주제분류(KDC/DDC) |
사회과학
|
313
|
1
|
|
특수교육
|
4,634
|
9
|
|
교육과정
|
2,394
|
1
|
|
주제어 |
rules compliance
|
1
|
1
|
|
규칙 지키기
|
1
|
1
|
|
Acceptance toward students wi ...
|
1
|
1
|
|
Barista Education
|
1
|
1
|
|
Peers’ Acceptance
|
1
|
1
|
|
Transition Preparation
|
1
|
1
|
|
attitudes toward students
|
1
|
1
|
|
disability human rights
|
1
|
1
|
|
disability human rights proje ...
|
1
|
1
|
|
implementation manual
|
1
|
1
|
|
intellectually disabilities
|
1
|
1
|
|
self-determined behaviors
|
1
|
1
|
|
self-directed activities
|
1
|
1
|
|
실행 매뉴얼
|
1
|
1
|
|
전환준비
|
1
|
1
|
|
special education classroom
|
3
|
2
|
|
self-scheduling
|
2
|
1
|
|
transition supports
|
2
|
1
|
|
uml testing profile
|
2
|
1
|
|
with disabilities
|
2
|
1
|
|
바리스타교육
|
2
|
1
|
|
응답 정확도
|
2
|
1
|
|
장애인권 프로젝트학습
|
2
|
1
|
|
최중도 지적장애
|
2
|
1
|
|
커넥션 이전
|
2
|
1
|
|
트랜잭션 이전
|
2
|
1
|
|
Family Involvement
|
3
|
1
|
|
school transition
|
3
|
1
|
|
sensitivity to human rights
|
3
|
1
|
|
transition supports
|
3
|
1
|
|
장애인권교육
|
3
|
1
|
|
학교급간 전환
|
3
|
1
|
|
장애학생 수용태도
|
7
|
2
|
|
Character competency
|
4
|
1
|
|
Family Empowerment
|
4
|
1
|
|
teacher recruitment examinati ...
|
4
|
1
|
|
자기일과계획하기
|
4
|
1
|
|
Severe Intellectual Disabil ...
|
5
|
1
|
|
Skid(스키드)
|
5
|
1
|
|
early childhood special educa ...
|
5
|
1
|
|
special education classroom
|
5
|
1
|
|
중도 지적장애
|
5
|
1
|
|
Inclusive classroom
|
6
|
1
|
|
기능적 의사소통 훈련
|
7
|
1
|
|
자기결정행동
|
7
|
1
|
|
자기주도행동
|
7
|
1
|
|
통신 미들웨어
|
7
|
1
|
|
전환 지원
|
8
|
1
|
|
earlychildhoodspecialeducatio ...
|
9
|
1
|
|
pneumatic cylinder(공압 실린 ...
|
10
|
1
|
|
Transition Education
|
12
|
1
|
|
shelter(쉘터)
|
12
|
1
|
|
가족참여
|
12
|
1
|
|
장애인권감수성
|
12
|
1
|
|
중재방법
|
14
|
1
|
|
music class
|
16
|
1
|
|
가족역량강화
|
16
|
1
|
|
특수교육보조원
|
17
|
1
|
|
유아특수교육
|
22
|
1
|
|
부하분산
|
24
|
1
|
|
Prosocial behavior
|
26
|
1
|
|
transition education
|
27
|
1
|
|
교원 양성 과정
|
27
|
1
|
|
physical disabilities
|
28
|
1
|
|
친사회성
|
57
|
2
|
|
음악수업
|
29
|
1
|
|
또래교수
|
31
|
1
|
|
peer tutoring
|
33
|
1
|
|
임용시험
|
35
|
1
|
|
특수학급
|
73
|
2
|
|
students with disabilities
|
116
|
3
|
|
teacher education program
|
42
|
1
|
|
인성 역량
|
45
|
1
|
|
전환교육
|
98
|
2
|
|
유아특수교사
|
56
|
1
|
|
장애수용태도
|
60
|
1
|
|
inclusive education
|
127
|
2
|
|
popular music
|
67
|
1
|
|
Character education
|
69
|
1
|
|
세계시민의식
|
72
|
1
|
|
Inclusive Education
|
83
|
1
|
|
지체장애
|
81
|
1
|
|
통합학급
|
84
|
1
|
|
장애학생
|
281
|
3
|
|
program
|
100
|
1
|
|
global citizenship
|
116
|
1
|
|
Structural Analysis(구조해석 ...
|
123
|
1
|
|
global citizenship education
|
119
|
1
|
|
practical knowledge
|
119
|
1
|
|
pro-social behavior
|
119
|
1
|
|
실천적 지식
|
153
|
1
|
|
자기결정
|
148
|
1
|
|
대중음악
|
155
|
1
|
|
self determination
|
189
|
1
|
|
Intervention
|
230
|
1
|
|
세계 시민 교육
|
253
|
1
|
|
통합교육
|
730
|
3
|
|
Self-Esteem
|
473
|
1
|
|
research trends
|
485
|
1
|
|
지적장애
|
495
|
1
|
|
인성교육
|
1,108
|
1
|
|
연구 동향
|
2,469
|
1
|
|
자아존중감
|
3,006
|
1
|
|
계 |
|
19,900 |
126 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
4 |
|