'
국어과 교육에서의 질적 연구의 현황과 과제' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
5
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
0
|
|
계 |
|
14,719
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
5
|
|
'
국어과 교육에서의 질적 연구의 현황과 과제' 의 참고문헌
-
-
학생 소집단 대화의 구조와 전략 연구-초등학교 국어과 말하기·듣기 수업 상황을 중심으로-
-
-
-
-
박사
-
-
-
박사
-
-
박사
-
-
쓰기학습 과정에 대한 질적 연구
쓰기학습 과정에 대한 질적 연구
[1998]
-
박사
-
박사
-
수업대화의 이탈 현상과 복귀 전략에 관한 연구
-
-
-
메타커뮤니케이션의 분석을 통한 국어 교수·학습 내용 탐구-소집단 토론 담화를 중심으로-
-
박사
-
-
-
-
박사
-
국어과 수업 담화 분석을 통한 교수 전략 연구-말하기/듣기, 언어 영역을 중심으로
-
-
박사
-
-
-
박사
-
-
-
Writing: A Method of Inquiry
-
Where did composition studies come from
-
Understanding research on teaching the Englishlanguage arts: An introduction for teachers
-
The Role of conversation in a ThematicUnderstanding of Literature
-
Teacher-researcher methodology: Themesvariations, and possibilities
Baumann
Duffy
Teacher-researcher methodology: Themesvariations
[2001]
-
-
Setting Standards in the Language Arts and Literature Classroomand the Implications for Portfolio Assessment
-
Research on the Teaching of reading
-
Research on Written composition
-
Research on Curricilim and InstructionImplementation
-
Report in Argument's Clothing: An EcologicalPerspective on Writing Instruction in a Seventh-Grade Classroom
-
Questions in Time: Investigating the Structure and Dynamics of Unfolding Classroom Discourse
[2003]
-
Paradigmatic Controversies, contradictions, andemerging confluences
-
In the middle of the middle: Seventh-gradegirl's literacy and identity development
-
Ethnography as a logic of inquiry
-
Diversity in language arts classroom
Devorah
http://web22.epnet.com
[1996]
-
Contemporary methodological issues and future directions inresearch on the teaching of English
-
Closing the gap between concept and practice: Toward more dialogic discussion in the language arts classroom
[2003]
-
-
Classroom Climate in Integrated Language Arts Classroom
-
Anthropology and research on teaching the English language arts
-
A Reading Lesson Observation Framework for elementaryteachers principals, and literacy supervisors
Henk
A Reading Lesson Observation Framework for elementaryteachers principals
[2000]
-
'
국어과 교육에서의 질적 연구의 현황과 과제'
의 유사주제(
) 논문