스키 리조트 속성이 고객만족과 리조트 이미지 및 고객 충성도에 미치는 영향

논문상세정보
' 스키 리조트 속성이 고객만족과 리조트 이미지 및 고객 충성도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • customer loyalty
  • customer satisfaction
  • resort image
  • ski resort
  • 고객 충성도
  • 고객만족
  • 리조트 이미지
  • 스키리조트
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 스키 리조트 속성이 고객만족과 리조트 이미지 및 고객 충성도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔 이미지 요인이 고객만족, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향에 관한 연구 -부산지역 특급 호텔을 중심으로-
    이은지 호텔경영학연구 16 (4) : 47 ~ 60 [2007]
  • 프랜차이즈 커피전문점에 대한 브랜드 동일시가 소비자-브랜드 관계와 브랜드 충성도에 미치는 영향에 관한 연구: 브랜드 지식수준의 조절적 효과
    김나은 서비스경영학회지 13 (2) : 145 ~ 172 [2012]
  • 푸드코트의 서비스스케이프와 혼잡성이 감정 및 만족도에 미치는 영향
    정영우 호텔경영학연구 16 (5) : 221 ~ 236 [2007]
  • 푸드코트의 물리적 환경이 지각된 혼잡과 감정 및 행동 의도에 미치는 영향
    장여진 동아시아식생활학회지 19 (5) : 812 ~ 818 [2009]
  • 컨조인트 분석을 활용한 스키장 선택 요인의 상대적 중요도 분석
    김헌일 한국사회체육학회지 45 (45) : 123 ~ 138 [2011]
  • 컨벤션의 이미지, 지각된 서비스질, 관여도, 지각된 가치가 고객만족과 고객충성도에 미치는 영향
    이미란 주현식 관광레저연구 17 (2) : 61 ~ 78 [2005]
  • 여가시설로서 국내 스키리조트의 서비스 품질이 고객만족, 재방문의도에 미치는 영향
    오준석 한국체육학회지 51 (2) : 315 ~ 325 [2012]
  • 스키장의 브랜드 개성과 브랜드 이미지 및 소비자 태도의 관계
    전용배 한국사회체육학회지 48 (48) : 267 ~ 278 [2012]
  • 스키장의 고객지향성과 서비스가치가 스키장이미지에 미치는 영향
    김용만 한국체육학회지 44 (6) : 709 ~ 723 [2005]
  • 스키리프트 대기시간에 대한 수용가능성과 부정적 감정이 지각된 서비스품질 및 재이용의도에 미치는 영향
    이준원 한국사회체육학회지 47 (47) : 331 ~ 343 [2012]
  • 스키리조트의 선택속성과 시장세분화 연구
    김재규 경기대학교 대학원 [2008]
  • 박사
  • 스키리조트의 서비스 물리적 환경이 고객만족과 리조트에 대한 충성도에 미치는 영향
    박성준 한국체육과학회지 22 (6) : 733 ~ 745 [2013]
  • 스키리조트의 물리적 환경이 방문자의 즐거움, 만족도, 체류기간과 재방문에 미치는 영향분석
    이상협 한국항공경영학회지 10 (4) : 27 ~ 42 [2012]
  • 스키리조트 선택속성에 의한 세분시장별 비교에 관한 연구
    주영환 관광연구저널 27 (6) : 325 ~ 343 [2013]
  • 스키리조트 서비스품질, 서비스가치, 고객만족도, 행동의도에 관한 연구
    이종호 한국스포츠산업경영학회지 16 (1) : 1 ~ 14 [2011]
  • 스키리조트 가격할인 제도와 이용자의 태도, 재방문의도 간의 PLS 구조모형 분석
    김태형 한국체육학회지 52 (3) : 313 ~ 326 [2013]
  • 서비스제공자의 비언어적 커뮤니케이션에 관한 연구
    김유경 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) 15 (3) : 117 ~ 148 [2005]
  • 사이트 충성도 형성의 이중경로 모형에 대한 온라인-모바일 비교연구
    이태민 상품학연구 25 (4) : 27 ~ 42 [2007]
  • 국내브랜드와 국외브랜드 커피전문점에서의 체험이 서비스 접점 요인, 고객만족, 브랜드 충성도에 미치는 영향에 관한 연구 - 브랜드 신뢰의 조절역할 중심으로 -
    이형주 외식경영연구 16 (3) : 197 ~ 227 [2013]
  • What’s in a name? Reputation building and corporate strategy
    Fombrun, C. Academy of Management Journal 33 (2) : 233 ~ 258 [1990]
  • The social self: On being the same and different at the same time
    Brewer, M. B. Personality and Social Psychology Bulletin 17 (5) : 475 ~ 482 [1991]
  • The role of corporate image and employment image in explaining application intention
    Lemmink, J. Journal of Economic Psychology 24 : 1 ~ 15 [2003]
  • The relationship of customer satisfaction, customer loyalty, and profitability:An empirical study
    Hallowell, R. International Journal of Service Industry Management 7 (4) : 27 ~ 42 [1996]
  • The impact of satisfaction and image on loyalty: the case of Alpine ski resorts
    Faullant, R. Managing Service Quality 18 (2) : 163 ~ 178 [2008]
  • The antecedents and consequences of customer satisfaction for firms
    Anderson, E, W. Marketing Science 12 (2) : 125 ~ 143 [1993]
  • The Effect of Store Name, Brand Name and Price Discounts on Consumers' Evaluations and Purchase Intentions
    Grewal, D. Journal of Retailing 74 (3) : 331 ~ 352 [1998]
  • The Effect of Price, Brand Name, and Store Name on Buyer’s Perceptions of Product Quality: An Integrative Review
    Rao, A. R. Journal of Marketing Research 26 (3) : 351 ~ 357 [1989]
  • Skilled consumption and UK ski holidays
    Richards, G. Tourism Management 17 (1) : 25 ~ 34 [1996]
  • Servicescapes : The Impact of Physical Surroundings on Customers and Employees
    Bitner, M. J. Journal Marketing 56 (2) : 57 ~ 71 [1992]
  • Selected determinants of consumer satisfaction and complaint behavior
    Bearden, W. O. Journal Marketing Research 20 (1) : 21 ~ 28 [1983]
  • Product quality, cost position and business performance; A test of some key hypotheses
    Philips, L. W. Journal of Marketing 47 (2) : 26 ~ 43 [1983]
  • On the relationship between store image, store satisfaction and store loyalty
    Bloemer, J. European Journal of Marketing 32 (5/6) : 499 ~ 513 [1998]
  • Loyalty-based management
    Reicheld, F. F. Harvard Business Review 71 : 64 ~ 73 [1993]
  • Linking brand and retailer images : Do the potential risks outweigh the potential benefits?
