'
교사의 교육과정 해석과 교육과정 잠재력' 의 참고문헌
-
-
학교 교육과정 자율화 운영 실태 및 지원 방안 연구
-
-
초등학교교육과정 해설 I
교육과학기술부
[1998]
-
-
-
-
-
-
제7차 초·중등학교 교육과정평가연구(Ⅱ): 초등학교 교육과정의 편성·운영·평가를 중심으로
-
-
예비·현직 교사를 위한 교육과정과 교육평가
교육과학사
[2000]
-
-
문해교육, In 교육학 대백과사전
고순철
하우동설 : 1183 ~ 1188
[1999]
-
-
-
-
-
-
-
-
교육과정 자율화 운영에 따른 교과 교육과정 내용 재구성 방안 연구
-
-
-
-
-
-
-
-
-
What is an author?, In Rethinking popular culture
Foucault, M.
University of California Press : 446 ~ 464
[1991]
-
-
The psychology ofpersonalconstructs
-
-
The functions of curriculum development
-
-
Rethinking literacy, In The kind of schools we need: Personal essays
-
Knowledge and the curriculum
-
Knowledge and teaching: Foundations of the new reform
Sulman
Harvard Educational Review 57 (1) : 1 ~ 22
[1987]
-
Interpretation and the problem of domination: Paul Ricoeur's hermeneutics
Leonardo, Z.
Studies in Philosophy and Education 22 : 329 ~ 350
[2003]
-
Hermeneutics, aesthetics, and the quest for answerability: A dialogic possibility for reconceptualizing the interpretive process in curriculum studies
Slattery, P.
Journal of Curriculum Studies 39 (5) : 537 ~ 558
[2007]
-
-
-
-
Curriculum implementation, In Handbook of research on curriculum
-
-
Challenging orthodoxies: Toward a new cultural history of education
-
-
21세기 학교 교육과정에서 요구하는 교사 전문성: 교육과정 설계자 및 연계적 전문가로서의 교사, In 교육과정 개발
소경희
교육과학사 : 171 ~ 191
[2005]
-
-
'
교사의 교육과정 해석과 교육과정 잠재력'
의 유사주제(
) 논문