기업의 사회적 책임활동 평가에 소비자의 내적 성향이 미치는 영향

' 기업의 사회적 책임활동 평가에 소비자의 내적 성향이 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회학
  • anti-corporate sentiments
  • brand attitude
  • corporate image
  • corporate size
  • csr (corporate social responsibility)
  • csr활동의동기
  • ethical orientation
  • ethicalconsumerism
  • purchase intention
  • themotiveofcsr
  • 구매의도
  • 기업규모
  • 기업의사회적책임(csr)활동
  • 기업이미지
  • 반기업정서
  • 브랜드 태도
  • 윤리적소비주의
  • 윤리적정향
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
6,022 1

0.0%

' 기업의 사회적 책임활동 평가에 소비자의 내적 성향이 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국 사회 반기업 정서의 뿌리와 경제교육
    김승욱 [2005]
  • 패션기업의 CSR이 소비자 구매의도에 미치는 영향 -윤리적 소비주의의 매개효과를 중심으로-
    이지현 마케팅관리연구 18 (3) : 1 ~ 28 [2013]
  • 윤리적 소비의 개념 및 실태에 대한 고찰
    박미혜 한국생활과학회지 18 (5) : 1047 ~ 1062 [2009]
  • 윤리경영 추진실태와 과제
  • 윤리 이데올로기가 윤리적인 의사결정에 미치는 영향: 한국과 미국의 PR 담당자 비교 분석
    김영욱 한국언론학보 47 (2) : 5 ~ 133 [2003]
  • 위기상황에서 기업 문화스폰서십 활동의‘완충효과’에 관한 연구
    한정호 홍보학연구 17 (3) : 188 ~ 234 [2013]
  • 우리나라 반기업 정서의 현황과 과제
  • 소비자의 윤리적 상품에 대한 태도 및 구매의도의 관련요인 분석
    허은정 소비자학연구 22 (2) : 89 ~ 111 [2011]
  • 반기업정서 척도 개발과 타당도 연구
    최준혁 기업경영연구 18 (3) : 133 ~ 145 [2011]
  • 반 대기업 정서, 위기 책임성, 그리고 사과 수용 간 관련성 : 삼성 그룹 비자금 관련 위기와 농심 새우깡 이물질 위기를 중심으로
    윤영민 한국언론학보 53 (1) : 288 ~ 304 [2009]
  • 반 대기업 및 반 대기업가 정서와 생산성 지향적 해소방안
    이신모 생산성논집 19 (2) : 17 ~ 41 [2005]
  • 기업의 사회책임활동이 구매 의도에미치는영향에 관한 연구
    한은경 광고연구 60 (2003) : 155 ~ 177 [2003]
  • 기업의 사회적 책임활동 인식에 영향을 미치는 요인들에 관한 연구
    윤각 광고연구 (75) : 163 ~ 186 [2007]
  • 기업의 사회적 책임과 기업능력에 따른 경쟁우위
    반혜정 대한경영학회지 22 (4) : 2037 ~ 2058 [2009]
  • 기업의 사회적 책임 활동이 공중관계성과 반기업정서에 미치는 영향
    최준혁 홍보학연구 15 (3) : 102 ~ 143 [2011]
  • 기업의 사회공헌활동 뉴스보도 유형이 기업이미지에 미치는 영향
    유지수 광고학연구 19 (2) : 43 ~ 78 [2008]
  • 기업의 사회 책임 활동 태도가 기업 이미지와 구매 의도에 미치는 영향 연구:공중의 목적 인식의 조절적 역할을 중심으로
    안보섭 홍보학연구 9 (1) : 5 ~ 38 [2005]
  • 기업의 규모, 위기인식의 강도, CSR커뮤니케이션의 적극성이 공중의 사회책임성 인식, 태도, 구매의도에 미치는 영향
    배지양 광고학연구 21 (2) : 53 ~ 80 [2010]
  • 기업의 공익활동 유형에 따른 소비자 인식의 차이가 제품 광고에 대한 인지적 반응에 미치는 영향-자선적 공익활동과 기능적 공익활동의 특성을 중심으로
    조형오 홍보학연구 10 (1) : 5 ~ 39 [2006]
  • 기업공익활동에 대한 일관성 및 차별귀인이 기업에 대한 태도에 미치는 영향
    김재휘 한국심리학회지: 소비자·광고 6 (2) : 27 ~ 44 [2005]
  • 기업 이미지와 기업명성이 조직-공중 관계성과 기업 슈퍼브랜드에 미치는 영향
    차희원 광고연구 (68) : 171 ~ 199 [2005]
  • 기업 이미지, 제품 특성과 CSR 유형의 일치/불일치에 따른 수용자 설득효과: 설득지식모델의 적용
    조수영 한국광고홍보학보 13 (3) : 509 ~ 538 [2011]
  • 공익연계 마케팅이 소비자 반응에미치는 효과
    김자경 광고학연구 12 (3) : 31 ~ 52 [2001]
  • 개인적 요인과 조직적 요인이 공직자의 윤리적 판단에 미치는 영향
    김호정 한국행정학보 39 (4) : 125 ~ 148 [2005]
  • ‘반기업인’ 정서의 원인과 해소 방안
    김경수 경영계 : 24 ~ 26 [2006]
  • ‘반기업 정서’의 실체 파악을 위한 조사 연구
  • [특집: 자본주의와 기업 윤리] 기업 윤리의 필요성과 돋울 길
    한기수 현상과 인식 20 (3) : 11 ~ 28 [1996]
  • When is honesty the best policy? The effect of stated company intent on consumer skepticism
    Forehand, M. R. Journal of Consumer Psychology 13 (3) : 349 ~ 356 [2003]
  • Understanding channel purchase intentions : Measuring online and offline shopping value perceptions
    Broekhuizen, T. L. Labyrinth Publications [2006]
  • Triple bottom‐line reporting as social grammar : Integrating corporate social responsibility and corporate codes of conduct
    Painter‐Morland, M. Business Ethics : A European Review 15 (4) : 352 ~ 364 [2006]
  • The relevance of fit in a cause–brand alliance when consumers evaluate corporate credibility
    Lafferty, B. A. Journal of Business Research 60 (5) : 447 ~ 453 [2007]