    Jacoby, J. Journal of Retailing 60 (2) : 105 ~ 122 [1984]
  • Investigating the drivers of bank loyalty : The complex relationship between image, service quality and satisfaction
    Bloemer, J. International Journal of Bank Marketing 16 (7) : 276 ~ 286 [1998]
  • Equity and disconfirmation perceptions as influences on merchants and product satisfaction
    Oliver, R. L. Journal of Consumer Research 16 (3) : 372 ~ 383 [1989]
  • Determinants of financial performance : A metaanalysis
    Carpon, N. Management Science 36 (10) : 1143 ~ 1159 [1990]
  • Customer satisfaction, market share and profitabiity
    Anderson, E, W. Journal of Marketing 58 (3) : 53 ~ 66 [1994]
  • Customer satisfaction, customer retention, and market share
    Rust, R. T. Journal of Retailing 69 (2) : 193 ~ 215 [1993]
  • Customer satisfaction and shareholder value
    Anderson, E, W. Journal of Marketing 68 (4) : 172 ~ 185 [2004]
  • Customer satisfaction and loyalty to alpine ski resorts : The moderating effect of lifestyle, spending and customers skiing skills
    Matzler, K. International Journal of Tourism Research 9 (6) : 409 ~ 421 [2007]
  • Customer loyalty in the hotel industry : The role of customer satisfaction and iamge
    Kandampully, J. International Journal of Contemporary Hospitality Management 12 (6) : 346 ~ 351 [2000]
  • Customer loyalty and complex services : The impact of corporate image on quality, customer satisfaction and loyalty for customers with varying degrees of service expertise
    Andreasen, T. A. International Journal of Service Industry Management 16 (7) : 276 ~ 286 [1998]
  • Corporate brand image, satisfaction and store loyalty: A study of the store as a brand, store brands and manufacturer brands
    Martenson, R. International Journal of Retail & Distribution Management 35 (7) : 544 ~ 555 [2007]
  • Corporate Reputations: Strategies for Developing the Corporate Brand
    Dowling, G. R. Kogan Page Limited [1994]
  • Contextual influences on perceptions of merchant-supplied reference prices
    Lichtenstein, D. R. Journal of Consumer Research 16 (1) : 55 ~ 66 [1991]
  • Consumercompany identification: a framework for understanding consumers’ relationships with companies
    Bhattacharya, C. B. Journal Marketing 67 (2) : 76 ~ 88 [2003]
  • Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value A Means End Model and Synthesis of Evidence
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 52 (3) : 2 ~ 22 [1988]
  • Conjoint analysis of downhill skiers used to improve data collection for market segmentation
    Carmichael, B. A. Journal Travel and Tourism Marketing 5 (3) : 187 ~ 206 [1996]
  • Cognitive, affective and attribute bases of the satisfaction response
    Oliver, R. L. Journal of Consumer Research 20 (3) : 418 ~ [1993]
  • Beyond customer satisfaction
    Fredericks, J. O. Management Review 84 (5) : 29 ~ 32 [1995]
  • An updated paradigm for scale development incorporating unidimensionality and its assessment
    Gerbing, D. W. Journal Marketing Research 25 (2) : 186 ~ 192 [1988]
  • Advertising Management
    Aaker, D. A Prentice-Hall [1982]
  • A path analytic model of store image, geographic loyalty, and socioeconomic status
    Sirgy, M. J. Journal of the Academy of Marketing Science 13 (3) : 265 ~ 291 [1989]
  • A paradigm for developing better measures of marketing constructs
    Churchill, G. A. Journal Marketing Research 16 (1) : 64 ~ 73 [1979]
  • A conceptual model of service quality and its implications for future research
    Parasuraman A Journal of Marketing Research 49 (4) : 41 ~ 50 [1985]
  • A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions
    Oliver, R. L. Journal of Marketing Research 17 (4) : 460 ~ 469 [1980]
  • A Longitudinal Assessment of Consumer Satisfaction/Dissatisfaction : The Dynamic Aspect of the Cognitive Process
    Labarbera, P. A. Journal of Marketing Research 20 (4) : 393 ~ 404 [1983]
  • A Dynamic Process Model of Service Quality, From Expectations to Behavioral Intentions
    Boulding, W. Journal Marketing Research 30 (1) : 7 ~ 27 [1993]