CSR 유형들이 기업평판에 미치는 영향력의 차이: 개인주의-집단주의 성향의 조절효과

논문상세정보

' CSR 유형들이 기업평판에 미치는 영향력의 차이: 개인주의-집단주의 성향의 조절효과' 의 참고문헌

  • 호텔 브랜드 자산가치 평가에 대한 비교문화 고찰 - 개인주의와 집단주의를 중심으로 -
    이태숙 관광학연구 35 3 267-286 [2011]
  • 한국형 기업의 사회적 책임활동 측정을 위한 척도 개발 연구: 소비자 인식을 중심으로
    박종철 아시아마케팅저널 12 2 27-52 [2010]
  • 한국사회 국민의식과 가치관에 관한 연구조사
  • 패밀리레스토랑의 잠재고객 집단에서 신규고객유치를 위한 서비스품질의 각 차원이 고객만족에 미치는 영향: PLS 다중집단분석을 이용한 성별의 조절효과
    김중인 마케팅관리연구 18 1 115-141 [2013]
  • 외국기업의 현지화와 CSR 활동에 관한 연구: 신뢰도, 몰입도, 기업평판의 매개효과를 중심으로
    천만봉 기업경영연구 20 2 103-123 [2013]
  • 연구방법론
    구동모 - [2013]
  • 스타벅스의 CSR 활동이 기업평판과 사회적 연결감 및 고객구매의도에 미치는 영향
    최성수 관광레저연구 23 2 97-116 [2011]
  • 스마트폰의 특성이 지속구매의도에 미치는 영향: 유희성의 조절효과를 고려하여
    김종기 대한경영학회지 25 4 2021-2045 [2012]
  • 소비자행동
    이학식 - [2000]
  • 소비자의 8대 기본권리 실현을 위한 기업의 책임 수행에 대한 소비자의 인식 및 요구 - 기업의 사회적 책임에 대한 논의를 중심으로 -
    김혜연 소비자학연구 22 3 1-23 [2011]
  • 소비자 구매의도에 영향을 미치는 기업평판요인에 관한 연구 - 한국과 일본의 유제품 기업을 중심으로
    한은경 광고연구 65 127-146 [2004]
  • 마케팅 커뮤니케이션 메시지가 기업태도에 미치는 영향 - 소비자의 가치에 의한 상호작용효과를 중심으로
    김재휘 광고연구 69 33-54 [2005]
  • 기업의 사회책임 활동이 기업 평판에 미치는 영향에 관한 연구 : 한국과 중국의 공중 인식 비교를 중심으로
    김해월 한국광고홍보학보 11 4 64-92 [2009]
  • 기업의 사회적 책임활동이 기업이미지에 미치는 영향:대기업과 중소기업의 비교
    박상준 경영과학 29 1 15-32 [2012]
  • 기업의 사회적 책임활동이 기업이미지에 미치는 영향
    박종철 광고학연구 22 4 179-201 [2011]
  • 기업의 사회적 책임활동이 기업명성과 고객신뢰에 미치는 영향: 사회적 책임활동과 기업적합성의 조절변수를 중심으로
    권영훈 상품학연구 27 4 95-104 [2009]
  • 기업의 사회적 책임활동 인식에 영향을 미치는 요인들에 관한 연구
    윤각 광고연구 75 163-186 [2007]
  • 기업의 사회적 책임(CSR)유형과 기업평판의 관계에 대한 대학생과 일반인의 비교
    서구원 광고학연구 19 6 195-209 [2008]
  • 기업의 사회적 책임(CSR) 유형이 기업평판, 사회적 연결감 및 구매의도에 미치는 영향 : 대학생의 실증연구
    서구원 광고학연구 19 4 149-163 [2008]
  • 기업의 사회적 책임 활동의 효과에 영향을 미치는 변인들에 관한 연구
    김정현 광고연구 87 339-363 [2010]
  • 기업의 사회공헌활동과 기업광고가 기업이미지와브랜드태도형성에 미치는영향력에관한연구
    윤각 광고연구 61 2003 47-72 [2003]
  • 기업 아이덴티티, 이미지, 평판 간의 관계에 대한 상호지향적 접근: 삼성, LG, SK의 내,외부 이해관계자를 중심으로
    장우성 광고연구 75 213-245 [2007]
  • 금융관련 기업의 사회적 책임에 대한 소비자기대 불일치
    김시월 Financial Planning Review 5 2 1-33 [2012]
  • 구조방정식모델 개념과 이해
    우종필 - [2012]
  • 개인주의와 집단주의 - 재검토 -
    김주엽 연세경영연구 41 1 171-186 [2004]
  • 개인간 신뢰와 조직몰입/조직시민행동에서개인주의․집단주의 효과
    황호영 인적자원개발연구 7 1 123-153 [2005]
  • “사회공헌활동의 가치 창출 전략”
    도은진 포스리경영연구 5 2 203-229 [2005]
  • “SmartPLS 이용 쉬운 구조방정식 모델”
    김계수 - [2013]
  • Where Do Reputations Come from?
