미국 테네시 주 벤더빌트대학교 영재교육센터 프로그램이 우리나라 영재교육에 주는 시사점 탐색

김성연 2014년
' 미국 테네시 주 벤더빌트대학교 영재교육센터 프로그램이 우리나라 영재교육에 주는 시사점 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • gifted education program
  • pty
  • vanderbiltprogramsfortalentedyouth
  • vanderbiltuniversity
  • 벤더빌트대학교
  • 벤더빌트대학교영재교육센터
  • 영재교육 프로그램
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
41 0

0.0%

' 미국 테네시 주 벤더빌트대학교 영재교육센터 프로그램이 우리나라 영재교육에 주는 시사점 탐색' 의 참고문헌

  • 한국의 영재교육 : 영재교육 현황과 국가표준 정립
    김미숙 [2010]
  • 한국교육연감
    한국교육신문사 한국교원단체총연합회/한국교육신문사 [2005]
  • 한국교육 정책의 이념(II)
    정영수 한국교육개발원 [1984]
  • 한국과 미국의 수학 영재교육에 비교 연구
    성혜경 단국대학교 [2004]
  • 한국과 미국의 과학영재교육센터 현황 연구 : 대학부설 영재교육센터의 과학영재교육을 중심으로
    손옥 이화여자대학교 [2001]
  • 한국 특수교육 백년사
    특수교육학회 도서출판 특수교육 [1995]
  • 박사
  • 학교교육의 책무성 제고를 위한 학교평가지수 산출모형 비교: 학업성취도를 중심으로
    강상진 교육평가연구 22 (1) : 79 ~ 106 [2009]
  • 박사
  • 초등학교 영어·과학 통합 영재 프로그램의 개발과 적용
    김소연 한국교원대학교 [2007]
  • 중학교 과학 영재아 부모들의 요구에 기초한 부모교육 프로그램의 개발과 적용
    민보경 이화여자대학교 [2010]
  • 중등 수학영재 교수․학습자료 개발 동향 분석
    전선미 수학교육 논문집 25 (1) : 79 ~ 97 [2011]
  • 제2차 영재교육진흥종합계획(08-12)
  • 인지창의리더십 계발을 위한 글로벌리더 모형
    이경화 영재와 영재교육 8 (3) : 23 ~ 41 [2009]
  • 융합형 영재교육의 가능성 모색
    최태호 영재교육연구 21 (3) : 683 ~ 702 [2011]
  • 유아 영재진단 평가 체제
    조용태 교육논총 4 : 35 ~ 58 [2001]
  • 유아 영재의 판별과 창의적 문제해결 신장을 위한 교육
    윤여홍 [2002]
  • 유아 영재성 확인을 위한 부모용 평정척도의 타당화
    이경화 유아교육논총 13 (2) : 77 ~ 97 [2004]
  • 박사
  • 영재통합교육과정 모형 개발을 위한 이론적 탐색
    홍종선 영재와 영재교육 7 (2) : 39 ~ 73 [2008]
  • 영재의 판별. 박성익 외. 영재교육학 원론
    김홍원 교육과학사 [2003]
  • 영재와 영재교육에 대한 담론-영재교육 그 안이 궁금하다? : 영재와 영재교육에 대한 담론
    한기순 영재와 영재교육 4 (2) : 5 ~ 29 [2005]
  • 영재를 위한 인문사회영재교육 프로그램의 방향
    송인섭 영재와 영재교육 8 (1) : 49 ~ 68 [2009]
  • 영재교육학원론
    박성익 교육과학사 [2003]
  • 영재교육진흥종합계획
  • 영재교육 담당교원의 자격 인증에 관한 정책 기획연구
    강호감 [2010]
  • 영재교육 담당 교원의 양성 · 연수 · 배치에 대한 기준 설정 연구
    이신동 영재와 영재교육 7 (1) : 73 ~ 94 [2008]
  • 영재교육 교사 전문성의 구성요소 탐색 연구
    박경희 영재교육연구 17 (1) : 77 ~ 98 [2007]
  • 영재 담당교사의 자질을 중심으로 한 연수 프로그램 분석
    김희진 전북대학교 [2014]
  • 언어 영재교육 프로그램의 개발과 적용
    이경화 영재와 영재교육 5 (1) : 67 ~ 93 [2006]
  • 세계 수학 영재교육 현장을 찾아서
    김정 수학동아 28 : 151 ~ 156 [2012]
  • 삼부심화학습 프로그램 개발·적용을 통한 연구기능 신장
    임근광 한국학교수학회논문집 11 (3) : 483 ~ 512 [2008]
  • 비판적 사고력 신장을 위한 읽기 지도 방안 연구
    김정희 홍익대학교 [2005]
  • 부모교육 프로그램의 개발 및 실시에 관한 연구
    김정원 아동학회지 20 (3) : 183 ~ 197 [1999]
  • 부가가치 평가의 특징 및 우리나라 교사평가에 대한 적용가능성 검토
    윤홍주 초등교육연구 23 (4) : 135 ~ 156 [2010]
  • 발명영재양성체계 구축 및 발명영재고등학교 설비 타당성 검토
    최유현 [2007]
  • 미국의 학업성취도 평가 현황 및 활용 방안 연구
    이광현 비교교육연구 21 (4) : 81 ~ 105 [2011]
  • 미국의 영재교육 실태 조사 연구
