대학생의 대학 생활 경험 요소를 바탕으로 한 대학에 대한 관계성 인식 탐색 : 부산 지역 대학생들을 중심으로

논문상세정보
' 대학생의 대학 생활 경험 요소를 바탕으로 한 대학에 대한 관계성 인식 탐색 : 부산 지역 대학생들을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • focus group interview
  • relationship
  • university public relations
  • university-student relationship
  • 관계성
  • 대학 pr
  • 대학-학생 관계
  • 포커스그룹인터뷰
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 대학생의 대학 생활 경험 요소를 바탕으로 한 대학에 대한 관계성 인식 탐색 : 부산 지역 대학생들을 중심으로' 의 참고문헌

  • 한국연줄사회의 근원과 사회적 신뢰
    장수찬 NGO연구 6 (1) : 37 ~ 70 [2008]
  • 한국사회의 학연-사회적 자본의 창출에서 인적자본의 역할
    김용학 한국사회학회 2003 국제학술회의 : 53 ~ 68 [2003]
  • 학생생활 만족도에 대한 영향요인 연구-고객만족관점을 중심으로
    이덕로 산학경영연구 15 : 1 ~ 24 [2002]
  • 학벌주의지표개발 및 추이분석연구
    김주환 교육인적자원부 [2005]
  • 학벌·학력의 정치경제학
    홍훈 한국경제학보 12 (1) : 409 ~ 437 [2005]
  • 질적 연구 방법론
    신경림 이화여자대학교 출판부 [2004]
  • 지각된 대학이미지와 대학 홍보
    이윤구 지성구 산업경제연구 19 (5) : 1793 ~ 1816 [2006]
  • 인터넷상에서 조직-공중관계성이 고객 만족도와 충성도에 미치는 영향
    김영욱 광고학연구 14 (1) : 7 ~ 30 [2003]
  • 산업경제분석-고령화가지역경제에 미치는 영향 분석- 제조업을 중심으로
    김동수 산업연구원 [2013]
  • 부산지역 청년층 인재유출 현상과 정책과제
    김기승 [2012]
  • 부산대학 휴학률 40% “텅빈 강의실”
    김종우 부산일보
  • 대학의 이미지 형성에 영향을 끼치는 요소에 대한 연구 : 고등학교 학생들을 대상으로
    김인숙 홍보학연구 4 (1) : 41 ~ 60 [2000]
  • 대학생활 만족도가 졸업 후 모교 기부의사에 미치는 영향 분석
    차영란 한국광고홍보학보 12 (4) : 529 ~ 554 [2010]
  • 대학교육 서비스품질 요인이 학생만족, 재입학의도 및 구전효과에 미치는 영향
    박주성 아시아마케팅저널 4 (4) : 3 ~ 74 [2002]
  • 대학 환경특성이 전반적 서비스품질, 서비스가치와 학생만족에 미치는 영향
    이용기 아시아마케팅저널 4 (1) : 5 ~ 100 [2002]
  • 대학 선택의 과정에서의 매체 이용 분석을 통한 대학의 통합 커뮤니케이션 방안: 서울 소재 사립대학교 사례를 중심으로
    성민정 한국광고홍보학보 9 (2) : 207 ~ 243 [2007]
  • 대학 구조조정과 예술전공의 위기
    김대현 한국연극교육학회 2014년 상반기 학술대회-대학 예술전공교육 정상화를 위한 세미나 : 5 ~ 8 [2014]
  • 고등교육 정책 및 사업 공동설명회
  • 고대생들이 중앙일보 대학 평가 거부한 까닭
    서어리 프레시안
  • 경기대생들, 총장실 점거 농성…“학과 구조조정 반대
    최종호 연합뉴스
  • 갈등시 조직-공중 관계성에 대한 공중 인식 연구 : 대학 등록금 이슈를 중심으로
    조삼섭 한국광고홍보학보 10 (3) : 248 ~ 266 [2008]
  • Values of public relations : Effects on organization–public relationships mediating conflict resolution
    Huang, Y. Journal of Public Relations Research 13 (4) : 265 ~ 301 [2001]
  • Using a relational approach to retaining students and building mutually beneficial student-university relationships
    Bruning, S. D. Southern Communication Journal 66 : 337 ~ 345 [2001]
  • University performance evaluations: what are we really measuring?
