페이스북 광고유형과 이용강도가 구전행위에 미치는 영향 : 독립적 자기해석의 조절효과를 중심으로

논문상세정보
' 페이스북 광고유형과 이용강도가 구전행위에 미치는 영향 : 독립적 자기해석의 조절효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • attitudes toward the ads
  • electronicword-of-mouth
  • facebook
  • independentself-construal
  • intensityofuse
  • types of ads
  • 광고유형
  • 광고태도
  • 구전효과
  • 이용강도
  • 자기해석 양식
  • 페이스북
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 페이스북 광고유형과 이용강도가 구전행위에 미치는 영향 : 독립적 자기해석의 조절효과를 중심으로' 의 참고문헌

  • 페이스북은 우리의 관계를 윤택하게 하는가?: 페이스북 이용자의 사회심리학적 동기, 이용 행위, 사회적 지지 인식의 관계 고찰
    양혜승 한국언론학보 56 (5) : 270 ~ 297 [2012]
  • 페이스북에서 브랜드 애착과매체 몰입도에 따른 이용자의 태도변화 연구하이더의 균형이론을 중심으로
    최민혁 광고연구 (97) : 122 ~ 156 [2013]
  • 페이스북 정보원과 메시지 유형에따른 커뮤니케이션 효과 연구 : 자아-브랜드 일치도와 동료 간상호 영향도를 중심으로
    유은아 광고학연구 25 (8) : 425 ~ 455 [2014]
  • 페이스북 이용에 따른 페이스북 이용자의정서적 효과연구 : 주관적 행복감을 중심으로
    김봉섭 사회과학연구 41 (1) : 85 ~ 109 [2015]
  • 페이스북 브랜드 팬 페이지에 대한 이용자의 반응 - 브랜드의 자기노출정도와 이용자의 사회적 연결감을 중심으로 -
    이은선 한국콘텐츠학회 논문지 13 (8) : 60 ~ 71 [2013]
  • 페이스북 광고 유형에 따른 효과 연구 - 설득 지식 모델과 기술 수용 모델을 중심으로
    김정현 한국광고홍보학보 14 (2) : 300 ~ 330 [2012]
  • 트리플 미디어 전략
    요코야마 류지 흐름출판 [2011]
  • 창의적 광고에 대한 소비자 반응 연구 -자기해석의 조절효과를 중심으로
    안은미 광고연구 92 (92) : 174 ~ 208 [2012]
  • 정보원의 사회적 거리감에 따른 기업 페이스북 페이지에서의 광고 효과: 메시지의 노골적 설득 의도, 규범적 대인민감성, 정보적 대인민감성의 조절 효과를 중심으로
    김하림 광고학연구 25 (5) : 7 ~ 42 [2014]
  • 점화된 아이덴티티의 브랜드평가 효과를 조절하는 자아의 진단성정보와 자아해석
    최낙환 마케팅연구 28 (4) : 129 ~ 152 [2013]
  • 유대강도, 정보의 속성 및 관여도가 SNS 내 구전 효과에 미치는 영향에 대한 연구
    이세진 광고학연구 23 (4) : 119 ~ 146 [2012]
  • 소셜 네트워크 서비스 크기와 이용강도가스마트폰 SNS중독에 끼치는 영향 : 페이스북을 이용하는 대학생들을 대상으로
    박웅기 2013년 한국소통학회 가을정기학술대회 발제집 : 35 ~ 42 [2013]
  • 소비자 구매의사결정에 영향력이 커져가는 자발적 입소문과 지인 추천
  • 마케팅 커뮤니케이션 수단로서의 기업 페이스북 팬페이지 이용행태 분석
    이은선 광고학연구 23 (2) : 31 ~ 55 [2012]
  • 동영상 UCC 광고의 특성과 소비자의 태도에 관한 연구 : 이용과 충족을 중심으로
    최민재 광고학연구 20 (5) : 91 ~ 109 [2009]
  • 기업 페이스북에서 긍정ㆍ부정 댓글이 소비자들의 태도, 규범 및 구매행동에 미치는 효과 : 자기감시성의 조절효과
    이미경 한국언론학보 57 (4) : 51 ~ 71 [2013]
  • 긍정정서 억제와 주관적 안녕감의 관계에서 자기해석 양식의 조절효과
    김효선 가톨릭대학교 대학원 [2013]
  • 광고 메시지의 측면성 효과: -자아해석과 제품유형의 조절효과 -
    문재학 한국콘텐츠학회 논문지 11 (12) : 413 ~ 422 [2011]
  • 공익 연계 광고에서 기업과 공익활동의 관련성이 광고 및 기업태도에 미치는 효과 연구: 자기해석의 조절적 역할을 중심으로
    한종선 한국광고홍보학보 14 (4) : 5 ~ 38 [2012]
  • 고독한 군중
  • 게시물의 상호작용성 및 유형, 소비자의 브랜드 구매정도가 페이스북 브랜드 팬 페이지 내 소비자반응에 미치는 영향
    정예림 광고학연구 24 (6) : 191 ~ 219 [2013]
  • ‘Finding a home away from home’ : the use of social networking sites by Asia-Pacific students in the United States for bridging and bonding social capital
    Phua, J. Asian Journal of Communication 21 (5) : 504 ~ 519 [2011]
  • one Cafe Chain's Facebook Experiment
    Dholakia, U. M. Harvard Business Review 88 (3) : 26 ~ 27 [2010]
  • When companies don’t make the ad : A multimethod inquiry into the differential effectiveness of consumer-generated advertising
    Lawrence, B. Journal of Advertising 42 (4) : 292 ~ 307 [2013]
  • What’s the difference between likes, comments and shares?
