대학교 액션러닝 학습자의 성취목표지향성과 비인지적 학습성과와의 관계
-
-
저자
고은현
양성수
-
제어번호
60099509
-
학술지명
교육방법연구
-
권호사항
Vol.
24
No.
2
[
2012
]
-
발행처
한국교육방법학회
-
발행처 URL
http://www.kaem.or.kr/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
477-501
-
언어
Korean
-
출판년도
2012
-
KDC
370
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
대학교 액션러닝 학습자의 성취목표지향성과 비인지적 학습성과와의 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
1
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
0
|
|
계 |
|
14,719
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
1
|
|
'
대학교 액션러닝 학습자의 성취목표지향성과 비인지적 학습성과와의 관계' 의 참고문헌
-
협동학습 유형과 학습유형이 자기효능감과 학습태도에 미치는 효과
한명숙
협동학습유형과 학습유형이 자기효능감과 학습태도에 미치는 효과
[2009]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
인신론적 신념, 목표지향성, 자기조절학습 및 학업성취간의 관계
-
-
위기의 대학교육 딜레마 탈출을 위한 한 시도: Action Learning이 바꿔놓은 경영학 수업
-
영어학습에 관련된 동기변인들의 관계 분석: 목표지향성, 자기효능감, 영어학습이유를 중심으로
이순묵
이주현
영어학습에 관련된 동기변인들의 관계 분석: 목표지향성
[2001]
-
-
-
액션러닝 방식을 활용한 리더십개발 프로그램의 설계 및 운영단계별 핵심성공 요인 도출에 관한 연구: 델파이 방법을 중심으로
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
-
What Matters in College : Four Critical Years
-
The state of the art of action lear- ning research
-
The origin and growth of action learning
-
The jonint influence of personal achievement goals and classroom goalstructures on achievement-relevant outcomes
-
The dilemma of performance-approach goals: The use of multiple goal contexts topromote students' motivation and learning
-
The action learning guidebook,액션러닝 가이드북
-
The Moderator-mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual, Strategic and Statistical Considerations
-
Students' Goal Orientations and Cognitive Engagement in Classroom Activities
-
OECD 고등교육 학습성과 평가사업 연구(Ⅰ): OECD AHELO사업참여를 위한 실천 전략 탐색
-
Motivational processes affecting learning
-
Motivational for achievement: Possibilities for teaching and learning (3rd ed.)
-
Implementing co-operative learning
-
-
Experimental-based executive learning outside the classroom
-
Current issues in achievement goal theory andresearch
[2003]
-
Cooperative learning:Student teams(2nd ed.)
Slavin, R. E.
Cooperative learning: Student teams (2nd ed.)
[1987]
-
Communities of practices: Learning, meaning, and identity
Wenger
Communities of practices: Learning
[1998]
-
-
Collaborative action learning: a professional development model foreducational innovation in nursing
[2008]
-
Classroom: Goals, structures, and student motivation
Ames
Classroom: Goals
[1992]
-
Approach and avoidance motivation and motivation and achievement goals
-
An achievement goal theory, perspective on issues in motivation terminology, theory, andresearch
Pintrich
An achievement goal theory
[2000]
-
Advancing achievement goal theory: Using goal structures and goal orientations to predictstudents' motivation, cognition, and achievement
Wolters
Wolters, C. A.
Advancing achievement goal theory: Using goal structures and goal orientations to predictstudents' motivation
[2004]
-
Action learning: New technics for management
-
Action learning in action. 최고의인재를 만드는 기업교육프로그램: 액션러닝
[2000]
-
Action learning higher education: conflicting or compatible goals?
-
Action learning across a university community
[2000]
-
-
Action Learning on an academic course
-
Achievement goals in the classroom: Students?? learning strategies and motivation processes
-
A social-cognitive approach to motivation and personality
[1988]
-
A simulation study of mediated effect measure: Erratum
[1995]
-
A 2×2 achievement goal framework
-
-
'
대학교 액션러닝 학습자의 성취목표지향성과 비인지적 학습성과와의 관계'
의 유사주제(
) 논문