대학생의 심리적 자본이 자기주도학습능력과 학습참여에 미치는 영향

' 대학생의 심리적 자본이 자기주도학습능력과 학습참여에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • learning engagement
  • learning outcomes
  • psychological capital
  • self-directed learning
  • 심리적 자본
  • 자기주도 학습능력
  • 학습 성과
  • 학습참여
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
15,696 10

0.1%

' 대학생의 심리적 자본이 자기주도학습능력과 학습참여에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국어판 성취정서 질문지(K-AEQ) 개발 및 타당화
    도승이 교육심리연구 25 (4) : 945 ~ 970 [2011]
  • 한국 청소년의 학습동기에 영향을 미치는 사회문화적 요인 탐색
    봉미미 한국심리학회지: 문화 및 사회문제 14 (1) : 319 ~ 348 [2008]
  • 한국 대학생의 학습과정 분석연구(III)
    유현숙 [2012]
  • 학교생활적응과 학업성취도에 영향을 미치는 성취목표지향성, 희망 및 학습전략의 구조적 관계
    조한익 한국심리학회지:학교 9 (3) : 465 ~ 483 [2012]
  • 평생교육을 위한 긍정심리학의 시사점: 행복, 진정성, 심리자본에 대한 탐구
    장환영 Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) 15 (1) : 141 ~ 169 [2012]
  • 특별기고, 구조 방정식 모형의 적합도 지수 선정기준과 그 근거
    홍세희 한국심리학회지 임상 19 (1) : 161 ~ 177 [2000]
  • 체육교사의 교수행동이 고등학생들의 내재적 동기와 수업태도에 미치는 영향
    김덕진 체육과학연구 15 : 15 ~ 29 [2009]
  • 자기주도학습을 위한 ‘학습정서’ 척도 개발 연구
    임병노 교육방법연구 23 (4) : 827 ~ 853 [2011]
  • 여성의 인적·사회적·심리적 자본에 관한 실증연구 : 대전광역시를 중심으로
    유현숙 대전대학교 대학원 [2004]
  • 심리적자본이 임파워먼트와 학습성과에 미치는 영향
    이규용 대한안전경영과학회지 12 (4) : 289 ~ 300 [2010]
  • 수업방해 요인에 대한 대학생과 교수의 인식 차이 및 학습자의 수업방해요인과 수업참여, 만족도와의 관계
    정은이 한국교육학연구 18 (3) : 73 ~ 103 [2012]
  • 성인대학생용 학업탄력성 척도 개발 및 타당화 연구
    박진영 한국교육학연구 15 (3) : 215 ~ 239 [2009]
  • 사회자본과 심리자본이 혁신성과에 미치는 효과
    김경재 생산성논집 21 (1) : 191 ~ 217 [2007]
  • 사이버대학 성인학습자의 자기효능감과 학습성과의 관계에서 자기주도성의 매개역할
    김요완 교육정보미디어연구 19 (4) : 743 ~ 764 [2013]
  • 대학생의 핵심역량과 학업성취도 관계성에 대한 분석연구
    이장익 직업교육연구 31 (2) : 227 ~ 246 [2012]
  • 대학생의 학습참여에 영향을 미치는 수업환경과 학습자 요인 간의 구조적 관계
    유지원 학습자중심교과교육연구 12 (4) : 309 ~ 337 [2012]
  • 대학생의 학습참여(Student Engagement) 측정 모델의 타당성 검증
    배상훈 교육행정학연구 30 (1) : 499 ~ 523 [2012]
  • 기초자치단체 공무원의 긍정심리자본 인식과 조직시민행동, 조직몰입 인식의 구조적 관계분석
    정선우 GRI연구논총 15 (1) : 35 ~ 55 [2013]
  • 긍정조직행태 주요 요인 간 관계에 관한 연구: 진성리더십, 심리적 자본, 심리적 주인의식을 중심으로
    김동철 한국행정학보 46 (4) : 27 ~ 51 [2012]
  • 긍정심리자본이 성과에 미치는 영향
    최우재 경상논총 5 (2) : 227 ~ 237 [2013]
  • 긍정심리자본의 선행요인과 결과에 관한 연구
    이동섭 경영학연구 39 (1) : 1 ~ 28 [2010]
  • 긍정심리자본과 개인 창의성의 관계 - 정서와 인지의 매개효과를 중심으로 -
    이혜림 인적자원관리연구 20 (2) : 145 ~ 168 [2013]
  • 박사
  • Using positivity, transformational leadership and empowerment to combat employee negatively
    Avey, J. B. Leadership & Organization Development Journal 29 (2) : 110 ~ 126 [2008]
  • The role of hope in cognitive behavior therapies
    Synder, C. R. Cognitive Therapy and Research 24 : 747 ~ 762 [2000]
  • The role of cognitive engagement in classroom learning and motivation
    Corno, L. Educational Psychologist 18 (2) : 88 ~ 108 [1983]
  • The relationship between self-directed learning readiness and resilience among graduate students
    Robinson, M. G. University of Tennessee [2003]
  • The impact of business school students' psychological capital on academic performance
    Luthans, B. C. Journal of Education for Business 87 : 253 ~ 259 [2012]
  • The future ofoptimism
    Peterson Peterson, c. American Psychologist 55 : 44 ~ 55 [2000]
  • The development and resulting performance impact of positive psychological capital
    Luthans, F. Human Resource Development Quarterly 21 (1) : 41 ~ 67 [2010]
  • The control-value theory of achievement emotions : Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice
    Pekrun, R. Educational Psychology Review 18 : 315 ~ 341 [2006]
  • The additive value of positive psychological capital in predicting work attitudes and behaviors
    Avey, J. B. Journal of Management 36 : 430 ~ 452 [2010]
  • The Mediating Role of Psychological Capital in the Supportive Organizational Climate-employee Performance Relationship
    Luthans, F. Journal of Organizational Behavior 29 (2) : 219 ~ 238 [2008]
  • Teaching effectiveness in technology-mediated distance learning
    Webster, J. Academy of Management Journal 40 (6) : 1282 ~ 1309 [1997]
  • Students' goal orientations and cognitive engagement in classroom activities
    Meece, J. L. Journal of Educational Psychology 80 (4) : 514 ~ 523 [1988]
  • Students engagement in campus-based and online education
