공정무역커피 구매고객의 소비가치와 태도 및 행동의도와의 인과관계 연구: 윤리적 소비의식의 조절효과

' 공정무역커피 구매고객의 소비가치와 태도 및 행동의도와의 인과관계 연구: 윤리적 소비의식의 조절효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • attitude
  • behavioral intention
  • consumption value
  • ethicalconsumptionconsciousness
  • fairtradecoffee
  • 공정무역 커피
  • 소비가치
  • 윤리적 소비의식
  • 태도
  • 행동의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
13,006 4

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' 공정무역커피 구매고객의 소비가치와 태도 및 행동의도와의 인과관계 연구: 윤리적 소비의식의 조절효과' 의 참고문헌

  • 패밀리레스토랑에 대한 소비자의 기업 연상이 신뢰, 만족도, 브랜드태도 및 행동의도에 미치는 영향
    정효선 관광레저연구 22 (2) : 283 ~ 302 [2010]
  • 커피전문점의 가격공정성에 대한 선행요인과 고객만족 및 고객충성도에 대한 연구
    김민선 이애주 외식경영연구 14 (5) : 241 ~ 267 [2011]
  • 커피 소비가치에 따른 시장세분화 및 만족도에 관한 연구
    정미란 관광레저연구 23 (7) : 189 ~ 205 [2011]
  • 친환경제품구매 결정요인들에 관한 모델
    김연신 아시아마케팅저널 8 (2) : 1 ~ 26 [2006]
  • 친환경식품 구매고객의 가치와 태도 및 행동의도와의 인과관계 연구
    유경진 호텔경영학연구 23 (2) : 47 ~ 68 [2014]
  • 지역기반 커피전문점과 전국체인 커피전문점 이용객의 IP 분석
    박진영 외식경영연구 13 (3) : 7 ~ 24 [2010]
  • 중국 소비자의 산짜이(山寨)제품 구매의도에 영향을 미치는 요인-소비윤리의식의 조절효과를 중심으로-
    송영욱 한중사회과학연구 8 (3) : 77 ~ 116 [2010]
  • 중국 건강기능식품의 태도와 구매의도의 결정요인 : 구전효과의 조절역할을 중심으로
    楊玲玲 충북대학교 대학원 [2011]
  • 중고패션제품의 소비가치가 태도와 재구매의도에 미치는 영향-패션연출 자신감의 조절효과-
    추태귀 한국의류학회지 37 (4) : 618 ~ 630 [2013]
  • 제품보증의 유형이 소비자의 제품에 대한 태도에 미치는 영향 - 제품유형과 제조업체 기업윤리 수준의 조절효과를 중심으로 -
    오구연 아시아마케팅저널 11 (1) : 93 ~ 112 [2009]
  • 윤리적 제품에 대한 소비자 구매 갭(Gap) : 공정무역커피를 대상으로
    유소이 소비자문제연구 41 (41) : 1 ~ 18 [2012]
  • 윤리적 소비의 개념 및 실태에 대한 고찰
    박미혜 한국생활과학회지 18 (5) : 1047 ~ 1062 [2009]
  • 윤리적 소비에 대한 개념 논의와 실천영역 연구
    홍연금 소비자정책교육연구 6 (4) : 91 ~ 110 [2010]
  • 윤리적 소비-세상을 바꾸는 착한 거래
    박지희 메디치미디어 [2010]
  • 실버 소비자의 친환경 제품에 대한 소비 가치가 만족도, 신뢰, 충성도에 미치는 영향-하이브리드 카를 중심으로-
    허원무 한국노년학 29 (1) : 195 ~ 213 [2009]
  • 박사
  • 스타벅스 코리아, 커피공정무역, 장애인 고용앞장
  • 소셜커머스의 다차원적 소비가치가 태도와 재이용의도에 미치는 영향: 기회 희소성 지각의 조절 효과
    박현희 전중옥 마케팅관리연구 17 (4) : 173 ~ 196 [2012]
  • 소비가치와 와인선택속성의 관계 연구 - 중국와인소비자를 중심으로 -
    고재윤 외식경영연구 14 (4) : 235 ~ 252 [2011]
  • 바리스타의 윤리소비의식이 공정무역커피 판매에 미치는 영향 - 프랜차이즈 커피 전문점 바리스타를 중심으로 -
    김지응 한국식생활문화학회지 29 (1) : 54 ~ 60 [2014]
  • 리조트의 소비가치와 서비스품질이 소비자 만족에 미치는 영향
    권영국 호텔경영학연구 21 (3) : 69 ~ 85 [2012]
  • 레스토랑 소비자 가치에 있어서 소비자 의사결정의 역할: 미국 레스토랑 소비자를 대상으로
    선봉란 외식경영연구 15 (2) : 157 ~ 173 [2012]
  • 국가 이미지가 관광지 태도와 행동의도에 미치는 영향 연구
    이명식 관광학연구 36 (1) : 157 ~ 178 [2012]
  • 공정무역, 세상을 바꾸는 아름다운 거래
    박창순 시대의 창 [2010]
  • 韓, 커피 연 242억 잔 ‘홀짝’ 시장 4조 6000억원 ‘훌쩍’
  • Zero defections: Quality comes to service
    Reichheld, F. F. Harvard Business Review 68 (5) : 105 ~ 111 [1990]
  • Why we buy what we buy what we buy : A theory of consumption values
    Sheth, J. N. Journal of business Research 22 (2) : 93 ~ 96 [1991]
  • Understanding Attitude and Predicting Social Behavior
    Ajzen, I. Prentice-Hall [1980]
  • Uncommon Grounds
    Pendergrast, M. Basic Books [2010]
  • The social Economics of ethical consumption : Theoretical considerations and empirical evidence
    Starr, M. A. The Journal of Socio-Economics 38 (6) : 916 ~ 925 [2009]
  • The role of health consciousness, food safty concern and ethical identity on attitudes and intentions towards organic food
    Michaelidou, N. International Consumer of Studies 32 (2) : 163 ~ 170 [2007]
  • The relationships among perceived quality, perceived risk and perceived product value
    Snoj, B. Journal of Product and Brand Management 13 (3) : 156 ~ 167 [2004]
  • The nature of customer values, in service quality : New directions in theory and practice
