주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
1
|
|
학습지도, 교육방법
|
8,547
|
4
|
|
주제어 |
complextask
|
1
|
1
|
|
design principles of the flip ...
|
1
|
1
|
|
formative use of rubric
|
1
|
1
|
|
research skill development
|
1
|
1
|
|
transient information effect
|
1
|
1
|
|
undergraduate research experi ...
|
1
|
1
|
|
루부릭의 형성적 활용
|
1
|
1
|
|
복잡한 과제
|
1
|
1
|
|
학부연구경험
|
1
|
1
|
|
Transient information effect
|
2
|
1
|
|
Usik(趙愚植)
|
2
|
1
|
|
무란록(戊亂錄)
|
2
|
1
|
|
무신난리(戊申亂離)
|
2
|
1
|
|
문법 중심
|
2
|
1
|
|
손와만록(巽窩?錄)
|
2
|
1
|
|
일시적 정보효과
|
2
|
1
|
|
전란(전쟁) 실기
|
2
|
1
|
|
플립드러닝 설계원리
|
2
|
1
|
|
학습자료 제시조절
|
2
|
1
|
|
group composition
|
3
|
1
|
|
studentscenteredlearning
|
3
|
1
|
|
super-state
|
3
|
1
|
|
연구기술개발
|
3
|
1
|
|
이인좌의난
|
3
|
1
|
|
협력조절
|
3
|
1
|
|
Cognitive load theory
|
8
|
2
|
|
tutor performance
|
4
|
1
|
|
튜터 수행
|
4
|
1
|
|
cognitive load theory
|
10
|
2
|
|
무신란(戊申亂)
|
6
|
1
|
|
Multimedia learning
|
7
|
1
|
|
소집단 구성
|
7
|
1
|
|
인지부하이론
|
15
|
2
|
|
learning efficiency
|
8
|
1
|
|
facultydevelopment
|
10
|
1
|
|
problem-based learning
|
10
|
1
|
|
reading and grammar
|
10
|
1
|
|
teaching competencies
|
11
|
1
|
|
학습효율성
|
12
|
1
|
|
멀티미디어 학습
|
13
|
1
|
|
approaches to learning
|
14
|
1
|
|
분절화
|
14
|
1
|
|
학습자-중심학습
|
14
|
1
|
|
한국 독립 다큐멘터리
|
15
|
1
|
|
multimedia learning
|
17
|
1
|
|
medical education
|
76
|
4
|
|
학습접근방식
|
19
|
1
|
|
co-regulation
|
28
|
1
|
|
collective efficacy
|
30
|
1
|
|
의학 교육
|
102
|
3
|
|
territory
|
40
|
1
|
|
collaborative learning
|
93
|
2
|
|
collective-efficacy
|
45
|
1
|
|
needs assessment
|
46
|
1
|
|
efficacy
|
68
|
1
|
|
problem-based learning
|
65
|
1
|
|
project-based learning
|
68
|
1
|
|
문제 기반 학습
|
77
|
1
|
|
집단 효능감
|
81
|
1
|
|
교수 설계
|
93
|
1
|
|
협력학습
|
178
|
2
|
|
collaborative learning
|
98
|
1
|
|
프로젝트기반학습
|
119
|
1
|
|
효능감
|
122
|
1
|
|
efficacy
|
179
|
1
|
|
self -regulated learning
|
162
|
1
|
|
자기조절학습
|
207
|
1
|
|
플립드 러닝
|
270
|
1
|
|
flipped-learning
|
329
|
1
|
|
동기
|
516
|
1
|
|
curriculum
|
856
|
1
|
|
motivation
|
676
|
1
|
|
교사교육
|
673
|
1
|
|
교육과정
|
1,545
|
1
|
|
계 |
|
30,383 |
89 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|