공정무역제품의 다차원적 소비가치가 태도 및 구매의도에 미치는 영향

논문상세정보

' 공정무역제품의 다차원적 소비가치가 태도 및 구매의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 컨버전스 제품의 소비가치 도출을 위한 탐색적 연구- 로봇제품의 소비가치분석을 중심으로-
    허원무 기술혁신학회지 10 3 458-485 [2007]
  • 친환경농산물의 인증마크가 소비자 가치와 구매의도에 미치는 영향 : 조절초점과 해석수준의 조절효과를 중심으로
    한상백 [2011]
  • 의류제품의 쇼핑몰 이미지가 만족도와 재구매의도에 미치는 영향
    김국선 기업경영연구 18 1 21-38 [2011]
  • 윤리적 패션상품에 대한 소비자 지각과 윤리적 소비자의 특성 : 국내 소비자의 윤리적 소비행동 특성과 앞으로의 전망
    고애란 패션정보와 기술 6 54-62 [2009]
  • 원산지 적개심이 제품 평가, 태도 및 구매의도에 미치는 영향 -청바지 제품을 중심으로-
    강동균 기업경영연구 16 2 287-304 [2009]
  • 식품기업의 환경요인, 협력유형과 한국적 정(情)이 장기지향성에 미치는 영향
    권기대 경제연구 28 1 195-214 [2010]
  • 소비자와 생산자와 기업 모두에게 좋은 공정무역의 힘
  • 소비윤리의 내용과 차원정립을 위한 연구
    송인숙 소비자학연구 16 2 37-56 [2005]
  • 사회적 책임 활동 측면에서 비영리 조직의 공정무역에 관한 소비자 인식 연구
    이예원 [2009]
  • 대학생 소비자의 윤리적 소비와 관련변인 : 교육경험변인과 사회심리적 변인의 효과를 중심으로
    홍은실 한국가정관리학회지 28 5 131-149 [2010]
  • 공정무역커피에 대한 소비자 구매의도 분석
    유소이 농업경제연구 52 3 1-23 [2011]
  • 공정무역, In 시장이이끄는 윤리적 소비
    Nicholls, A - [2010]
  • 공정무역 제품구매에 대한 탐색적 연구
    차태훈 소비문화연구 13 1 1-20 [2010]
  • 공정무역 상품의 소비를 활성화하기 위한 방안 연구
    서정희 한국생활과학회지 20 6 1121-1133 [2011]
  • 박사
  • 가치관, 소비가치 및 환경의식적 행동이 친환경제품에 대한 태도와 구매행동에 미치는 영향
    공혜원 [2010]
  • Why We Buy What We Buy : Theory ofConsumption Values
    Sheth, J. N Journal of BusinessResearch 22 2 159-170 [1991]
  • User acceptance of computer technology : A comparison of two theoretical models
    Davis, F. D. Management Science 53 8 982-1003 [1989]
  • The moderate-mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations
    Baron, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 1173-1182 [1986]
  • The influence of multiple store environment cues on perceived merchandise value and patronage intentions
    Baker, J. Journal of Marketing 66 120-141 [2002]
  • The Rough Guide to Shopping with a Conscience
    Clark, D. - [2007]
  • The Role of Attitude toward theAd as a Mediator of Advertising Effectiveness : A Test of Competing Explanations
    MacKenzie, S. B Journal ofMarketing Research 23 2 130-143 [1986]
  • The Relative Importance of Perceived Ease of Use in IS Adoption: A Study of e-Commerce Adoption
    Gefen, D. Journal of the Association for Information Systems 1 8 1-30 [2000]
  • The Power of feelings in understanding advertising effects
    Edell, J. A. Journal of Consumer Research 14 3 421-433 [1987]
  • The Mediating Role of Attitude Toward the Ad: Some Additional Evidence
    Homer, P. M Journal of Marketing Research 27 1 78-86 [1990]
  • The Ethical Consumer
    Harrison, R - [2005]
  • The Effect of Fair Trade on Consumer Behavior: In Terms of Ethical Consumerism
    김광석 경영학연구 38 1 295-315 [2009]
  • Predicting repeated behavior from intention: the issue of scale correspondence
    Courneya, K.S Journal of Applied Sociology 24 580-594 [1994]
  • Predicting Physical Activity from Intention : Conceptual and Methodological Issues
    Courneya, K. S. Journal of Sport and Exercise Psychol 15 50-62 [1993]
  • Popular Appeal Versus Expert Judgments of Motion Pictures
    Holbrook, M. B Journal of Consumer Research 26 144-155 [1999]
  • Measuring and Modeling Brand Interest asan Alternative AD Effect With FamiliarBrands
    Machleit, K. A. Advances in Consumer Research 17 223-230 [1990]
  • Listening to the Customer's Voice: Examining Perceived Service Value among Business College Students
    LeBlanc,G International Journal of Educational Management 13 4 187-198 [1999]
  • Fair Trade Beliefs, Attitudes and Buying Behavior of Belgian Consumers
    Pelsmacker, D International Journal Nonprofit Voluntary Sector Marketing 11 2 125-138 [2006]
  • Ethics in Consumer Choice : A Multivariate Modeling Approach
    Shaw, D. S European Journal of Marketing 37 10 1485-1489 [2003]
  • Ethical Fashion Consumer Behavior in Korea-Factors Influencing Ethical Fashion Consumption-
    고애란 한국의류학회지 33 12 1956-1964 [2009]
  • Effective Celebrity Endorsers
    Atkin, C. Journal of Advertising Research 23 2 57-61 [1983]
  • Do Fair Trade and Eco Lables in Coffee Wake Up the Consumer Conscience
    Loureiro, M. Ecological Economics 53 129-138 [2005]
  • Consumption Values, Sponsorship Awareness, Brand and Product Use
    Pope, N Journal of Product and Brand Management 7 2 124-136 [1998]
  • Consumer perceived value : The development of a multiple item scale
    Sweeney, J. C Journal of Retailing 77 2 203-220 [2001]
  • Consumer Behavior, 4th ed
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  • Consumer Behavior and Marketing Action, 2nd edi
    Assael, H - [1984]
  • Belief, Attitude, and Behavior: An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, M. - [1975]
  • Attitude-behavior relations: A theoretical analysis and review of empirical research
    Ajzen, I. Psychological Bulletin 84 5 888-918 [1977]
  • Assessing and Structuring Attitudes Towardthe Use of Gene Technology in FoodProduction : The Role of Perceived EthicalObligation
    Sparks, P Basic and Applied Social Psychology 16 3 267-285 [1995]
  • An Expectancy-Attribution Model of the Effects of Placebos
    Michael, R. Psychological Review 88 5 408-437 [1981]