CSR활동의 과도 적합성의 부정적 효과에 관한 연구 : 적합성 유형과 진정성 유형, 사전기업태도를 중심으로

논문상세정보
' CSR활동의 과도 적합성의 부정적 효과에 관한 연구 : 적합성 유형과 진정성 유형, 사전기업태도를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • attitude change by csr
  • csr
  • curvelinearrelationship.pre-attitudetowardcorporate
  • excessivefit
  • fit
  • types of fit
  • 과도적합성
  • 기업에대한 태도 변화
  • 사전기업태도
  • 역효과
  • 적합성
  • 적합성 유형
  • 진정성
  • 진정성 유형
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' CSR활동의 과도 적합성의 부정적 효과에 관한 연구 : 적합성 유형과 진정성 유형, 사전기업태도를 중심으로' 의 참고문헌

  • 프로야구 관람가치가 관람만족, 팀에 대한 태도, 팀이미지, 팀동일시 및 재관람의도에 미치는 영향
    김용만 체육과학연구 21 (4) : 1569 ~ 1581 [2010]
  • 이벤트와 스폰서 간 일치성이 스폰서에 대한 태도에 미치는 영향 : 스폰서 동기, 스폰서 공신력, 이벤트에 대한 태도의 매개역할을 중심으로
    김요한 한국광고홍보학보 11 (2) : 38 ~ 70 [2009]
  • 브랜드-자아 일치성, 브랜드-이벤트 일치성, 이벤트-자아 일치성이 소비자의 브랜드 관계의 질에 미치는 영향에 관한 연구
    이동진 소비자학연구 19 (2) : 191 ~ 213 [2008]
  • 기업이미지와 문화예술분야 적합도 모델을 이용한 기업메세나 전략에 관한연구
    김소영 문화경제연구 6 (1) : 103 ~ 133 [2003]
  • 기업의 사회적 책임활동이 기업이미지에 미치는 영향:대기업과 중소기업의 비교
    박상준 경영과학 29 (1) : 15 ~ 32 [2012]
  • 기업의 사회공헌활동 뉴스보도 유형이 기업이미지에 미치는 영향
    유지수 광고학연구 19 (2) : 43 ~ 78 [2008]
  • 기업의 CSR 활동 광고와 기업의 관련성이 기업 이미지에 미치는 영향: 사전 기업 이미지와 CSR 광고의 형태를 조절변인으로
    김요한 미디어 경제와 문화 7 (4) : 96 ~ 146 [2009]
  • 기업 이미지, 제품 특성과 CSR 유형의 일치/불일치에 따른 수용자 설득효과: 설득지식모델의 적용
    조수영 한국광고홍보학보 13 (3) : 509 ~ 538 [2011]
  • 기업 사회공헌 활동의 효과에 대한 부합성, 다양성 및 메시지 전략의 역할
    김주란 광고연구 85 (85) : 229 ~ 257 [2010]
  • 기업 명성과 기업의 사회적 책임 활동의 동기와 적합성이 위기 시 기업 정당성 인식에 미치는 영향 - 삼성중공업 기름유출 사례를 중심으로
    박수정 한국언론정보학보 45 (1) : 496 ~ 532 [2009]
  • 공익연계 광고에서 브랜드-공익의 관련성과: 소비자 참여방법이 광고효과에 미치는 영향
    박은아 한국방송학보 19 (1) : 286 ~ 325 [2005]
  • When is honesty the best policy? The effect of stated company intent on consumer skepticism
    Forehand, M. R. Journal of Consumer Psychology 13 (3) : 349 ~ 356 [2003]
  • The relevance of fit in a cause–brand alliance when consumers evaluate corporate credibility
    Lafferty, B. A. Journal of Business Research 60 (5) : 447 ~ 453 [2007]
  • The process of causal attribution
    Kelley, H. H. American Psychologist 28 (2) : 107 ~ 128 [1973]
  • The impact of brand cohesiveness and sport identification on brand fit in a sponsorship context
    Gwinner, K. Journal of Sport Management 22 (4) : 410 ~ 426 [2008]
  • The curvilinearity between income and fertility : Evidence from Korea
    Kim, Doo-Sub Bulletin of the Population and Development Studies Center 12 : 1 ~ 20 [1983]
  • The Structure of Value: Accounting for Taste
    Mandler, G. Affect and cognition: The 17th annual Carnegie symposium : 3 ~ 36 [1982]
  • The Impact of Perceived Corporate Social Responsibility On Consumer Behavior
    Becker-Olsen, K. L. Journal of Business Research 59 (1) : 46 ~ 53 [2005]
  • Sponsorship and the image of the sponsor
    McDonald, C. European Journal of Marketing 25 (11) : 31 ~ 38 [1991]
  • Social cognition, form brains to culture
    Fiske, S. T. McGraw-Hill [2007]
  • Social cognition : From brains to culture
    Fiske, S. T. Sage [2013]
  • Self-concept in consumer behavior:A critical review
    Sirgy, M. J. Journal of Consumer Research 9 (3) : 287 ~ 300 [1982]
  • Relatedness, prominence and constructive sponsor identification
    Johar, G. V. Journal of Marketing Research 36 (2) : 299 ~ 312 [1999]
