연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
웹기반 협력학습에서 학습자특성과 학습자 간 상호작용이 학습성과에 미치는 영향
강명희
엄소연
이정민
2010년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
강명희
엄소연
이정민
참고문헌( 53)
유사주제 논문( 14,718)
교육학 14,718건
인용/피인용
웹기반 협력학습에서 학습자특성과 학습자 간 상호작 ...
' 웹기반 협력학습에서 학습자특성과 학습자 간 상호작용이 학습성과에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육학
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
21
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
3
0.0%
계
14,719
3
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
18
닫기
' 웹기반 협력학습에서 학습자특성과 학습자 간 상호작용이 학습성과에 미치는 영향'
의 참고문헌
컴퓨터지원협동학습(CSCL) 환경 하에서 사회연결망 분석(SNA)을 이용한 학습자 상호작용 연구
정남호
한국지능정보시스템학회 학술대회논문집 : 361 ~ 368
[2004]
커뮤니케이션 연결망 분석의 이론적 기초에 관한 탐색적 접근
김경모(Kyungmo Kim)
커뮤니케이션 이론 1 (2) : 162 ~ 207
[2005]
자기효능감과 자기규제적 학습 :교육공학관련 연구에의 시사점
봉미미
교육공학연구 14 (1) : 97 ~ 118
[1998]
웹기반 협동학습에서의 상호 작용 증진 방안 탐색
왕경수
교육정보미디어연구 9 (4) : 269 ~ 294
[2003]
웹기반 협동학습시 학습자의 자기효능감과 보상구조가 학습참여도와 학업성취도에 미치는 영향
오윤진
[1999]
웹 기반 협동학습에서의 학습자 상호작용 연구
홍경선
교육인류학연구 2 (3) : 83 ~ 99
[1999]
웹 기반 협동학습에서 상호의존성이 학업성취도에 미치는 영향
김명랑
박인우
교육과학연구 40 (1) : 89 ~ 116
[2009]
웹 기반 토론에서 학습자의 참여도, 성취도 및 만족도 관련 요인의 효과 분석
임규연
정재삼
교육공학연구 16 (2) : 107 ~ 135
[2000]
웹 기반 가상수업에서 온라인 토론 촉진을 위한 설계전략 탐색
임정훈
교육학연구 37 (2) : 249 ~ 270
[1999]
온라인 학습활동과 학업성취도에 대한 학습자의 성격 특성(Big-Five Personality Trait)의 예측력 검증
교육방법연구 20 (1) : 111 ~ 129
[2008]
온라인 학습공동체에서 학습자 특성,학습자간 상호작용,학습결과 간의 관계 분석
강명희
서희전
교육공학연구 21 (2) : 1 ~ 28
[2005]
성격의 5요인과 조직에서의 맥락수행간의 관계
김도영
유태용
한국심리학회지: 산업 및 조직 15 (2) : 1 ~ 24
[2002]
대학 집합수업과 통합된 웹기반 온라인수업 학습자의 인식 및 학습유형 분석
이인숙
교육공학연구 15 (1) : 197 ~ 218
[1999]
대학 교실수업 병행 웹 기반 가상수업에서 수업효과 요인 분석
강명희 ( Kang Myeong Hui )
한국고등교육학회 13 (2) : 1 ~ 27
[2002]
Validation of the Five-FactorModel of Personality Across Instruments and Observers
Jr Costa
McCrae
Journal of Personality and Social Psychology 52 : 81 ~ 90
[1987]
Transactional presence as a critical predictor of success in distance learning
Shin
Distance Education 24 (1) : 69 ~ 86
[2003]
The equilibrium problem in small groups. in: Working Papers in the Theory of Action
Bales, R. F.
Free Press : 111 ~ 161
[1953]
The Relationship between Work-Team Personality Composition and the Job Performance of Teams
Christiansen
Neuman
Wagner
Group & Organization Management 24 : 28 ~ 45
[1999]
The Big Five PersonalityDimensions and Job Performance : a meta-analysis
Michael K.Mount
Murray R.Barrick
Personnel psychology 44 (1) : 1 ~ 26
[1991]
The Big Five Inventory.Versions 4a and 54 (Technical report)
John, O. P.
[1991]
Social foundations of thoughts and action
Bandura, A.
Prentice-Hall
[1986]
Self-efficacy for self-regulated learning Academic self-efficacy, and Internet self-efficacy in Web-Based Instruction
Bong
Choi
Joo
Educational Technology Research and Development 48 (2) : 5 ~ 17
[2000]
Self motivation for academic attainment The role of self-efficacy beliefs and personal goal setting
American Educational Research Journal 29 (3) : 663 ~ 676
[1992]
Role of self-efficacy and self-concept beliefs in mathematical problemsolving: A path analysis
Miller
Pajares
Journal of Counseling Psychology 42 : 190 ~ 198
[1994]
Revised NEO Personality Inventory (NEO-PI-R) and the NEO Five-Factor Inventory (NEO-FFI) professional manual
Costa, P. T.
