디지털 스토리텔링 광고의 인게이지먼트 속성이 온라인 구전에 미치는 영향 : 공감의 매개역할을 중심으로

논문상세정보
' 디지털 스토리텔링 광고의 인게이지먼트 속성이 온라인 구전에 미치는 영향 : 공감의 매개역할을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
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  • 공감
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  • 온라인 구전
  • 인게이지먼트
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' 디지털 스토리텔링 광고의 인게이지먼트 속성이 온라인 구전에 미치는 영향 : 공감의 매개역할을 중심으로' 의 참고문헌

  • 한국 문화콘텐츠학의 현황과 전망
    박기수 대중서사연구 16 (16) : 7 ~ 31 [2006]
  • 프로그램 인게이지먼트에 기반한 방송광고 판매방식이 지상파광고의 브랜드 애드파워에미치는 영향 연구
    오세성 [2009]
  • 텔레비전 뉴스 프로그램의 영상표현기법 분석 - 카메라기자와 VJ의 영상표현을 중심으로 -
    박덕춘 한국콘텐츠학회 논문지 6 (8) : 184 ~ 191 [2006]
  • 텔레비전 광고의 미세자막(fine Print)분석 연구
    문영숙 광고학연구 15 (4) : 53 ~ 71 [2004]
  • 키워드 광고에서의 크리에이티브 인게이지먼트 요인 탐색
    김운한 광고연구 97 (97) : 39 ~ 77 [2013]
  • 인터넷 도박 게임 이용자의 심리사회적 특징
    이민규 한국심리학회지: 건강 12 (1) : 21 ~ 40 [2007]
  • 인지된 상호작용성의 선행요인-영상전화를 중심으로
    이재신 한국방송학보 23 (5) : 258 ~ 295 [2009]
  • 인게이지먼트, 소비자 관심의 정성적 측정
    양윤직 광고정보 12 : 98 ~ 103 [2007]
  • 이동전화 이용자의 모바일 공간감 형성 요인에 관한 연구: 이용자의 실재감과 의존도 경험을 중심으로
    김정미 한국언론학보 56 (1) : 209 ~ 234 [2012]
  • 유무선 통신서비스 가입자 현황 (2013년 1월 기준)
  • 온라인 시대의 소비자행동
    박종원 法文社 [2002]
  • 온라인 구전정보의 방향성과 유형이 구매영향력에 미치는 효과:한국과 미국의 국제비교
    박철 이태민 마케팅연구 21 (1) : 29 ~ 56 [2006]
  • 스토리텔링의 이해
    이인화 글누림 [2003]
  • 스토리텔링 광고의 메시지 구성요소인 관련성, 진실성, 명확성과 제품 관여도가 광고 효과에 미치는 영향에 대한 연구
    정차숙 광고학연구 24 (6) : 7 ~ 41 [2013]
  • 스마트폰환경에서의 광고 인게이지먼트 선행요인과 결과요인에 관한 연구
    김유정 한국컴퓨터정보학회논문지 18 (9) : 153 ~ 163 [2013]
  • 미디어화 관점에서 본 스마트미디어 이용과 일상경험의 변화
    김은미 한국언론학보 56 (4) : 133 ~ 159 [2012]
  • 미디어 인게이지먼트와 제품관여도가 광고효과에 미치는 영향:모바일 애플리케이션을 중심으로
    정만수 조가연 광고학연구 23 (2) : 201 ~ 227 [2012]
  • 매체의 화면 사이즈로 인한 사용성의 차이가 기사 정보의 신뢰도에 미치는 영향
    기현영 감성과학 15 (1) : 22 ~ 41 [2012]
  • 매체스케쥴 노출량(GRP)에 따른 노출패턴변화에 관한 연구
    이해갑 광고연구 57 : 275 ~ 297 [2002]
  • 박사
  • 광고 인게이지먼트 구성요인에 대한 탐색적 연구
    한은경 광고연구 99 (99) : 161 ~ 189 [2013]
  • Word of Mouth :On-Line 상의 소비 구전정보 연구
    성영신 한국광고학회 연차학술대회 : 3 ~ 12 [2001]
  • When consumers and brands talk : Storytelling theory and research in psychology and marketing
    Woodside, Arch G. Psychology & Marketing 25 (2) : 97 ~ 145 [2008]
  • Using drama to persuade
    Deighton Deighton, J. McQueen Romer Journal of Consumer Research 16 : 335 ~ 343 [1989]
  • The web of word of mouth
    Whyte, William, H, Jr. Forthune 50 : 140 ~ 143 [1954]
  • The social psychology of telecommunications
    Short, J. John Wiley [1976]
  • The silicate-mediated for mose reaction : bottom-up synthesis of sugar silicates
    Lambert, J. B. Science 327 (5968) : 984 ~ 986 [2010]
  • The role of internet engagement in the health-knowledge gap
    Lee, C. J. Journal of Broadcasting & Electronic Media : 365 ~ 382 [2009]
  • The role of Transportation in the persuasiveness of Public Narratives
    Brock Green Green, M. C. Journal of Personality and Social Psychology 79 (5) : 701 ~ [2000]
  • The mass audience
    Webter, G. J. LEA [1997]
  • The Influence of Source Credibility on Communication Effectiveness
    Hovland, C. I. Public Opinion Quarterly 15 (4) : 635 ~ 650 [1951]
  • The Dream Schrage
    Rolf Jenson McGraw-Hill [2000]
  • The ARF Copy Research Validity Project
    Haley, Russell I. Journal of Advertising Research 40 (6) : 114 ~ 135 [1991]
  • Television viewing and physiological arousal. Responding to the screen: Reception and reaction processes
    Zillmann, D. Lawrence Erlbaum Associaties, Inc [1991]
  • TV프로그램의 인게이지먼트가 광고효과에 미치는 영향
    이종선 광고연구 83 (83) : 155 ~ 191 [2009]
  • TV프로그램의 양적인 측정지표와 질적인 측정지표의 상호작용이 방송광고효과에 미치는 영향
    오세성 광고학연구 22 (1) : 129 ~ 150 [2011]
  • Sympathy &empathy : emotional responses to Aadvertising dramas
    Escalas, J. E. Journal of Consumer Research 29 (4) : 566 ~ 578 [2003]
  • Narrative thought?
