공정무역제품의 다차원적 소비가치가 태도 및 구매의도에 미치는 영향
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저자
민대기
권기대
김동범
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제어번호
103793125
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학술지명
기업경영연구
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권호사항
Vol.
19
No.
4
[
2012
]
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발행처
한국기업경영학회
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발행처 URL
http://www.kocoma.or.kr
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자료유형
학술저널
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수록면
139-156
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언어
Korean
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출판년도
2012
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등재정보
KCI등재
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판매처
'
공정무역제품의 다차원적 소비가치가 태도 및 구매의도에 미치는 영향' 의 참고문헌
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컨버전스 제품의 소비가치 도출을 위한 탐색적 연구- 로봇제품의 소비가치분석을 중심으로-
허원무
기술혁신학회지 10 3 458-485
[2007]
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친환경농산물의 인증마크가 소비자 가치와 구매의도에 미치는 영향 : 조절초점과 해석수준의 조절효과를 중심으로
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의류제품의 쇼핑몰 이미지가 만족도와 재구매의도에 미치는 영향
김국선
기업경영연구 18 1 21-38
[2011]
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윤리적 패션상품에 대한 소비자 지각과 윤리적 소비자의 특성 : 국내 소비자의 윤리적 소비행동 특성과 앞으로의 전망
고애란
패션정보와 기술 6 54-62
[2009]
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원산지 적개심이 제품 평가, 태도 및 구매의도에 미치는 영향 -청바지 제품을 중심으로-
강동균
기업경영연구 16 2 287-304
[2009]
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식품기업의 환경요인, 협력유형과 한국적 정(情)이 장기지향성에 미치는 영향
권기대
경제연구 28 1 195-214
[2010]
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소비자와 생산자와 기업 모두에게 좋은 공정무역의 힘
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소비윤리의 내용과 차원정립을 위한 연구
송인숙
소비자학연구 16 2 37-56
[2005]
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사회적 책임 활동 측면에서 비영리 조직의 공정무역에 관한 소비자 인식 연구
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대학생 소비자의 윤리적 소비와 관련변인 : 교육경험변인과 사회심리적 변인의 효과를 중심으로
홍은실
한국가정관리학회지 28 5 131-149
[2010]
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공정무역커피에 대한 소비자 구매의도 분석
유소이
농업경제연구 52 3 1-23
[2011]
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공정무역 제품구매에 대한 탐색적 연구
차태훈
소비문화연구 13 1 1-20
[2010]
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공정무역 상품의 소비를 활성화하기 위한 방안 연구
서정희
한국생활과학회지 20 6 1121-1133
[2011]
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박사
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가치관, 소비가치 및 환경의식적 행동이 친환경제품에 대한 태도와 구매행동에 미치는 영향
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Why We Buy What We Buy : Theory ofConsumption Values
Sheth, J. N
Journal of BusinessResearch 22 2 159-170
[1991]
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User acceptance of computer technology : A comparison of two theoretical models
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The moderate-mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations
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[1986]
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The influence of multiple store environment cues on perceived merchandise value and patronage intentions
Baker, J.
Journal of Marketing 66 120-141
[2002]
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The Rough Guide to Shopping with a Conscience
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The Role of Attitude toward theAd as a Mediator of Advertising Effectiveness : A Test of Competing Explanations
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The Relative Importance of Perceived Ease of Use in IS Adoption: A Study of e-Commerce Adoption
Gefen, D.
Journal of the Association for Information Systems 1 8 1-30
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The Power of feelings in understanding advertising effects
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The Mediating Role of Attitude Toward the Ad: Some Additional Evidence
Homer, P. M
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[1990]
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The Effect of Fair Trade on Consumer Behavior: In Terms of Ethical Consumerism
김광석
경영학연구 38 1 295-315
[2009]
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Predicting repeated behavior from intention: the issue of scale correspondence
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Predicting Physical Activity from Intention : Conceptual and Methodological Issues
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Popular Appeal Versus Expert Judgments of Motion Pictures
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Measuring and Modeling Brand Interest asan Alternative AD Effect With FamiliarBrands
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Listening to the Customer's Voice: Examining Perceived Service Value among Business College Students
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Fair Trade Beliefs, Attitudes and Buying Behavior of Belgian Consumers
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Ethics in Consumer Choice : A Multivariate Modeling Approach
Shaw, D. S
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Ethical Fashion Consumer Behavior in Korea-Factors Influencing Ethical Fashion Consumption-
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한국의류학회지 33 12 1956-1964
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Effective Celebrity Endorsers
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Do Fair Trade and Eco Lables in Coffee Wake Up the Consumer Conscience
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Consumption Values, Sponsorship Awareness, Brand and Product Use
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Consumer perceived value : The development of a multiple item scale
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Consumer Behavior and Marketing Action, 2nd edi
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Belief, Attitude, and Behavior: An Introduction to Theory and Research
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Attitude-behavior relations: A theoretical analysis and review of empirical research
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Assessing and Structuring Attitudes Towardthe Use of Gene Technology in FoodProduction : The Role of Perceived EthicalObligation
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An Expectancy-Attribution Model of the Effects of Placebos
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