교수설계 변인과 대학생 핵심역량 간의 관계에서 학습참여의 매개효과

' 교수설계 변인과 대학생 핵심역량 간의 관계에서 학습참여의 매개효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • collegestudentkeycompetencies
  • instructionalvalues
  • learner-centered education
  • mediation effect
  • student engagement
  • 교수설계 변인
  • 대학생 핵심역량
  • 매개효과
  • 학습자 중심 교수학습
  • 학습참여
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,007 3

0.0%

' 교수설계 변인과 대학생 핵심역량 간의 관계에서 학습참여의 매개효과' 의 참고문헌

  • 학습자의 핵심역량 개발을 위한 과학과 수업방법 개선 방안
    곽영순 한국과학교육학회지 32 (5) : 855 ~ 865 [2012]
  • 박사
  • 학습자의 21세기 핵심 역량 증진을 위한 실과교과 정보교육의 방향 탐색
    이철현 한국실과교육학회지 27 (1) : 23 ~ 44 [2014]
  • 학습 방법으로서의 동료평가 : 평가자 및 피평가자의 역할이 학습자의 초인지, 학업성취, 학습동기에 미치는 영향
    김민정 교육공학연구 21 (4) : 1 ~ 28 [2005]
  • 체제적 교수 설계
    Dick, W. 아카데미프레스 [2009]
  • 창의적 문제해결력의 구성요인과 교수설계원리의 탐색
    송해덕 열린교육연구 15 (3) : 55 ~ 73 [2007]
  • 지방 대학생 직업기초역량 진단도구 개발 및 타당화
    김선연 HRD연구 15 (4) : 71 ~ 100 [2013]
  • 자기평가가 수학영재아들의 자기 주도적 학습 능력에 미치는 영향
    최원 과학영재교육 2 (1) : 45 ~ 71 [2010]
  • 웹기반 문제중심학습에서 메타인지,몰입,상호작용과 문제해결력의 관계
    강명희 박성희 송윤희 교과교육학연구 12 (2) : 293 ~ 316 [2008]
  • 역량기반 교육과정의 특징과 비판적 쟁점 분석:내재된 가능성과 딜레마를 중심으로
    박민정 교육과정연구 27 (4) : 71 ~ 94 [2009]
  • 액션러닝을 적용한 교육행정학 강의에 대한 형성적 연구
    박수정 한국교원교육연구 29 (4) : 389 ~ 416 [2012]
  • 대학입학 전형제도 유형과 대학생 핵심역량에 대한 연구
    이장익 농업교육과 인적자원개발 44 (2) : 73 ~ 96 [2012]
  • 대학생의 핵심역량과 학업성취도 관계성에 대한 분석연구
    이장익 직업교육연구 31 (2) : 227 ~ 246 [2012]
  • 대학생들의 핵심능력 개발에 영향을 미치는개인 및 환경 요인 분석
    김안나 한국교육 30 (1) : 367 ~ 392 [2003]
  • 대학생 핵심역량으로서의의사소통역량의 진단과 특성
    진미석 국어교육 146 (146) : 25 ~ 56 [2014]
  • 대학생 핵심역량 수준과 대학생 개인 변인의 관계 및 특성
    백평구 교양교육연구 7 (3) : 349 ~ 387 [2013]
  • 대학 교양교육의 방향과 과제: 역량기반 교양교육 사례연구를 중심으로
    이숙정 교양교육연구 6 (2) : 11 ~ 42 [2012]
  • 국내외 HRD 연구의 매개효과 분석 방법에 대한 고찰
    이현응 HRD연구 16 (3) : 225 ~ 249 [2014]
  • 국내 4년제 대학교 대학생의 역량모델 구축 사례: D여대를 중심으로
    노윤신 기업교육연구 15 (1) : 79 ~ 101 [2013]
  • 국가 수준의 생애능력 표준 설정 및 학습체제 질 관리 연구Ⅰ(RR 2001-19)
  • 구조방정식모형-원리와 적용-
    Kline, R. B. 학지사 [2010]
  • 경영학 수업에서의 액션러닝 적용 사례연구: 성찰저널을 통한 효과성 분석을 중심으로
    장경원 교육공학연구 29 (3) : 689 ~ 721 [2013]
  • Withdrawing from school
    Finn, J. D. Review of educational research 59 (2) : 117 ~ 142 [1989]
  • When is PBL more effective? A meta-synthesis of meta-analyses comparing PBL to conventional classrooms
    Strobel, J. The Interdisciplinary Journal of Problem-based Learning 3 (1) : 44 ~ 58 [2009]
  • The robustness of test statistics to normality and specification error in confirmatory factor analysis
    Curran, P. J. Psychological Methods 1 (1) : 16 ~ 29 [1996]
  • The definition and selection of key competencies: Executive summary
    OECD [2005]
  • The New Zealand Curriculum
  • The Cambridge handbook of the learning sciences
    Sawyer, R. K. Cambridge University Press : 1 ~ 16 [2006]
  • Testing structural equation models
    Brown, M. W. Sage : 136 ~ 162 [1993]
  • Student involvement : A developmental theory for higher education
    Astin, A. W. Journal of College Student Development 40 (5) : 518 ~ 529 [1984]
  • Student engagement techniques: A handbook for college faculty
    Barkley, E. F. John Wiley & Sons [2010]
  • Student engagement in instructional activity: Patterns in theelementary, middle, and high school years