    Holbrook, M. B. Sage Publivcations : 21 ~ 71 [1994]
  • The effect of the brand on perceived quality of food product
    Vranesevic, T. British Food Journal 105 (11) : 811 ~ 825 [2003]
  • The Problemsof Translating fair trade principles into consumer purchase behavior
    Strong, C. Marketing Intelligence and Planning 15 (1) : 32 ~ 37 [1997]
  • The Green Consumer
    Mintel Special Report : 18 ~ 19 [1994]
  • The Effect of Fair Trade on Consumer Behavior: In Terms of Ethical Consumerism
    김광석 경영학연구 38 (1) : 295 ~ 315 [2009]
  • Shortening the Rokeach value survey for use in consumer research
    Munson, J, M. Advances in Consumer Research 15 (1) : 381 ~ 386 [1988]
  • Problems with values in international marketing research : An example from an application of the empirical mirror technique
    Beatty, P. Advances Consumer Research 25 (1) : 375 ~ 380 [1988]
  • Person situation : Segmentation’s missing link
    Dickson, P. R. Journal of Marketing 46 (4) : 56 ~ 64 [1982]
  • Motives for food choice. A comparison of consumers from Japan, Taiwan, Malaysia and New Zealand
    Prescott, J. Food Quality and Preference 13 (7) : 489 ~ 195 [2002]
  • Methods for integrating moderation and mediation : A general analytical framework using moderated path analysis
    Edwards, Jeffrey, R. Psychological Methods 12 (1) : 1 ~ 22 [2007]
  • French fair trade coffee buyer’s purchasing motives : An exploratory study using mean-end chains analysis
    Ferran, F. D. Food Quality and Preference 18 (2) : 218 ~ 229 [2007]
  • Fair trade marketing : An exploration through qualitative research
    Wright, I. T. Journal of Strategic Marketing 14 (4) : 411 ~ 426 [2006]
  • Fair trade Labelling Organization
  • Fair trade : Towards an economics of virtue
    Nicholls, A. J. Journal of Business Ethics 92 (2) : 241 ~ 255 [2010]
  • Ethics in consumer choice : a multivariate modelling approach
    Shaw, D. European Journal of Marketing 37 (10) : 1485 ~ 1498 [2003]
  • Ethical values and motives driving organic food choice
    Honkanen, P. Journal of Consumer Behavior 5 (5) : 420 ~ 430 [2006]
  • Do Fair Trade and Eco-Labels in Coffee Wake Up the Consumer Conscience?
    Loureiro, M. L. Ecological Economic 53 (1) : 129 ~ 138 [2005]
  • Determinants of willingness to purchase organic food : An exploratory study using structural equation modeling
    Voon, J. P. International Food and Agribusiness Management Review 14 (2) : 103 ~ 120 [2011]
  • Customer Loyalty : Toward an Integrated Conceptual Framework
    Dick, A. S. Journal of the Academy of Marketing Science 22 (2) : 99 ~ 113 [1994]
  • Consumer Behavior
    Engel, J. F The Dryden Press [1986]
  • Business Ethics: A European Perspective Managing Corporate Citizenship and Sustainability in the Age of Globalization
    Crane, A. Oxford University Press [2004]
  • Applied multiple regression/correlation analysis for the behavioral sciences
    Cohen, J. Lawrence Erlbaum [2003]
  • A model of consumer perceptions and store loyalty intention for a supermarket retailer
    Sirohi, N. Journal of Marketing 74 (2) : 223 ~ 245 [1998]
  • A model for fair trade buying behavior : The role of perceived quantity and quality of information and of product-specific attitudes
    Pelsmacker, P. D. Journal of Business Ethics 75 (4) : 361 ~ 380 [2007]
  • A Dynamic Process Model of Service Quality, From Expectations to Behavioral Intentions
    Boulding, W. Journal of Marketing Research 30 (1) : 7 ~ 27 [1993]