연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
동기적 성향(성취목표 지향성)과 성격 유형(자존감)에 따른 위키 협력학습 참여유형 분석과 교수전략 개발
이은철(Eun-Chul Lee)
윤중오(Joong-O Yoon)
김민정(Minjeong Kim)
2010년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이은철(Eun-Chul Lee)
윤중오(Joong-O Yoon)
김민정(Minjeong Kim)
참고문헌( 34)
유사주제 논문( 0)
인용/피인용
동기적 성향(성취목표 지향성)과 성격 유형(자존감)에 ...
' 동기적 성향(성취목표 지향성)과 성격 유형(자존감)에 따른 위키 협력학습 참여유형 분석과 교수전략 개발'
의 참고문헌
학습과제 유형에 따른 온라인 협력학습 과정
이성주
교육공학연구 24 (4) : 225 ~ 257
[2008]
자존감 및 자기애 성향과 공격성의 관계
권석만
서수균
한국심리학회지 임상 21 (4) : 809 ~ 826
[2002]
위키 협력학습 지원 스크립트 개발을 위한 설계기반연구
김민정(Minjeong Kim)
교육정보미디어연구 15 (4) : 47 ~ 75
[2009]
위키 기반 협동학습과제 수행에서 혼합학습 유형과 협동학습 구조화 전략이 학습태도에 미치는 효과
한승록
학습자중심교과교육연구 9 (3) : 311 ~ 330
[2009]
웹기반 협력학습 성취도에 대한 학습자의 성취목표지향성과 상호작용중심성의 예측력 규명
강명희(Myunghee Kang)
김민정(Minjeong Kim)
박효진(Hyojin Park)
교육방법연구 22 (2) : 163 ~ 185
[2010]
웹기반 온라인 토론에서 외향성과 내향성
강오한(Oh-Han Kang)
류수영(Su-Young Ryu)
한국정보과학회 2002년도 봄 학술발표논문집 29 (1) : 697 ~ 699
[2002]
웹기반 소집단 협력학습에서 학습자 성격 특성과 상호작용자 유형에 따른 학습결과 분석
장은정
장혜정
교육공학연구 24 (1) : 137 ~ 167
[2008]
웹 기반 토론에서 학습자의 참여도, 성취도 및 만족도 관련 요인의 효과 분석
임규연
정재삼
교육공학연구 16 (2) : 107 ~ 135
[2000]
웹 기반 토론에서 성격유형에 따른 집단구성방식이 상호작용에 미치는 영향
김신자
이정민
교육과학연구 34 (2) : 23 ~ 39
[2003]
웹 기반 동시적 토론학습에서 학습능력 및 성격특성에 따른 집단구성이 학습자의 상호작용에 미치는 효과
정재엽
조일주
학습자중심교과교육연구 7 (2) : 233 ~ 255
[2007]
애착 유형,자존감,자기침묵이 관계만족에 미치는 영향:성인 여성 표본을 대상으로
양지윤
이화여자대학교 대학원
[2006]
대학생의 지적능력에 대한 신념, 목적설정 및 학습접근책간의 관계모형 탐색
김옥분
안도희
표경선
한국교육 32 (4) : 3 ~ 27
[2005]
과제의 구조화 정도에 따른 위키 활용 학습의 효과 탐색에 관한 연구
김민정
김혜원
교육공학연구 24 (3) : 1 ~ 21
[2008]
adolescents' expectancies for success and achievement, in Academic Motivation of Adolescent
Wigfield, A.
Information age publishing : 53 ~ 82
[2002]
Wiki, Wiki, Wiki-WHAT?” Assessing Online Collaborative Writing
Tharp
English Journal 99 (5) : 40 ~ 46
[2010]
Wiki as a Collaborative Learning Tool in a Language Arts Methods Class
Callaway
Felvegi
Matthew
Journal of Research on Technology in Education 42 (1) : 51 ~ 73
[2009]
Utilizing Wiki-Systems in higher education classes: a chance for universal access?
Ebner
Holzinger
Kickmeier-Rust
Universal Access in the Information Society 7 (4) : 199 ~ 207
[2008]
Using wikis to develop student teachers' learning, teaching, and assessment capabilities
Lai
Internet and Higher Education 23 : 1 ~ 12
[2010]
Understanding member motivation for contributing to different types of virtual communities: a proposed framework
Moore, T. D.
Paper presented at the Special Interest Group on Computer Personnel, St. Louis, MO
[2007]
The development of competence beliefs, in Development of Achievement Motivation
Wigfield, A.
Academic press : 92 ~ 115
[2002]
The development of ability conception, in Development of achievement motivation
Dweck, D. S.
Academic Press : 33 ~ 53
[2002]
The development course of achievement motivation, in Development of achievement motivation
Covington, M. V.
Academic Press : 33 ~ 53
[2002]
Self-theories : their role in motivation, personality, and development
Dweck, Carol S.
Psychology press
[1999]
Motivation and performance within a collaborative computer-based modeling task: Relations between students’ achievement goal orientation, self-efficacy, cognitive processing, and achievement
Hout-Wolters
Joolingen
Savelsbergh
Sins
Contemporary Educational Psychology 33 (1) : 58 ~ 77
[2008]
Motivating students to learn
Brophy, Jere E
Taylor & Francis
[1998]
Manual for the patterns of adaptive learning scales
University of Michigan
[2000]
Investigating Pedagogical Value of Wiki Technology
Hazari
Moreland
North
Journal of Information Systems Education 20 (2) : 187 ~ 199
[2009]
Intrinsic Motivation of Open Content Contributors: the Case of Wikipedia
Zhang
Zhu
Paper presented at the Workshop on Information Systems and Economic, Chicago, IL
[2007]
Fostering Relationship Resilience: An Intervention for Low Self-Esteem Individuals
Holmes
Marigold
Ross
Journal of Experimental Social Psychology 46 : 624 ~ 630
[2010]
Collaborating like Never Before: Reading and Writing through a Wiki
Gibbons
English Journal 99 (5) : 35 ~ 39
[2010]
Classrooms: goals, structures, and student motivation
Ames
Journal of educational psychology 84 (3) : 261 ~ 271
[1992]
CALL for autonomy, competence and relatedness: Motivating language learning environments in Web 2.0
Alm
The JALT CALL Journal 2 (3) : 29 ~ 38
[2006]
Approach and avoidance Motivation and AchievementGoals
Elliot
Educational psychologist 34 : 169 ~ 190
[1998]
An achievement goal theory, perspective on issues in motivation terminology, theory, andresearch
Pintrich
Contemporary Educational Psychology 25 : 92 ~ 104
[2000]
' 동기적 성향(성취목표 지향성)과 성격 유형(자존감)에 따른 위키 협력학습 참여유형 분석과 교수전략 개발'
의 유사주제(
) 논문