    Gerrig, R. J. Personality and Social Psychology Bulletin 20 (6) : 712 ~ 715 [1994]
  • Media planning: From recency to engagement
    Ephron, E. The ICFAI University Press [2006]
  • Media Trend: GRPs를 넘어 Engagement 의 세계로
    임재현 HSAd Webzine : 11 ~ 12 [2006]
  • Measuring the involvement construct
    Zaichkowsky, J. L. Journal of Consumer Research 12 (3) : 341 ~ 359 [1985]
  • Measuring Presence in Virtual environments: A Presence Questionnaire
    Singer Witmer Witmer, B. G. Presence : Teleoperators and Virtual Environments 7 (3) : 225 ~ 240 [1998]
  • Internet Forums as Influential Sources of Consumer Information
    Bickart, B. Journal of Interactive Marketing 15 (3) : 31 ~ 40 [2001]
  • In Empathy & its Development
    Strayer. J. Cambridge University Press : 218 ~ 244 [1987]
  • Imagine yourself in the product : mental Simulation, narratives transportation, and persuasion
    Escalas, J. E. Journal of Advertising 33 (2) : 37 ~ 48 [2004]
  • IPTV 가입자의 VOD 수용 요인에 관한 연구
    김흥규 방송과 커뮤니케이션 9 (2) : 96 ~ 128 [2008]
  • IMC 수단으로서 이벤트 프로모션에 관한탐색적 연구
    김운한 옥외광고학연구 9 (1) : 33 ~ 62 [2012]
  • Feeling and liking responses to television programs: An examination of two explanations for media context effects
    Murry, John P. Journal of Consumer Research 18 : 441 ~ 451 [1992]
  • Experiencing ad meanings : crucial aspects of narrative drama processing
    Boller, G. W. Advances in Consumer Research 18 : 172 ~ 175 [1991]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (19) : 39 ~ 50 [1981]
  • Emotion and adaptation
    Lazarus, R. S. Oxford University Press [1991]
  • Digital Storytelling
    Miller, C. H. ELSEVIER Inc [2004]
  • Cross-media use in electronic media : The role of cable television Web sites in cable television network branding and viewership
    Ha, L. Journal of Broadcasting & Electronic Media 48 (4) : 620 ~ 645 [2004]
  • Computers as theatre
    Laurel, B. Addison-Wesldy [1993]
  • Classical and vignette television advertising dramas: Structural models, formal analysis, and consumer effects
    Stern, B. B. Journal of Consumer Research 20 (4) : 601 ~ 615 [1994]
  • Brand context and control : The role of the flagship store in B&B Italia
    Doyle, S. A. International Journal of Retail & Distribution Management 36 (7) : 551 ~ 563 [2008]
  • Being There:The subjective experience of presence
    Heeter, C. Presence : Teleoperators and Virtual Environments 1 (2) : 262 ~ 271 [1992]
  • Audience engagement and its effects on product placement recognition
    Scott, J. Journal of Promotion Management 16 : 39 ~ 58 [2010]
  • Are you experienced? The development of an engagement based planning approach in print
    Bahary, J. 12th Worldwide Readership Research Symposium [2005]
  • An experimental study of the relationship between online engagement and advertising effectiveness
    Calder, B. J. Journal of Interactive Marketing 23 : 321 ~ 331 [2009]
  • Advertising is dead. Long live advertising
    Himpe, T. Thames e Hudson [2001]
  • Advertising engagement : A driver of message involvement on message effects
    Wang, A. Journal of Advertising Research 46 (4) : 355 ~ 368 [2006]
  • A whole new mind: moving from the information age to the conceptual age
    Pink, D. H. Riverhead Books [2005]
  • A Propositional Inventory for New Diffusion Research
    Gatignon, H. Journal of Consumer Research : 849 ~ 867 [1985]
  • A Model for Predictive Measurements of Advertising Effectiveness
    Lavidge, R. J. Journal of Marketing 25 (6) : 45 ~ 69 [1961]