    김수환 수학교육학술지 5 : 1 ~ 19 [2000]
  • 미국, 영국, 이스라엘, 싱가포르, 한국의 영재교육 담당 교원 양성·임용 및 후속지원에 대한 동향과 교육적 시사
    류지춘 영재와 영재교육 11 (1) : 5 ~ 34 [2012]
  • 미국 퍼듀대학교 영재교육센터의 영재교육
    박성선 국제과학영재학회지 4 (2) : 57 ~ 66 [2010]
  • 미국 퍼듀 대학의 영재교사교육
    이면우 교육연구 24 (1) : 89 ~ 106 [2006]
  • 미국 테네시 부가가치 교사평가제에 대한 비판적 고찰과 시사점
    김이경 한국교육문제연구 29 (1) : 237 ~ 256 [2011]
  • 미국 초등 영재교육 프로그램의 사례 연구 -미주리 주 콜롬비아 시의 EEE-
    장혜원 한국초등수학교육학회지 16 (2) : 185 ~ 202 [2012]
  • 미국 영재교원 양성체제가 한국 영재교원 양성체제에 주는 시사
    류지영 한국교원교육연구 22 (1) : 69 ~ 88 [2005]
  • 미국 수학영재교육에 관한 연구
    이영희 교육이론과 실천 13 (3) : 243 ~ 258 [2004]
  • 동서양 주요 국가들의 영재교육-미국의 영재교육
    구자억 과학교육사 [2002]
  • 독서와 글쓰기 영역의 인문사회 영재 교육과 방향 탐색
    전명남 독서학연구 27 : 195 ~ 208 [2011]
  • 기초사고력과 소통능력 증진을 위한 예술-과학 연계형 교육프로그램의 논리와 구조
    한수연 [2009]
  • 그림책을 활용한 주제 통합 활동이 유아의 창의성 증진에 미치는 효과
    성은현 미래유아교육학회지 12 (4) : 25 ~ 42 [2005]
  • 국내 영재교육 프로그램의 현황과 과제
    한기순 영재와 영재교육 5 (1) : 114 ~ 135 [2006]
  • 교육통계서비스
    교육통계연구센터 한국교육개발원 [2013]
  • 교원양성 ․ 연수교육체제 개선방안
    황규호 [1999]
  • 교사용 유아 영재성 평가척도 개발 및 타당화 연구
    이채호 영재교육연구 22 (2) : 483 ~ 497 [2012]
  • 과학 영재성 판별 및 부모의 특성에 관한 연구- 사설 영재교육 기관을 중심으로-
    배남주 생물교육 32 (3) : 247 ~ 255 [2004]
  • 각 국의 수학영재교육에 관한 비교 연구
    최은지 인하대학교 [2007]
  • “영재교육 최적화를 통한 창조적 인재육성”을 위한 제 3차 영재교육진흥종합계획
    교육부 [2013]
  • When less is more : Effects of grade skipping on adult STEM accomplishments among mathematically precocious youth
    Park,G. Journal of Educational Psychology 105 : 176 ~ 198 [2013]
  • What parents are saying
    Gogel, E. M. G/C/T (41) : 7 ~ 9 [1985]
  • Vanderbilt Programs for Talented Youth
    PTY PTY
  • Top 1 in 10, 000 : A 10-year follow-up of the profoundly gifted
    Lubinski,D. Journal of Applied Psychology 86 : 718 ~ 729 [2001]
  • The young gifted child
    Roeper, A. Gifted Child Quarterly 31 (4) : 161 ~ 164 [1977]
  • The Uncommon child
    Robinson, H. B. Plenum [1980]
  • The Survival Guide for Parents of Gifted Kids
    Walker, S. Y. Free Spirit Publishing, Inc [2002]
  • Talented children and adults: their development and education
    Piirto, J. Pentice Hall/Merrill [1999]
  • Study of mathematically precocious youth after 35years : Uncovering antecedents for the development of math-science expertise
    Lubinski,D. Association for Psychological Science 4 (1) : 316 ~ 345 [2006]
  • Special Education
  • Spatial ability : A neglected talent in educational and occupational settings
    Kell, H. J. Roeper Review 35 : 219 ~ 230 [2013]
  • Should value-added measures be used for performance pay?