  • We are what we post? Self-presentation in personal web space
    Schau H. J. Journal of Consumer Research 30 (3) : 385 ~ 404 [2003]
  • Understanding the relationship between individualism and word of mouth : a self-enhancement explanation
    Wien, A. H. Psychology & Marketing 31 (6) : 416 ~ 425 [2014]
  • Trend Train Vol.3
  • The power of"Like" : How brands reach(and influence)fans through social-media marketing
    Lipsman, A. Journal of Advertising Research 52 (1) : 40 ~ 52 [2012]
  • The globalization of social media consumer relationships with brands evolve in the digital space
    Hutton, G. Journal of Advertising Research 51 (4) : 564 ~ 570 [2011]
  • The effects of product class knowledge on information search behavior
    Brucks, M. Journal of Consumer Research 12 (1) : 1 ~ 16 [1985]
  • The difference between Facebook likes and shares
  • The benefits of facebook"friends : "Social capital and college students’ use of online social network sites
    Ellison, N. B. Journal of Computer‐Mediated Communication 12 (4) : 1143 ~ 1168 [2007]
  • The Measurement of independent and interdependent self-construals
    Singelis, T. M. Personality and Social Psychology Bulletin 20 (5) : 580 ~ 591 [1994]
  • Status consumption in consumer behavior : Scale development and validation
    Eastman, J. K. Journal of Marketing Theory and Practice 7 (3) : 41 ~ 52 [1999]
  • Social capital on facebook: Differentiating uses and users
    Burke, M. Kraut, R. Marlow, C. In Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Syste : 571 ~ 580 [2011]
  • Sequential choice in group settings : Taking the road less traveled and less enjoyed
    Ariely, D. Journal of Consumer Research 27 (3) : 279 ~ 290 [2000]
  • Self-concept in consumer behavior:A critical review
    Sirgy, M. J. Journal of Consumer Research 9 (3) : 287 ~ 300 [1982]
  • SNS유형별 광고속성 평가 및 태도에 관한 연구: 블로그, 트위터, 페이스북, 유튜브의 비교
    안대천 광고학연구 23 (3) : 53 ~ 84 [2012]
  • SNS상의 온라인 구전의 정보처리과정에 관한 통합모형의 개발에 관한 연구
    박탄우 광고연구 100 (100) : 172 ~ 224 [2014]
  • SNS 소비자제작광고가 구전행위에미치는 영향 : 소비자 성격요인의조절작용을 중심으로
    이진균 광고학연구 26 (2) : 115 ~ 138 [2015]
  • Predictors of advertising avoidance in print and broadcast media
    Speck, P. Journal of Advertising 26 (3) : 61 ~ 76 [1997]
  • Possessions and the Extended Self
    Belk, R. W. Journal of Consumer Research 15 : 139 ~ 168 [1988]
  • Persuasive messages, popularity cohesion, and message diffusion in social media marketing
    Chang, Y. T. Journal of Business Research 68 (4) : 777 ~ 782 [2015]
  • Personality and motivations associated with Facebook use
    Ross, C. Computers in Human Behavior 25 (2) : 578 ~ 586 [2009]
  • Managing brand equity
    Aaker, D. A. The Free Press [2009]
  • KPR 소셜커뮤니케이션연구소 국내120개 기업 및 공공기관 SNS 담당자 조사 올해 소셜미디어 예산, 전년도 대비 증가
    김관용 이데일리
  • Is there social capital in social network site? : Facebook use and college students’ life satisfaction, trust, and participation
    Valenzuela, S. Journal of Computer-Mediated Communication 14 (4) : 875 ~ 901 [2009]
  • How to transform consumers into fans of your brand
    Jahn, B. Journal of Service Management 23 (3) : 344 ~ 361 [2012]
  • Facebook use and social capital: to bond, to bridge, or to escape
    Kwon, M. Bulletin of Science, Technology & Society 33 (1-2) : 35 ~ 43 [2013]
  • Explicating the ‘like’ on Facebook brand pages: The effect of intensity of Facebook use, number of overall ‘likes’, and number of friends' ‘likes’ on consumers' brand outcomes
    Joe Phua Journal of Marketing Communications : 1 ~ 16 [2015]
  • Examining the drivers and brand performance implications of customer engagement with brands in the social media environment
    Natalie Jane De Vries Journal of Brand Management 21 (6) : 495 ~ 515 [2014]
  • Determinants of consumer engagement in electronic word-of-mouth (eWOM) in social networking sites
    Chu, S. C. International Journal of Advertising 30 (1) : 47 ~ 75 [2011]
  • Culture and the Self : Implications for Cognition, Emotion, and Motivation
    Markus, H. R. Psychological Review 98 (2) : 224 ~ 253 [1991]
  • Consumer-generated ads on Youtube : impacts of source credibility and need for cognition on attitudes, interactive behaviors, and ewom
    Hansen, S. S. Journal of Electronic Commerce Research 15 (3) : 254 ~ 266 [2014]
  • Building Consumer Trust Online
    Hoffman, D. L. Communications of the ACM 42 (4) : 80 ~ 85 [1999]
  • Bowling alone: The collapse and revival of American community
    Putnam, R. D. Somon and Schuster [2001]
  • An empirical investigation of the impact of Facebook fan page participation on customer behavior
    Borle, S. Marketing Science 52 (2) : 1 ~ 36 [2012]
  • All about me : Disclosure in online social networking profiles : The case of FACEBOOK
    Nosko, A. Computers in Human Behavior 26 (3) : 406 ~ 418 [2010]
  • 9 Mobile Marketing Trends Dominating 2015
  • 2013년 인터넷이용실태조사 요약보고서
  • 2012년 하반기스마트폰이용실태조사