    Marks Marks, H. M. American Educational Research Journal 37 : 153 ~ 184 [2000]
  • Student engagement and achievement in American secondary schools
    Newmann, F. M. Teachers College Press : 11 ~ 39 [1992]
  • Student emotional and cognitive interest as mediators of teacher communication behaviors and student engagement : An examination of direct and interaction effects
    Mazer, J. P. Communication Education 62 (3) : 253 ~ 277 [2013]
  • Structural equations with latent variables
    Bollen, K. A. Wiley [1989]
  • School engagement:Potentialofthe concept,state ofthe evidence
    Blumenfeld Fredricks Fredricks, J. A. Paris Review of Educational Research 74 (1) : 59 ~ 109 [2004]
  • SPSS and SAS procedures for estimating indirect effects in single mediation models
    Preacher, K. J. Behavior Research Methods, Instruments, & Computers 36 (4) : 717 ~ 731 [2004]
  • Recommendations of the european parliament and of the council of 23 April 2008 on the establishment of the European Qualifications Framework for lifelong learning
  • P21 framework definitions
  • New challenges for the project based learning in the digital age
    Zafirov, Ch. Trakia Journal of Science 11 (3) : 298 ~ 302 [2013]
  • Multicollinearity and measurement error in structural equation models : Implications for theory testing
    Grewal, R. Marketing Science 23 (4) : 519 ~ 529 [2004]
  • Measuring cognitive and psychological engagement : Validation of the student engagement instrument
    Appleton, J. J. Journal of School Psychology 44 : 427 ~ 445 [2006]
  • Learning engagement and higher order thinking skills
    Hare, J. C. Proceedings of the ISTE’s 34th Annual Conference and Exposition [2013]
  • Instructional-design theories and models
    Reigeluth, C. M. Routhedge : 3 ~ 26 [1999]
  • Instructional discourse, student engagement, and literature achievement
    Nystrand, M. Research in the Teaching of English 25 : 261 ~ 290 [1991]
  • Instructional design
    Smith, P. L. John Wiley & Sons, Inc [2005]
  • Handbook of research on student engagement
    Hipkins, R. Springer : 441 ~ 456 [2012]
  • Generic competency frameworks : A brief historical overview
    Young, J. Educational Research and Perspectives 37 (1) : 1 ~ 24 [2010]
  • Framing student engagement in higher education
    Kahu, E. R. Studies in Higher Education 38 (5) : 758 ~ 773 [2013]
  • Effects of active learning on enhancing student critical thinking in an undergraduate gernal science course
    Kim, K. Innovative Higher education 38 : 223 ~ 235 [2013]
  • Education for life and work: Developing transferable knowledge and skills in the 21st century
    Pellegrino, J. W. National Academies Press [2013]
  • Draft white paper 1 defining 21st century skills
  • Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis, Conventional criteria versus new alternatives
    Hu, L. Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal 6 (1) : 1 ~ 55 [1999]
  • A measure of college student course engagement
    Handelsman, M. M. The Journal of Educational Research 98 (3) : 184 ~ 192 [2005]
  • 21세기 학습자의 핵심역량 제고를 위한 교육방법: e-PBL의 가능성 탐색 연구
    강인애 학습자중심교과교육연구 14 (4) : 331 ~ 363 [2014]
  • 21세기 창의적 인재 양성을 위한 교육의 미래전략 연구
    최상덕 [2011]