  • Investigating the moderating role of fit on sports sponsorship and brand equity
    Henseler, J. International Journal of Sports Marketing &Sponsorship 8 (4) : 321 ~ 329 [2007]
  • Forget image
    Caudron, S. Industry Week/IW 246 (3) : 13 ~ 16 [1997]
  • Dual nature of cause-brand fit: Influence on corporate social responsibility consumer perception
    Bigné, E. European Journal of Marketing 46 (3/4) : 575 ~ 594 [2012]
  • Does Doing Good Always Lead to Doing Better-Consumer Reactions to Corporate Social Responsibility
    Sen, S. Journal of Marketing Research 38 (2) : 225 ~ 243 [2007]
  • Dimensions of brand personality
    Aaker, J. L Journal of Marketing Research 34 (3) : 347 ~ 356 [1997]
  • Corporate sponsorships of philanthropic activities : When do they impact perception of sponsor brand?
    Menon, S. Journal of Consumer Psychology 13 (3) : 316 ~ 327 [2003]
  • Corporate reputations: Should You Compete on Yours?
    Dowling, G. R. California Management Review 46 (3) : 19 ~ 36 [2004]
  • Corporate Social Responsibility
    Kotler, P. Hoboken [2005]
  • Consumer responses to corporate social responsibility (CSR) initiatives: examining the role of brand-cause fit in cause-related marketing
    Nan, X. Journal of Advertising 36 (2) : 63 ~ 74 [2007]
  • Consumer evaluations of sponsorship programmes
    D’Astous, A. European Journal of Marketing 29 (12) : 6 ~ 22 [1995]
  • Congruence Effects in Sponsorship;the Mediating Role of Sponsor Credibility and Consumer Attributions of Sponsor Motive
    Rifon, N. J. Journal of Advertising 33 (1) : 30 ~ 42 [2004]
  • Conditioning effect of prior reputation on perception of corporate giving
    Bae, J. Public Relations Review 32 (2) : 144 ~ 150 [2006]
  • Company Advertising with a Social Dimension, The Role of Noneconomic Criteria
    Drumwright, M. E. Journal of Marketing 60 (4) : 71 ~ 87 [1996]
  • Cognitive responses in persuasion
    Petty, R. E. Lawrence Erlbaum : 5 ~ 29 [1981]
  • Celebrity endorsements-scripts, schema and roles : Theoretical framework and preliminary tests
    Speck, P. S. Advances in Consumer Research 15 (1) : 69 ~ 76 [1988]
  • Causerelated marketing : A coalignment of marketing strategy and corporate philanthropy
    Varadarajan, P. R. The Journal of Marketing 52 (3) : 58 ~ 74 [1988]
  • CSR 활동의 진정성이 기업태도에 미치는 영향에 관한 연구
    이미영 한국언론학보 56 (1) : 58 ~ 83 [2012]
  • Building Brand Image Through Event Sponsorship : The Role of Image Transfer
    Gwinner, K. P. Journal of Advertising 28 (4) : 47 ~ 57 [1999]
  • Brought to you by brand A and brand B : Investigating Multiple Sponsors’ Influence on Consumers' Attitudes toward Sponsored Events
    Ruth, J. A. Journal of Advertising 32 (3) : 19 ~ 30 [2003]
  • Bad is stronger than good
    Baumeister, R. F. Review of General Psychology 5 (4) : 323 ~ 370 [2001]
  • Awareness of sponsorship and corporate image : An empirical investigation
    Javalgi, R. G. Journal of Advertising 23 (4) : 47 ~ 58 [1994]
  • Advertising Management : Criteria, analysis, and decision making
    Leckenby, J. D. Grid [1982]
  • A framework for, marketing image management
    Barich, H. Sloan Management Review 32 (2) : 94 ~ 104 [1991]