Psychological Assessment Resources
[1992]
Relating member ability and personality to work-team processes and team effectiveness
Barrick
Mount
Neubert
Stewart
Journal of Applied Psychology 83 (3) : 377 ~ 391
[1998]
Process analysis: Estimating mediation intreatment evaluations
Judd
Kenny
Evaluation Review 5 (5) : 602 ~ 619
[1981]
Personality, cognitive ability, on behalf about intelligence as predictors of academic performance
Furnham, A.
Learning and Individual Differences : 47 ~ 64
[2003]
Personality predicts academic performance: Evidence from two longitudinal university samples
Furnham
Premuzic
Journal of Research in Personality 37 : 319 ~ 338
[2003]
Personality in learning and education: A review
De Raad
Schouwenburg
European Journal of Personality 10 : 303 ~ 336
[1996]
Personality
Guilford, J. P.
Annual Review of Psychology 52 : 197 ~ 221
[1959]
Patterns of Interaction in Computer-Supported Learning: A Social Network Analysis. in: Fourth International Conference of the Learning Sciences
Palonen, T.
Erlbaum : 334 ~ 339
[2000]
Online MBA students' perceptions of online learning : Benefits, challenges, and suggestions
Kim, K. J.
The Internet and Higher Education 8 (4) : 335 ~ 344
[2005]
Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance
Pintrich,P.R.
Journal of Educational Psychology 82 (1) : 33 ~ 40
[1990]
Methodologies for Evaluating Applications of Computer Conferencing. in: Collaborative Learning through Computer Conferencing: The Najaden Papers
Mason, R.
Springer Verlag : 105 ~ 115
[1991]
Methodological issues in thecontent analysis of computer conference transcripts
Archer
Rourke
International Journal of Artificial Intelligence in Education 12 : 8 ~ 22
[2001]
Interactive world wide web-based courseware. in: Web-Based Instruction
Santi, P. A.
Educational Technology Publications : 407 ~ 416
[1997]
Insegnare ed apprendere in gruppo. Il collaborative learning
Comoglio, M.
Insegnare e apprendere in gruppo
[1996]
ICT활용수업에서 정보문해 및 매체에 대한 자기효능감이 학업성취도에 미치는 영향
계보경
김영수
교육정보방송연구 7 (4) : 91 ~ 122
[2001]
Help-seeking strategies used by high-achieving and low-achievingdistance education students
Journal of Distance Education/Revue de l’enseignement a distance 16 (1) : 56 ~ 69
[2001]
Five-Factor Model of Personality and Performance in Jobs Involving Interpersonal Interactions
Barrick
Mount
Stewart
Human Performance 11 : 145 ~ 165
[1998]
Evaluating the virtual classroom. in: Online education: Perspective on a new environment
Hiltz, S. R.
Praeger
[1990]
Critical thinking, cognitive presence, and computer conferencing in distance education
American Journal of Distance Education 15 (1) : 17 ~ 23
[2001]
Cooperative learning and feedback in technology-based instruction. in: Interactive Instruction and Feedback
Johnson, D. W.
Educational Technology Pub. : 133 ~ 158
[1993]
Computer-mediated communication, IN Handbook of research for educational communications and technology
Romiszowski, A. J.
Pretice Hall International : 438 ~ 456
[1996]
Collaborative learning through computermediated communication in academic education
Veerman, A., & Veldhuis-Diermanse, E.
Proceedings of the Computer support for Collaborative Learning Conference (CSCL) 2001 : 625 ~ 632
Characteristics of students whoenroll and succeed in psychology web-based classes
Newlin
Wang
Journal of Educational Psychology 92 : 137 ~ 143
[2002]
Building interactivity into web courses:tools for social and instructional interaction
Gilbert
Moore
Educational Technology 38 (3) : 29 ~ 35
[1998]
Breakingthemythsofrewards:Anexploratorystudyofattitudes aboutknowledge sharing
Bock GW
Information Resources Management Journal 15 (2) : 14 ~ 21
[2002]
Applied multiple regression/correlation analysisfor the behavioral sciences
Cohen
Erlbaum
[1983]
Applied Multiple Regression/Correlation Analysis for the Behavioral Science
Cohen, J.
Erlbaum
[1983]
A meta-analytic examination of the goal orientation nomological net
J.M.Beaubien
Payne
S.S.Youngcourt
Journal of Applied Psychology 92 : 128 ~ 150
[2007]
A meta-analysis of team-efficacy, potency, and performance: Interdependence and level of analysis as moderators of observed relationships
Gully
J.M.Beaubien
K.A.Incalcaterra
Journal of Applied Psychology 87 (5) : 819 ~ 832
[2002]
' 웹기반 협력학습에서 학습자특성과 학습자 간 상호작용이 학습성과에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문