주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
4
|
|
주제어 |
Makey Makey
|
1
|
1
|
|
collaborative experiential le ...
|
1
|
1
|
|
intention to persist
|
1
|
1
|
|
Multi-Constellation
|
2
|
1
|
|
Scientific Inquiry Attitude
|
2
|
1
|
|
Scientific Literary
|
2
|
1
|
|
Scientific Problem-Solving ...
|
2
|
1
|
|
Temptress
|
2
|
1
|
|
perceived role of tutor
|
2
|
1
|
|
satellite navigation system
|
2
|
1
|
|
경계성(in-between)
|
2
|
1
|
|
대피 취약지
|
2
|
1
|
|
독립적인여성형
|
2
|
1
|
|
메이키 메이키
|
2
|
1
|
|
순진한 여성형
|
2
|
1
|
|
주간활동인구
|
2
|
1
|
|
협력적 체험학습
|
2
|
1
|
|
college tutoring program
|
3
|
1
|
|
perceivedteacherattitude
|
3
|
1
|
|
과학적 탐구 태도
|
3
|
1
|
|
지각된교사태도
|
3
|
1
|
|
여성 성장 서사
|
4
|
1
|
|
인지된 튜터의 역할
|
4
|
1
|
|
Scientific Knowledge
|
5
|
1
|
|
perceived achievement
|
5
|
1
|
|
연극기호학
|
6
|
1
|
|
인지된 성취도
|
6
|
1
|
|
인지실재감
|
6
|
1
|
|
박근형
|
7
|
1
|
|
과학적 문제해결력
|
11
|
1
|
|
academic interest
|
12
|
1
|
|
cognitive presence
|
12
|
1
|
|
과학지식
|
12
|
1
|
|
사회실재감
|
12
|
1
|
|
튜터링프로그램
|
15
|
1
|
|
학업흥미
|
16
|
1
|
|
학업적 자기조절
|
17
|
1
|
|
대피소
|
18
|
1
|
|
협력적 자기조절
|
19
|
1
|
|
financial education
|
24
|
1
|
|
co-regulation
|
28
|
1
|
|
learning achievement
|
37
|
1
|
|
school satisfaction
|
47
|
1
|
|
가족 서사
|
51
|
1
|
|
학습지속의향
|
51
|
1
|
|
유동인구
|
54
|
1
|
|
과학적 소양
|
59
|
1
|
|
learning attitude
|
71
|
1
|
|
social presence
|
83
|
1
|
|
self directed learning abilit ...
|
105
|
1
|
|
학교생활 만족도
|
132
|
1
|
|
flow
|
179
|
1
|
|
visibility
|
162
|
1
|
|
자기주도 학습능력
|
213
|
1
|
|
학습 태도
|
224
|
1
|
|
self-regulation
|
402
|
1
|
|
satisfaction
|
873
|
1
|
|
기억
|
965
|
1
|
|
네트워크분석
|
905
|
1
|
|
만족도
|
1,988
|
1
|
|
몰입
|
773
|
1
|
|
학업성취도
|
943
|
1
|
|
계 |
|
23,318 |
66 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|