혼합형 STEAM 초등교원연수성과에 대한 교사의 정보활용능력과 인지실재감의 예측력 규명
-
-
저자
강명희
류혜선
김보경
유지원
-
제어번호
99802994
-
학술지명
한국교원교육연구
-
권호사항
Vol.
30
No.
3
[
2013
]
-
발행처
한국교원교육학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
249-273
(
25쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
2013
-
KDC
370
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
영남대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
-
판매처
학술교육원
'
혼합형 STEAM 초등교원연수성과에 대한 교사의 정보활용능력과 인지실재감의 예측력 규명' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
1
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
0
|
|
계 |
|
14,719
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
1
|
|
'
혼합형 STEAM 초등교원연수성과에 대한 교사의 정보활용능력과 인지실재감의 예측력 규명' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
조직지원인식 및 정서적 안녕감이 조직시민행동에 미치는 영향 분석 : Mediating regression model을 이용한 일선 관료들의 정서적 안녕감의 매개효과 분석
김대원
지방행정연구 24 (2) : 93 ~ 120
[2010]
-
박사
-
-
융합인재교육(STEAM)총론 및 수업모델 개발 등 개발연구
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Transforming professional development into student results
-
The role of self-efficacy belief in student engagement and learning in the classroom
-
The robustness of test statistics to nonnormality andspecification error in confirmatory factor analysis
-
The process of learning from information
-
The changing american college student : : implication for educational policy and practice
-
The blended learning book: Best practices, prove methodologies, and lessons learned
-
The Moderator-mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual, Strategic and Statistical Considerations
-
Teacher ratings of student engagement with educational software : An exploratory study. Educational Technology
-
-
Predication of learning and satisfaction in web-based and lecture courses
Maki, R. H.
Journal of Educational Computing Research 28 (3) : 197 ~ 219
[2003]
-
P21 framework definitions
-
OrganizationalCitizenship Behavior: Construct Redefinition, Measurement, and Validation
-
Online MBA students' perceptions of online learning : Benefits, challenges, and suggestions
Kim, K. J.
The Internet and Higher Education 8 (4) : 335 ~ 344
[2005]
-
-
Learning and study strategies inventory(LASSI)
-
Interaction of hypertext forms and global versus sequential learning styles
Dunser, A.
Journal of Educational Computing Research 32 (1) : 79 ~ 91
[2005]
-
Information literacy of physical science graduate students in the information age
Brown, C. M.
College & Research Libraries 60 (5) : 426 ~ 438
[1999]
-
-
Effects of training in universal design for learning on lesson plan development
Spooner, F.
Remedial and Special Education 28 : 108 ~ 116
[2007]
-
Effects of time management practices on college rades
Britton, B. K.
Journal of Educational Psychology 83 : 405 ~ 410
[1991]
-
Direct and indirect effects of online learning on distanceeducation
Chan
Shin
British Journal of Educational Technology 35 (3) : 275 ~ 288
[2004]
-
Developing a Cognitive Presence Scale for Measuring Students' Involvement during e-Learning Process
Kang,M.
Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2007 : 2823 ~ 2828
[2007]
-
Critical thinking and computer conferencing: A model and tool to assess cognitive presence
-
Correlates of undergraduates' information-seeking behavior
Tella, A.
College & Undergraduate Libraries 16 (1) : 1 ~ 19
[2009]
-
Construction of a learning environment supporting learners' reflection : A case of information seeking on the web
Hitomi, S.
Computers & Education 49 (2) : 214 ~ 229
[2007]
-
Cognitive Presence in OnlineLearning
-
A power primer
Lewin
Psychological Bulletin 112 (1) : 155 ~ 159
[1992]
'
혼합형 STEAM 초등교원연수성과에 대한 교사의 정보활용능력과 인지실재감의 예측력 규명'
의 유사주제(
) 논문