스토리텔링 광고의 광고반응 평가 요소 재탐색: 공감적 반응을 중심으로

소현진 2015년
' 스토리텔링 광고의 광고반응 평가 요소 재탐색: 공감적 반응을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • advertising effect
  • attitude toward the ad
  • consumerresponse
  • empathicresponse
  • empathy
  • narrative advertising
  • storytelling advertising
  • 공감
  • 공감적 반응
  • 광고반응
  • 광고태도
  • 광고효과
  • 스토리텔링 광고
  • 이야기 광고
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
11,809 1

0.0%

' 스토리텔링 광고의 광고반응 평가 요소 재탐색: 공감적 반응을 중심으로' 의 참고문헌

  • 애니메이션캐릭터에 대한 감정이입, 인지적, 감정적 반응의 매개적 역할에 관한 연구
    김운한 만화애니메이션연구 15 (15) : 179 ~ 192 [2009]
  • 스토리텔링의 기술
    Fog, K. 멘토르 [2008]
  • 스토리텔링기법과 제품관여도가 광고태도, 브랜드태도, 구매의도에 미치는 영향
    신혜리 문화산업연구 14 (2) : 53 ~ 59 [2014]
  • 스토리텔링 광고의 메시지 구성요소인 관련성, 진실성, 명확성과 제품 관여도가 광고 효과에 미치는 영향에 대한 연구
    정차숙 광고학연구 24 (6) : 7 ~ 41 [2013]
  • 소비자 공감반응 척도 개발: 이야기 광고를 중심으로
    소현진 한국콘텐츠학회 논문지 14 (11) : 133 ~ 142 [2014]
  • 광고의 반응차원에 관한 연구(II) : 인지적평가와 감정반응
    김완석 한국심리학회지 : 산업 및 조직 2 (1) : 44 ~ 66 [1989]
  • 광고와 스토리텔링
    차유철 한경사 [2009]
  • 광고에 대한 평가요인의 효과에 관한 연구
    유창조 광고학연구 11 (1) : 35 ~ 51 [2000]
  • 박사
  • 광고메시지 유형의 차이에 따른 광고반응의 즉시효과와 지연효과에 대한분석
    조형오 한국언론학보 43 (2) : 320 ~ 350 [1998]
  • Using drama to persuade
    Deighton Deighton, J. McQueen Romer Journal of Consumer Research 16 : 335 ~ 343 [1989]
  • The role of Transportation in the persuasiveness of Public Narratives
    Brock Green Green, M. C. Journal of Personality and Social Psychology 79 : 701 ~ 721 [2000]
  • The effect of ad claims and ad context on attitude toward the advertisement
    Burton, S. Journal of Advertising 17 (1) : 3 ~ 11 [1988]
  • The Power of Feeling in Understanding Advertising Effects
    Edell, J. A. Journal of Consumer Research 14 : 421 ~ 433 [1987]
  • The Power of Affect: Predicting Intention
    Morris. J. D. Journal of Advertising Research 42 : 7 ~ 18 [2002]
  • TV드라마 광고의 광고효과:사실감, 공감, 광고 태도
    안의진 인문연구 53 (53) : 449 ~ 480 [2007]
  • Sympathy and Empathy:Emotional Responses to Advertising Dramas
    Escalas, J. E. Journal of Consumer Research 29 : 566 ~ 578 [2003]
  • Imagine yourself in the product : Mental simulation, narrative transportation, and persuasion
    Escalas, J. E. Journal of Advertising 33 (2) : 37 ~ 48 [2004]
  • How to Influence the Brand Attitude of the Audience by Micro-Films
    Yu, H. Journal of Promotion Management 19 : 674 ~ 686 [2013]
  • Experiencing Ad Meanings : Crucial Aspects of Narrative/Drama Processing
    Boller, G. Advances in Consumer Research 18 (1) : 172 ~ 175 [1991]
  • Evaluating structural equation models with unobserved variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Empathic responses to advertising : Testing a network of antecedents and consequences
    Moodraian, T. A. Marketing Letters 19 : 79 ~ 92 [2008]
  • Consumer responses to advertising:The effects of ad content, emotions, and attitude toward the ad on viewing time
    Olney, T. J. Journal of Consumer Research 17 : 440 ~ 453 [1991]
  • Classical and vignette television advertising dramas : structural models, formal analysis, and consumer effects
    Stern, B. Journal of Consumer Research 20 : 601 ~ 615 [1994]
  • Attitude toward the ad: A review
    Muehling, D. D. Journal of Current Issues and Research in Advertising 15 (2) : 25 ~ 58 [1993]
  • An empirical examination of the structural antecedents of attitude toward the ad in an advertising pretesting context
    MacKenzie, S. B. Journal of Marketing 53 : 48 ~ 65 [1989]
  • An Examination of Three Multidimensional Profiles for Assessing Consumer Reactions to Advertisements
    Zinkhan, G. M. Journal of Advertising 18 (4) : 6 ~ 14 [1989]
  • Amos 19 구조방정식 모델링 원리와 실제
    배병렬 청람 [2011]