    Coates, H. Routledge [2006]
  • Student engagement and student learning : Testing the linkages
    Carini, R. M. Research in Higher Education 47 (1) : 1 ~ 32 [2006]
  • Self-motivation for academic attainment : The role of self-efficacy beliefs and personal goal setting
    Zimmerman, B. J. American Educational Research Journal 29 (3) : 663 ~ 676 [1992]
  • Self-efficacy,The exercise of control
    Bandura.A Guilford [1977]
  • Self-directed learning : A critical review of research
    Brookfield, S. New Directions for Adult and Continuing Education 1985 (25) : 5 ~ 16 [1985]
  • Self-directed learning
    Knowels, M. S. Association Press [1975]
  • 박사
  • Psychological capital as a buffer to student stress
    Riolli, L. Psychology 3 (12A) : 1202 ~ 1207 [2012]
  • Psychological capital : Measurement and relationship with performance and satisfaction
    Luthans, F. Personnel Psychology 60 (3) : 541 ~ 572 [2007]
  • Psychological Capital
    Luthans, F. Oxford University Press [2007]
  • Principles and practice of structural equation modeling
    Kline, R. B. Guilford Press [2005]
  • Positive psychological capital : Beyond human and social capital
    Luthans, F. Business Horizons 41 (1) : 45 ~ 50 [2004]
  • Positive organizational behavior in the workplace : The impact of hope, optimism, and resiliency
    Youssef, C. M. Journal of Management 33 : 774 ~ 800 [2007]
  • Motivation in the classroom : Reciprocal effects of teacher behavior and student engagement across the school year
    Skinner, E. A. Journal of Educational Psychology 85 (4) : 571 ~ 581 [1993]
  • In the Eyes of the Beholder Transformational Leadership, Positive Psychological Capital, and Performance
    Gooty, J. Journal of Leadership and Organizational Studies 15 : 353 ~ [2009]
  • Human, social, and now positive psychological capital management
    Luthans, F. Organizational Dynamics 33 : 143 ~ 160 [2004]
  • How resilience works
    Coutu, D. L. Harvard Business Review : 46 ~ 55 [2002]
  • Helplessness ; on depression, development, and death
    Seligman, M. E. P. Freeman [1975]
  • Handbook of social and clinical psychology: The health perspective
    Synder, C. R. Pergamon : 285 ~ 305 [1991]
  • HRD기업 구성원의 자기주도학습능력 측정도구 개발 연구
    배을규 HRD연구 12 (3) : 1 ~ 26 [2010]
  • Experimental analysis of a webbased intervention to develop positive psychological capital
    Luthans, F. Academy of Management Learning and Education 7 : 209 ~ 221 [2008]
  • Enhancing students' engagement by increasing teachers' autonomy support
    Reeve, J. Motivation and Emotion 28 (2) : 147 ~ 169 [2004]
  • Development study on supporting strategies for learners' task selection in self-directed e-learning environment
    Lee, G. Seoul National University [2012]
  • Development of the self-directed learning readiness scale
    Guglielmino L. M. University of Georgia [1977]
  • Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis : Conventional criteria versus new alternatives
    Hu, L. T. Structural Equation Modeling 6 (1) : 1 ~ 55 [1999]
  • Connectivism: A learning theory for the digital age
  • Commitment to innovation: The impact of top management team characteristics
    Daellenbach, U. S. R & D Management 29 (3) : 199 ~ 208 [1999]
  • Cognitive elements of empowerment : An"interpretive"model of intrinsic task motivation
    Thomas, K. W. Academy of Management Review 15 (4) : 666 ~ 681 [1990]
  • Built to Last:Successful Habits of Visionary Companies
    Collins, J. C. Harper Collins [1994]
  • Authentically leading groups:The mediating role of collective psychological capital and trust
    Walumbwa, F. O. Journal of Organizational Behavior 32 : 4 ~ 24 [2011]
  • Authentic happiness
    Seligman, M. E. P. Free Press [2004]
  • Academic resilience and its psychological and educational correlates : A construct validity approach
    Martin, A. J. Psychology in the Schools 43 (3) : 267 ~ 281 [2006]
  • A measure of college student course engagement
    Handelsman, M. M. The Journal of Educational Research 98 (3) : 184 ~ 191 [2005]
  • 21세기 초등학생의 핵심역량 측정도구 개발
    강명희 교육방법연구 25 (2) : 373 ~ 402 [2013]