주제분류(KDC/DDC) |
학습지도, 교육방법
|
8,547
|
7
|
|
주제어 |
attitudes toward disability
|
1
|
1
|
|
awareness and human rights ed ...
|
1
|
1
|
|
middle aged unemployed person
|
1
|
1
|
|
sensitivity to disability hum ...
|
1
|
1
|
|
잠재성장모형 한국아동·청소년 ...
|
1
|
1
|
|
장년 실직자
|
1
|
1
|
|
장애·인권교육 프로그램
|
1
|
1
|
|
초·중학교 전환기 삶의 만족도
|
1
|
1
|
|
SSM의 영업제한
|
2
|
1
|
|
The Guarantee of Local Self ...
|
2
|
1
|
|
ecological system factors
|
2
|
1
|
|
emotional regulation competen ...
|
2
|
1
|
|
social exclusion experience
|
2
|
1
|
|
the restriction on business o ...
|
2
|
1
|
|
중ᆞ
|
2
|
1
|
|
jobsearchintensity
|
3
|
1
|
|
satisfaction of basic psychol ...
|
4
|
1
|
|
재량권 남용
|
6
|
1
|
|
구직강도
|
7
|
1
|
|
사회적 배제경험
|
7
|
1
|
|
정서적 안정감
|
10
|
1
|
|
장애인권감수성
|
12
|
1
|
|
family functioning
|
25
|
2
|
|
가족기능성
|
25
|
2
|
|
disability awareness
|
13
|
1
|
|
생태체계 요인
|
19
|
1
|
|
transition period
|
20
|
1
|
|
기본심리욕구 만족
|
21
|
1
|
|
emotionalstability
|
28
|
1
|
|
위임입법
|
38
|
1
|
|
anger control
|
41
|
1
|
|
평등 원칙
|
49
|
1
|
|
비례원칙
|
60
|
1
|
|
장애수용태도
|
60
|
1
|
|
latent growth modeling
|
66
|
1
|
|
장애인식
|
85
|
1
|
|
kcyps
|
89
|
1
|
|
peer relationships
|
93
|
1
|
|
public service motivation
|
88
|
1
|
|
분노조절
|
99
|
1
|
|
정서조절 능력
|
125
|
1
|
|
mental-health
|
293
|
2
|
|
organizational culture
|
181
|
1
|
|
organizational effectiveness
|
210
|
1
|
|
positive psychological capita ...
|
217
|
1
|
|
공공봉사 동기
|
206
|
1
|
|
structural equation model
|
245
|
1
|
|
elementary school students
|
311
|
1
|
|
resilience
|
872
|
3
|
|
또래관계
|
367
|
1
|
|
조직유효성
|
338
|
1
|
|
life-satisfaction
|
643
|
1
|
|
정신건강
|
1,102
|
2
|
|
social capital
|
761
|
1
|
|
긍정심리자본
|
812
|
1
|
|
사회적 자본
|
1,028
|
1
|
|
자아탄력성
|
1,191
|
1
|
|
조직문화
|
871
|
1
|
|
초등학생
|
1,133
|
1
|
|
회복탄력성
|
1,411
|
2
|
|
매개효과
|
2,588
|
1
|
|
계 |
|
24,442 |
75 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|