주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
8
|
|
주제어 |
Gender DIF
|
1
|
1
|
|
ICT literacy test
|
1
|
1
|
|
IRT LR test
|
1
|
1
|
|
IRT-LR test
|
1
|
1
|
|
SAOM
|
1
|
1
|
|
academic help networks
|
1
|
1
|
|
cohesive subgroups
|
1
|
1
|
|
descriptive-type evaluation
|
1
|
1
|
|
helpnetworksaboutenglishlearn ...
|
1
|
1
|
|
longitudinal networks
|
1
|
1
|
|
p* models
|
1
|
1
|
|
p* 모형
|
1
|
1
|
|
p2 models
|
2
|
2
|
|
p2 모형
|
1
|
1
|
|
p2 모형 Social network analys ...
|
1
|
1
|
|
question error
|
1
|
1
|
|
social influence models
|
1
|
1
|
|
social selection models
|
1
|
1
|
|
social studies.
|
1
|
1
|
|
teachers networks
|
1
|
1
|
|
teachersindividualizedassessm ...
|
1
|
1
|
|
국가수준 ICT 리터러시 검사
|
1
|
1
|
|
남자고등학생 social network a ...
|
1
|
1
|
|
문항 오류
|
1
|
1
|
|
사회선택 통계모형
|
1
|
1
|
|
사회영향 통계모형
|
1
|
1
|
|
영어도움 네트워크
|
1
|
1
|
|
종단 네트워크
|
1
|
1
|
|
하위그룹
|
1
|
1
|
|
학업도움 네트워크
|
1
|
1
|
|
helpnetworks
|
3
|
2
|
|
essay-type evaluation
|
2
|
1
|
|
middle students
|
2
|
1
|
|
pass모형
|
2
|
1
|
|
교사 네트워크
|
2
|
1
|
|
교사별 평가제
|
2
|
1
|
|
friendshipnetworks
|
5
|
2
|
|
the big five personality trai ...
|
3
|
1
|
|
prediction models
|
4
|
1
|
|
친구 네트워크
|
9
|
2
|
|
도움 네트워크
|
10
|
2
|
|
class evaluation
|
6
|
1
|
|
malehighschoolstudents
|
6
|
1
|
|
learningattitudes
|
7
|
1
|
|
wald test
|
7
|
1
|
|
elementary teachers
|
8
|
1
|
|
student assessment
|
9
|
1
|
|
논술형 평가
|
14
|
1
|
|
차별기능문항
|
19
|
1
|
|
서술형 평가
|
28
|
1
|
|
교실 평가
|
29
|
1
|
|
사회네트워크 분석
|
179
|
5
|
|
학생평가
|
48
|
1
|
|
초등 사회과
|
86
|
1
|
|
elementary students
|
115
|
1
|
|
성격 5요인
|
121
|
1
|
|
social network analysis
|
202
|
1
|
|
학습 태도
|
224
|
1
|
|
elementary school students
|
311
|
1
|
|
social network analysis
|
345
|
1
|
|
academic achievement
|
656
|
1
|
|
elementary school
|
475
|
1
|
|
network analysis
|
410
|
1
|
|
초등교사
|
441
|
1
|
|
happiness
|
1,177
|
1
|
|
중학생
|
676
|
1
|
|
초등학교
|
773
|
1
|
|
초등학생
|
1,133
|
1
|
|
학업성취도
|
943
|
1
|
|
행복감
|
860
|
1
|
|
계 |
|
24,102 |
87 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|