주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
15,032
|
5
|
|
학습지도, 교육방법
|
8,583
|
1
|
|
주제어 |
adolescent concerns
|
1
|
1
|
|
adolescents gyeonggi provinci ...
|
1
|
1
|
|
elatedness(teacher-student)
|
1
|
1
|
|
parent justice experience
|
1
|
1
|
|
관계성(교사-학생)
|
1
|
1
|
|
Opportunities Report
|
2
|
1
|
|
R-KKM
|
2
|
1
|
|
Risk Report
|
2
|
1
|
|
Supplementary Report
|
2
|
1
|
|
potentillasupine
|
2
|
1
|
|
quasi-lower semicontinuous
|
2
|
1
|
|
sequence of omitted functions
|
2
|
1
|
|
unionly open
|
2
|
1
|
|
교실 목적구조
|
2
|
1
|
|
부모 정당성 경험
|
2
|
1
|
|
부모유대관계
|
2
|
1
|
|
Coping styles
|
3
|
1
|
|
School engagement
|
3
|
1
|
|
p-groups
|
3
|
1
|
|
신경증성
|
3
|
1
|
|
Surf zone
|
4
|
1
|
|
Total Polyphenol
|
4
|
1
|
|
Wave tendency
|
4
|
1
|
|
parentalbonding
|
4
|
1
|
|
파랑경향성
|
4
|
1
|
|
Classroom goal structure
|
5
|
1
|
|
Wave observation buoy
|
5
|
1
|
|
wave hind-casting modelling
|
5
|
1
|
|
사고사례 표준코드
|
5
|
1
|
|
사고전체정보
|
5
|
1
|
|
사고초기정보
|
5
|
1
|
|
성취목적
|
5
|
1
|
|
wave verification
|
6
|
1
|
|
인지적 융통성
|
6
|
1
|
|
파랑검증
|
6
|
1
|
|
nongovernmental organizations
|
8
|
1
|
|
sight
|
8
|
1
|
|
가정의 심리적 환경
|
8
|
1
|
|
고민
|
8
|
1
|
|
도움요청행동
|
8
|
1
|
|
familyenvironment
|
11
|
1
|
|
help seeking behavior
|
11
|
1
|
|
Nakdong river estuary
|
12
|
1
|
|
사회적 책무성
|
12
|
1
|
|
카누
|
15
|
1
|
|
School satisfaction
|
16
|
1
|
|
normal family
|
16
|
1
|
|
정보의 비대칭
|
18
|
1
|
|
beliefinajustworld
|
19
|
1
|
|
대처양식
|
24
|
1
|
|
achievement goals
|
26
|
1
|
|
정당한 세상에 대한 믿음
|
28
|
1
|
|
학교 참여
|
31
|
1
|
|
School adjustment
|
85
|
2
|
|
relatedness
|
45
|
1
|
|
school satisfaction
|
51
|
1
|
|
neuroticism
|
54
|
1
|
|
cognitive flexibility
|
60
|
1
|
|
high-school students
|
63
|
1
|
|
learning flow
|
62
|
1
|
|
Gratitude
|
66
|
1
|
|
Academic stress
|
80
|
1
|
|
낙관주의
|
78
|
1
|
|
Middle school students
|
86
|
1
|
|
emotional regulation
|
83
|
1
|
|
학교만족도
|
84
|
1
|
|
learning-flow
|
101
|
1
|
|
taste
|
104
|
1
|
|
basic psychological needs
|
106
|
1
|
|
philippines
|
118
|
1
|
|
Optimism
|
158
|
1
|
|
middle school students
|
168
|
1
|
|
sense
|
156
|
1
|
|
social responsibility
|
172
|
1
|
|
academic stress
|
190
|
1
|
|
adolescents
|
743
|
4
|
|
감사
|
194
|
1
|
|
기본심리욕구
|
250
|
1
|
|
학교적응
|
692
|
3
|
|
학습 몰입
|
545
|
2
|
|
관계성
|
320
|
1
|
|
정서 조절
|
369
|
1
|
|
school adjustment
|
495
|
1
|
|
고등학생
|
526
|
1
|
|
청소년
|
3,524
|
7
|
|
학업 스트레스
|
412
|
1
|
|
Adolescent
|
1,079
|
1
|
|
Adolescents
|
689
|
1
|
|
China
|
2,836
|
2
|
|
Korea
|
2,553
|
2
|
|
china
|
714
|
1
|
|
empathy
|
708
|
1
|
|
happiness
|
1,235
|
1
|
|
korea
|
727
|
1
|
|
self-esteem
|
1,903
|
1
|
|
social support
|
1,400
|
2
|
|
social-support
|
806
|
1
|
|
south korea
|
1,250
|
1
|
|
공감
|
1,447
|
1
|
|
사회적지지
|
2,995
|
2
|
|
중국
|
3,105
|
2
|
|
중학생
|
722
|
1
|
|
한국
|
1,624
|
2
|
|
행복감
|
914
|
1
|
|
자아존중감
|
3,199
|
1
|
|
계 |
|
64,152 |
130 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|