    Eckert, J. KAPPAN 91 (8) : 88 ~ 92 [2010]
  • Professional development of preservice teachers : teaching in the super Saturday program
    Nancy, J. B. Journal for the Education of the Gifted 29 (3) : 339 ~ 361 [2006]
  • Parental involvement in the schooling of children
    Alomar, B. O. Gifted and Talented International 18 : 95 ~ 100 [2003]
  • Meeting parents’ needs
    Rash, P. K. Gifted Child Today 21 (5) : 14 ~ 17 [1998]
  • Mathematical talent
    Stanley,J.C. Johns Hopkins Press [1974]
  • Making connections : Integrative curriculum and the gifted student
    Vars, G. F. Roeper Review 16 (1) : 48 ~ 53 [1993]
  • Key to parenting the gifted child
    Rimm, S. B. Barron’s Educational Series [2001]
  • In two minds : dual-process accounts of reasoning
    Evans, J. St. B. T. Trends in Cognitive Science 7 (10) : 454 ~ 459 [2003]
  • Importance of assessing spatial ability in intellectually talented young adolescents : A 20-year longitudinal study
    Shea,D.L. Journal of Educational Psychology 93 : 604 ~ 614 [2001]
  • Graduate degree programs and resource centers in gifted eudcation : An update and analysis
    Parker, J. Gifted Child Quarterly 35 (1) : 43 ~ 48 [1991]
  • Giftedness 101
    Silverman, L. K. Springer [2013]
  • Gifted Education Policies
  • Gender differences in interest and knowledge acquisition: The United States, Taiwan, and Japan
    Evans,E.M. Sex Roles: A Journal of Research 47 (3/4) : 158 ~ 168 [2002]
  • Five dimensions of differentiation
    Renzulli, J. S. Keynote presentation at the 20th Annual Confratute Conference [1997]
  • Exploring the nature of giftedness in preschool childeren
    Hodge, K. A. Journal for the Education of the Gifted 24 : 46 ~ 73 [2000]
  • Effective curriculum planning for gifted learners
  • Effective curriculum and instructional models for talented students
    VanTassel-Baska, J. Gifted Child Quarterly 30 (4) : 164 ~ 169 [1986]
  • Early childhood gifted education : A collaborative perspective
    Barbour, N. B. Journal for the Education of the Gifted 15 : 145 ~ 164 [1992]
  • Developing talent in young people
    Bloom, B. S. Ballantine Books [1985]
  • Curriculum for at-risk learners
    VanTassel-Baska, J. National Research Center on Gifted and Talented [2003]
  • Counseling the gifted and talented
    Silverman, L. K. Love [1993]
  • Consilience: The unity of knowledge
    Wilson, E. O. Knopf [1998]
  • Comprehension curriculum for gifted learners
    VanTassel-Baska, J. Allyn & Bacon [2006]
  • Comparison of trained and untrained teachers of gifted students
    Hansen, J. B. Gifted International 6 : 54 ~ 62 [1994]
  • Center for gifted education hosts students from Korea
  • Center for Gifted Education hosts students form Korea
  • Case studies of disadvantaged gifted learners
    VanTassel-Baska, J. Journal of the Education of the Gifted 13 (1) : 22 ~ 36 [1989]
  • Bored out of their minds: The detrimental effects of no child left behind on gifted children
    Siemer, E. A. The Free Library [2009]
  • Alternatives to acceleration for the highly gifted child
    Lewis, G. Roeper Review 6 : 133 ~ 136 [1984]
  • A study of teacher training in gifted education
    Hanninen, G. Roeper Review 10 : 139 ~ 144 [1988]
  • A case study of teachers of gifted learners : Moving from prescribed practice to described practitioners
    Graffam, B. Gifted Child Quarterly 50 : 119 ~ 131 [2006]