    Saxton, K. Corporate Reputation Review 1 4 393-399 [1998]
  • When is honesty the best policy the effect of stated company intent on consumer skepticism
    Forehand, M. Journal of Consumer Psychology 13 3 349-356 [2003]
  • What's in a name? Reputation building and corporate strategy
    Fombrun C. The Academy of Management Journal 33 2 233-258 [1990]
  • Toward Effective Use of Cause-Related Marketing Alliances
    Brian, D. Journal of Product and Brand Management 9 7 474-484 [2000]
  • The role of corporate social responsibility in strengthening multiple stakeholder relationships : A field experiment
    Sen, S. Journal of the Academy of Marketing Science 34 2 158-166 [2006]
  • The pyramid of corporate social responsibility : Toward the moral management of organizational stakeholders
    Carroll, A. Business Horizons 34 4 39-48 [1991]
  • The Reputational Landscape
    Fombrun, C. Corporate Reputation Review 1 1-2 5-13 [1997]
  • The Moderator-Mediator Variable Distinction in Social Psychological Research : Conceptual, Strategic, and Statistical Vonsideration
    Baron, R. Journal of Personality and Social Psychology 51 6 1173-1182 [1986]
  • The Influence of Cultural Values on Perceptions of Corporate Social Responsibility:Application of Hofstede’s Dimensions to Korean Public Relations Practitioners
    Kim, Y. Journal of Business Ethics 91 4 485-500 [2010]
  • The Image Cascade and the Formation of Corporate Reputations
    Rindova, V. Corporate Reputation Review 1 1-2 188-194 [1997]
  • The Company and the Product : Corporate Association and Consumer Product Response
    Brown, T. Journal of Marketing 61 1 68-84 [1997]
  • Satisfaction with Employee Relationship Management Systems : the Impact of Usefulness on Systems Quality Perceptions
    Yang, Y. European Journal of Information Systems 20 2 221-236 [2011]
  • Rethinking individualism and collectivism : evaluation of theoretical assumptions and meta-analyses
    Oyserman, D. Psychological Bulletin 128 1 3-72 [2002]
  • Reputation: Realizing Value from the Corporate Image
    Fombrun, C. - [1996]
  • Reputation, Image and Impression Management
    Bromley, D. - [1993]
  • Practitioner perceptions of corporate reputation: an empirical investigation
    Bennett, R Corporate Communications : An International Journal 5 4 224-234 [2000]
  • Nature of Corporate Responsibilities Perspectives from American, French, and German Consumers
    Maignan, I. Journal of Business Research 56 1 55-67 [2003]
  • National cultures in four dimensions: A research-based theory of cultural differences among nations
    Hofstede, G. International Studies of Man and Organization 13 1-2 46-74 [1983]
  • Multimethod Probes of Individualism and Collectivism
    Triandis, H. Journal of Personality and Social Psychology 59 5 1006-1020 [1990]
  • Modeling Corporate Identity : A Concept Explication and Theoretical Explanation
    Alessandri, S. Corporate Communications : An International Journal 6 4 173-182 [2001]
  • Managing the Multiple Identities of the Corporation
    Balmer, J. California Management Review 44 3 72-86 [2002]
  • Managing Image and Corporate Reputation
    Gray, E. Long Range Planning 31 5 685-692 [1998]
  • Journalists’ Evaluation of Corporate Reputations
    Dowling, G. Corporate Reputation Review 7 2 196-205 [2004]
  • Individualism-Collectivism : Critique and Proposed Refinements
    Schwartz, S. Journal of Cross-Cultual Psychology 21 2 139-157 [1990]
