주제분류(KDC/DDC) |
학습지도, 교육방법
|
8,583
|
7
|
|
주제어 |
Academic Volitional Strateg ...
|
1
|
1
|
|
Moderating effect on Gender
|
1
|
1
|
|
meaning in lefe
|
1
|
1
|
|
심리적 안녕감
college studen ...
|
1
|
1
|
|
학업적 의지전략
|
2
|
1
|
|
stepwise multiple regression ...
|
4
|
1
|
|
study habit
|
5
|
1
|
|
time poverty
|
5
|
1
|
|
시간압박감
|
6
|
1
|
|
adjustment to college
|
8
|
1
|
|
parental autonomy support
|
8
|
1
|
|
debate class
|
9
|
1
|
|
professor-student interaction
|
13
|
1
|
|
미래지향 시간관
|
17
|
1
|
|
Academic Procrastination
|
18
|
1
|
|
Future Time Perspective
|
18
|
1
|
|
time pressure
|
18
|
1
|
|
work volition
|
24
|
1
|
|
시간빈곤
|
25
|
1
|
|
단계적 회귀분석
|
27
|
1
|
|
satisfaction with life
|
30
|
1
|
|
일자유의지
|
35
|
1
|
|
Gender differences
|
36
|
1
|
|
부모의 자율성지지
|
37
|
1
|
|
학습습관
|
39
|
1
|
|
mediated effect
|
42
|
1
|
|
토론수업
|
42
|
1
|
|
academic burnout
|
50
|
1
|
|
전문대학생
|
101
|
2
|
|
basic psychological needs
|
106
|
2
|
|
Middle school students
|
86
|
1
|
|
교수-학생 상호작용
|
82
|
1
|
|
학업지연행동
|
92
|
1
|
|
academic stress
|
98
|
1
|
|
self directed learning abilit ...
|
109
|
1
|
|
기본심리욕구
|
250
|
2
|
|
career identity
|
152
|
1
|
|
학업소진
|
137
|
1
|
|
college students
|
389
|
2
|
|
high school students
|
216
|
1
|
|
middle-school students
|
247
|
1
|
|
structural equation modeling
|
250
|
1
|
|
자기주도 학습능력
|
225
|
1
|
|
University Students
|
358
|
1
|
|
삶의 의미
|
349
|
1
|
|
성별차이
|
347
|
1
|
|
중학생
|
722
|
2
|
|
진로정체감
|
313
|
1
|
|
character
|
466
|
1
|
|
life-satisfaction
|
643
|
1
|
|
psychological well-being
|
547
|
1
|
|
고등학생
|
526
|
1
|
|
대학생활 적응
|
660
|
1
|
|
학업 스트레스
|
412
|
1
|
|
social support
|
1,400
|
1
|
|
대학생
|
3,566
|
2
|
|
삶의 만족도
|
1,342
|
2
|
|
인성
|
731
|
1
|
|
조절 효과
|
1,688
|
1
|
|
사회적지지
|
2,995
|
1
|
|
계 |
|
28,710 |
74 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|