2
|
1
|
|
자연관광자원
|
2
|
1
|
|
해외여행상품
|
4
|
2
|
|
The Principle of Equality
|
3
|
1
|
|
Wooden Lion
|
3
|
1
|
|
affective images
|
3
|
1
|
|
목우사자
|
3
|
1
|
|
한국형 복합리조트
|
3
|
1
|
|
Revised importance performanc ...
|
4
|
1
|
|
Seoul MICE alliance
|
4
|
1
|
|
미국영화산업
|
4
|
1
|
|
서울마이스얼라이언스
|
4
|
1
|
|
중광
|
4
|
1
|
|
창조적 지역특성
|
4
|
1
|
|
캠핑활동
|
4
|
1
|
|
One company and one village
|
5
|
1
|
|
Support for green tourism bus ...
|
5
|
1
|
|
Z-검증
|
5
|
1
|
|
goryeong-gun
|
5
|
1
|
|
push-pull factor
|
5
|
1
|
|
tourist insight
|
5
|
1
|
|
unconscious preference elemen ...
|
5
|
1
|
|
관광객 인사이트
|
5
|
1
|
|
농촌관광사업 지지도
|
5
|
1
|
|
무의식적 선호요소
|
5
|
1
|
|
고령군
|
6
|
1
|
|
Expert survey
|
7
|
1
|
|
Na Cheol
|
7
|
1
|
|
perceptionsoftourismimpacts
|
7
|
1
|
|
preservation value
|
7
|
1
|
|
Choice attributes
|
9
|
1
|
|
Z-test
|
9
|
1
|
|
regional image
|
18
|
2
|
|
Development direction
|
10
|
1
|
|
healingforest
|
12
|
1
|
|
조세정의
|
12
|
1
|
|
autocamping
|
13
|
1
|
|
관광영향인식
|
13
|
1
|
|
치유의 숲
|
13
|
1
|
|
개발방향
|
14
|
1
|
|
보존가치
|
14
|
1
|
|
오토캠핑
|
14
|
1
|
|
relationship continuity inten ...
|
15
|
1
|
|
정책 만족도
|
30
|
2
|
|
Brand identification
|
16
|
1
|
|
공평과세
|
16
|
1
|
|
정주의식
|
34
|
2
|
|
지각가치
|
52
|
3
|
|
usanguk
|
19
|
1
|
|
우산국
|
19
|
1
|
|
전문가 조사
|
22
|
1
|
|
Flight attendants
|
23
|
1
|
|
emotional reaction
|
23
|
1
|
|
Collaborative governance
|
24
|
1
|
|
ulleung island
|
26
|
1
|
|
동해안
|
33
|
1
|
|
수정된 ipa
|
35
|
1
|
|
Behavior intention
|
80
|
2
|
|
지역이미지
|
82
|
2
|
|
어메니티
|
43
|
1
|
|
정서적 이미지
|
43
|
1
|
|
tourism motivation
|
57
|
1
|
|
세무조사
|
63
|
1
|
|
필요성
|
62
|
1
|
|
가상가치평가법
|
68
|
1
|
|
Necessity
|
71
|
1
|
|
행정조사
|
72
|
1
|
|
관광만족
|
79
|
1
|
|
세계유산
|
153
|
2
|
|
조세법률주의
|
75
|
1
|
|
노스탤지어
|
82
|
1
|
|
인정
|
161
|
2
|
|
airline
|
93
|
1
|
|
관계지속의도
|
93
|
1
|
|
behavior
|
105
|
1
|
|
대종교
|
105
|
1
|
|
창조성
|
103
|
1
|
|
market segmentation
|
116
|
1
|
|
브랜드동일시
|
109
|
1
|
|
관광동기
|
118
|
1
|
|
Perceived value
|
269
|
2
|
|
involvement
|
290
|
2
|
|
nostalgia
|
134
|
1
|
|
감정반응
|
152
|
1
|
|
객실승무원
|
138
|
1
|
|
농촌관광
|
135
|
1
|
|
울릉도
|
142
|
1
|
|
Organizational culture
|
154
|
1
|
|
Restoration
|
180
|
1
|
|
contingent valuation method
|
181
|
1
|
|
항공사
|
161
|
1
|
|
시장세분화
|
222
|
1
|
|
협력적 거버넌스
|
211
|
1
|
|
motivation
|
676
|
3
|
|
service quality
|
773
|
2
|
|
trust
|
1,639
|
5
|
|
만족
|
799
|
2
|
|
참여 동기
|
356
|
1
|
|
Organizational commitment
|
486
|
1
|
|
perceived value
|
595
|
1
|
|
선택속성
|
579
|
1
|
|
신뢰
|
1,544
|
3
|
|
행동의도
|
1,036
|
2
|
|
Job satisfaction
|
928
|
1
|
|
satisfaction
|
3,197
|
3
|
|
서비스 품질
|
1,428
|
2
|
|
조직문화
|
871
|
1
|
|
태도
|
1,322
|
1
|
|
조직몰입
|
2,561
|
1
|
|
직무만족
|
3,270
|
1
|
|
계 |
|
28,494 |
177 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|