  • Image and Substance : From Symbolic to Behavioral Relationship
    Grunig, J. Public Relations Review 19 2 121-139 [1993]
  • ISO 26000 시행과 사회적 책임활동(CSR)이 프로스포츠 팀과 기업이미지, 기업명성, 스포츠팬의 행동에 미치는 효과: 그린스포츠를 중심으로
    김보룡 한국체육과학회지 20 1 601-612 [2011]
  • Global public relations:A cross-cultural study of the excellence theory in South Korea
    Rhee,Y Journal of Public Relations Research 14 3 159-184 [2002]
  • Enhancing Brand Preference through Corporate Social Responsibility Initiatives in the Thai Banking Sector
    Chomvilailuk, R. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics 22 3 397-418 [2010]
  • Editor’s Comments: A Critical Look at the Use of PLS-SEM in MIS Quarterly
    Ringle, C. MIS Quarterly 26 1 iii-xiv [2012]
  • Editor’s Comment:An Update and Extension to SEM Guidelines for Administrative and Social Science Research
    Gefen, D. MIS Quarterly 35 2 iii-xiv [2011]
  • DDoes Doing Good Always Lead to Doing Better? Consumer Reactions to Corporate Social Responsibility
    Sen, S. Journal of Marketing Research 38 2 225-243 [2001]
  • Cultures and Organizations : Software for the Mind
    Hofstede, G. - [2010]
  • Creating Corporate Reputations : Identity, Image, and Performance
    Dowling, G. - [2001]
  • Corporate social and financial performance : A meta-analysis
    Orlitzky, M. Organization Studies 24 3 403-441 [2003]
  • Corporate reputation: seeking a definition
    Gotsi, M. Corporate Communications 6 1 24-30 [2001]
  • Corporate Reputations: Should You Compete on Yours?
    Dowling, G. California Management Review 46 3 19-36 [2004]
  • Corporate Citizenship As a Marketing Instrument: Concepts, Evidence and Research Directions
    Maignan, I. European Journal of Marketing 35 3/4 451-484 [2001]
  • Converging measurement of horizontal and vertical individualism and collectivism
    Triandis, H. Journal of Personality and Social Psychology 74 1 118-128 [1998]
  • Consumers' perceptions of corporate social responsibilities - A cross-cultural comparison-
    Maignan I. Journal of Business Ethics 30 1 57-72 [2001]
  • Company Advertising with a Social Dimension : The Role of Noneconomic Criteria
    Drumwright, E. Journal of Marketing 60 4 71-87 [1996]
  • CSR활동이 브랜드 태도와 구매 의도에 미치는 영향 : 기업 이미지와 기업 명성의 매개역할
    허미옥 생산성논집 25 2 23-48 [2011]
  • CSR성과와 기업가치에 관한 연구 : 기업명성의 매개효과를 중심으로
    허미옥 산업경제연구 23 2 749-771 [2010]
  • CSR관련 퍼블리시티가 기업이미지에 미치는 영향
    유장헌 광고학연구 22 1 197-216 [2011]
  • Business and Society
    McGuire, J. - [1963]
  • Assessing Between-Group Differences in Information Systems Research : A Comparison of Covarianceand Component-Based SEM
    Qureshi, I. MIS Quarterly 33 1 197-214 [2009]
  • Applied Linear Regression Models
    Kutner, M. - [2004]
  • An Assessment of the Use of Partial Least Squares Structural Equation Modeling in Marketing Research
    Hair, J. Journal of the Academy of Marketing Science 40 3 414-433 [2012]
  • Allocentric versus Idiocentric Tendencies : Convergent and Discriminant Validation
    Triandis, H. Journal of Research in Personality 19 4 395-415 [1985]
  • AHP를 이용한 기업의 사회공헌황동 우선순위 분석
    김봉철 광고연구 71 131-151 [2006]
  • A World of Reputation Research, Analysis and Thinking : Building Corporate Reputation through CSR Initiatives : Evolving Standards
    Fombrun, C. Corporate Reputation Review 8 1 7-12 [2005]
  • A Three-dimensional Conceptual Model of Corporate Performance
    Carroll, A. The Academy of Management Review 4 4 497-505 [1979]
  • 2013년 하반기 기업호감지수(CFI) 조사