    Bedggood, R. E. Studies in Higher Education 37 (7) : 825 ~ 842 [2012]
  • Understanding the structure of consumer’s satisfaction evaluations of service delivery
    Singh, J. Journal of the Academy of Marketing Science 19 (3) : 223 ~ 244 [2001]
  • Toward a concept and theory of organization-public relationships
    Broom, G.  M. Journal of Public Relations Research 9 (2) : 83 ~ 98 [1997]
  • Time as an indicator of the Perceptions and Behavior of Members of a Key Public : Monitoring and Predicting Organization-Public Relationships
    Ledingham, J. Journal of Public Relations Research 11 (2) : 167 ~ 183 [1999]
  • The link between strong public relationships and donor support
    O’Neil, J. Public Relations Review 33 : 99 ~ 102 [2007]
  • The effect of organizationpublic relationships on corporate image in Korea
    Lee, S. Korean Social Science Journal 36 (2) : 1 ~ 32 [2009]
  • Student–university relationships and reputation : a study of the links between key factors fostering students’supportive behavioral intentions towards their university
    Sung, M. Higher Education 57 (6) : 787 ~ 811 [2009]
  • Student trust and its antecedents in higher education
    Ghosh, A. K. The Journal of Higher Education 72 (3) : 322 ~ 340 [2001]
  • Student satisfaction : Towards an empirical deconstruction of the concept
    Wiers-Jenssen, J. Quality in Higher Education 8 (2) : 183 ~ 195 [2002]
  • Some mew thoughts on conceptualizing perceived service quality : A hierarchical approach
    Brady, M. K. Journal of Marketing 65 (3) : 34 ~ 49 [2001]
  • Service quality, customer satisfaction, and customer value : A holistic perspective
    Oh, H. Hospitality Management 18 : 67 ~ 82 [1999]
  • Rethinking the focus group in media and communications research
    Lunt, P. Journal of Communications 46 (2) : 79 ~ 98 [1996]
  • Relationship building as a retention strategy : linking relationship attitudes and satisfaction evaluations to behavioral outcomes
    Bruning, S. D. Public Relations Review 28 : 39 ~ 48 [2002]
  • Qualitative data analysis: An expanded source book
    Miles, M. B. Sage [1994]
  • Qualitative communication research methods. Current communication: An Advanced Text Series, vol. 3
    Lindlof, T. R. Sage [1995]
  • Public relations from the ivory tower : Comparing research universities with corporate/business models
    Hall, M. R. The CASE International Journal of Educational Advancement 4 (2) : 127 ~ 154 [2003]
  • Public relations as relationship management: A relational approach to the study and practice of public relations
    Grunig, J. E Lawrence Erlbaum Associates : 23 ~ 53 [2000]
  • Public relations as relationship management: A relational approach to the study and practice of public relations
    Ledingham, J. A. Lawrence Erlbaum Associates [2000]
  • Predictors of patient satisfaction in three tiers of health care facilities of North India
    Goel, S. Journal of Community Medicine &Health Education [2014]
  • Organization‐public relationships and consumer satisfaction : The role of relationships in the satisfaction mix
    Bruning, S. D. Communication Research Reports 15 (2) : 198 ~ 208 [1998]
  • Organisation–public relationships : Measurement validation in a university setting
    Jo, S. Journal of Communication Management 9 (1) : 14 ~ 27 [2004]
  • OPRA : A cross-cultural, multipleitem scale for measuring organization–public relationships
    Huang, Y. Journal of Public Relations Research 13 (1) : 61 ~ 90 [2001]
  • Measuring the volunteer-nonprofit organization relationship : An application of public relations theory
    Waters, R. D. International Journal of Volunteer Administration 26 (8) : 57 ~ 67 [2007]
  • Measuring public relationships among students and administrators at the University of Florida
    Hon, L. Journal of Communication Management 6 (3) : 227 ~ 238 [2001]
  • Measuring customer-based restaurant brand equity
    Kim, W. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 45 (2) : 115 ~ 131 [2004]
  • Measurement of tourist satisfaction with restaurant services : A segment-based approach
    Yüksel, A. Journal of Vacation Marketing 9 (1) : 52 ~ 68 [2002]
  • Managing service quality in higher education : The role of the student as primary consumer
    Hill, F. M. Quality Assurance in Education 3 (3) : 10 ~ 21 [1995]
  • Linking student satisfaction and service quality perceptions : The case of university education
    Athiyaman, A. European Journal of Marketing 31 (7) : 528 ~ 540 [1997]
  • Key factors influencing student satisfaction related to recruitment and retention
    Elliott, K. M. Journal of Marketing for Higher Education 10 (4) : 1 ~ 11 [2001]
  • Handbook of public relations
    DeSanto, B. J. Sage : 542 ~ 549 [2001]
  • Handbook of public relations
    Henderson, J. K. Sage : 535 ~ 542 [2001]
  • Handbook of applied social research methods
    Stewart, D. W. Sage : 505 ~ 526 [1998]
  • Guidelines for measuring relationships in public relations
    Hon, L. C. [1999]
  • Focus-group interview and data analysis
    Rabiee, F. Proceedings of the Nutrition Society 63 : 655 ~ 660 [2004]
  • Focus groups as qualitative research
    Morgan, D. Sage [1988]
  • Focus groups and the nature of qualitative marketing research
    Calder, B. J. Journal of Marketing Research 14 (3) : 353 ~ 364 [1977]
  • Excellence in Public Relations and Communication Management
    Grunig, L. A. Lawrence Erlbaum Associates [1992]
  • European graduates’ level of satisfaction with higher education
    Adela García-Aracil Higher Education 57 (1) : 1 ~ 21 [2009]
  • Effective public relations
    Cutlip, S. M. Prentice Hall [2000]
  • Designing qualitative research
    Marshall, C Sage [2010]
  • Designing and Conducting Focus Group Interviews
  • Customer based brand equity : Evidence from the hotel industry
    Kayaman, R. Managing Service Quality 17 (1) : 92 ~ 109 [2007]
  • Courtyard by Marriott : Designing a hotel facility with consumer-based marketing models
    Wind, J. Interfaces 19 (1) : 25 ~ 47 [1989]
  • Carry-over effects in the formation of satisfaction : The role of value in a hotel service delivery process
    Ruyter, K. D. Services Marketing and Management 6 : 61 ~ 77 [1997]
  • An introduction to qualitative research
    Flick, U. Sage [2002]
  • An integrative analysis of reputation and relational quality : a study of university-student relationships
    Yang, S. U. Journal of Marketing for Higher Education 18 (2) : 145 ~ 170 [2008]
  • A new management element for universities : satisfaction with the offered courses
    Navarro, M. M. International Journal of Educational Management 19 (6) : 505 ~ 526 [2005]
  • A grounded theory for patients satisfaction with quality of hospital care
    Raftopoulos, V. ICUS NURS WEB Journal 22 : 1 ~ 15 [2005]
  • 2012 대학지속가능지수-포스텍·카이스트, 재학생 대학생활 만족도 1~2위 차지
    안치용 경향신문