주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
11
|
|
주제어 |
Hierarchical Component Mode ...
|
1
|
1
|
|
Importance Performance Mode ...
|
1
|
1
|
|
academic achievement of eleme ...
|
1
|
1
|
|
alignment optimization method
|
1
|
1
|
|
growthofacademicachievement
|
1
|
1
|
|
latentgrowthmixturemodel
|
1
|
1
|
|
nonparametric classification
|
1
|
1
|
|
prediction of academic perfor ...
|
1
|
1
|
|
self-confidence in mathematic ...
|
1
|
1
|
|
small-scale classroom assessm ...
|
1
|
1
|
|
timss mathematics
|
1
|
1
|
|
timss 수학
|
1
|
1
|
|
계층적 성분모형
|
1
|
1
|
|
비모수적 분류
|
1
|
1
|
|
소규모 교실 평가
|
1
|
1
|
|
정렬 최적화
|
1
|
1
|
|
초등학생 학업성취
|
1
|
1
|
|
학업성취의 종단적 변화
|
1
|
1
|
|
Formative measurement
|
2
|
1
|
|
kels2005
|
2
|
1
|
|
잠재평균비교
|
2
|
1
|
|
형성적 측정
|
2
|
1
|
|
학업성취 예측
|
3
|
1
|
|
interestinmathematics
|
4
|
1
|
|
DINA 모형
|
5
|
1
|
|
수학 자신감
|
5
|
1
|
|
Mathematics anxiety
|
6
|
1
|
|
multi-level sem
|
7
|
1
|
|
잠재성장 혼합모형
|
7
|
1
|
|
dinamodel
|
8
|
1
|
|
latent means analysis
|
9
|
1
|
|
cognitive diagnosis model
|
10
|
1
|
|
kels2013
|
12
|
1
|
|
수학 흥미
|
13
|
1
|
|
한국교육종단연구
|
27
|
2
|
|
다층 구조방정식모형
|
22
|
1
|
|
recurrent neural network
|
35
|
1
|
|
수학불안
|
54
|
1
|
|
인지진단모형
|
52
|
1
|
|
중요도-실행도 분석
|
65
|
1
|
|
순환 신경망
|
94
|
1
|
|
Artificial neural network
|
166
|
1
|
|
심층 신경망
|
162
|
1
|
|
deep learning
|
952
|
1
|
|
machine learning
|
878
|
1
|
|
딥 러닝
|
1,935
|
1
|
|
머신 러닝
|
890
|
1
|
|
계 |
|
20,166 |
59 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|