  • The relationship between corporate philanthropy and shareholder wealth : A risk management perspective
    Godfrey, P. C. Academy of Management Review 30 (4) : 777 ~ 798 [2005]
  • The psychology of interpersonal relations
    Heider, F. Wiley [1958]
  • The persuasion knowledge model : How people cope with persuasion attempts
    Friestad, M. Journal of Consumer Research 21 (1) : 1 ~ 31 [1994]
  • The myth of the ethical consumer : do ethics matter in purchase behaviour?
    Carrigan, M. Journal of Consumer Marketing 18 (7) : 560 ~ 578 [2001]
  • The index of consumer sentiment toward marketing
    Gaski, J. F. Journal of Marketing 50 : 71 ~ 81 [1986]
  • The ethical comsumer
    Berry, H. London : 69 ~ 88 [2005]
  • The effects of product type and donation magnitude on willingness to pay more for a charity-linked brand
    Strahilevitz, M. Journal of Consumer Psychology 8 (3) : 215 ~ 241 [1999]
  • The Oxford handbook of corporate social responsibility
    Melé, D. Oxford University Press : 48 ~ 82 [2008]
  • The Impact of Perceived Corporate Social Responsibility On Consumer Behavior
    Becker-Olsen, K. L. Journal of Business Research 59 (1) : 46 ~ 53 [2005]
  • The Ethical Consumer
    Harrison, R. Sage [2005]
  • Strategic management: A stakeholder approach
    Freeman, R. E. Cambridge University Press [2010]
  • Selected effects of price and charitable donations
    Holmes, J. H. Journal of Nonprofit & Public Sector Marketing 1 (4) : 67 ~ 83 [1993]
  • Reputation and corporate responsibility
    Lewis, S. Journal of Communication Management 7 (4) : 356 ~ 366 [2003]
  • Proceedings of the 1995 AMA Winter Educators Conference
    Dahl, D. W. American Marketing Association : 476 ~ 481 [1995]
  • On the ethics of psychological research
    Schlenker, B. R. Journal of Experimental Social Psychology 13 (4) : 369 ~ 396 [1977]
  • Moral conduct and moral character : A psychological perspective
    Hogan, R. Psychological Bulletin 79 (4) : 217 ~ [1973]
  • Maximizing business returns to corporate social responsibility(CSR) : The role of CSR communication
    Du, S. International Journal of Management Reviews 12 (1) : 8 ~ 19 [2010]
  • Looking at Consumer Behavior in Moral Perspective
    Brinkmann. J. Journal of Business Ethics 51 : 129 ~ 141 [2004]
  • Judging the important issues in moral dilemmas : An objective measure of development
    Rest, J. Developmental Psychology 10 (4) : 491 ~ 501 [1974]
  • Integrity and mindfulness
    Waddock, S. Journal of Corporate Citizenship 2001 (1) : 25 ~ 37 [2001]
  • Implementation, communication and benefits of corporate codes of ethics : An international and longitudinal approach for Australia, Canada and Sweden
    Svensson, G. Business Ethics : a European Review 18 (4) : 389 ~ 407 [2009]
  • Firm size, organizational visibility and corporate philanthropy : An empirical analysis
    Brammer, S. Business Ethics : A European Review 15 (1) : 6 ~ 18 [2006]
  • Features contributing to the growth of ethical consumerism : A preliminary investigation
    Strong, C. Marketing Intelligence and Planning 14 (5) : 5 ~ 13 [1996]
  • Exploring the construct of organization as source : Consumers’ understandings of organizational sponsorship of advocacy advertising
    Haley, E. Journal of Advertising 25 (2) : 19 ~ 36 [1996]
  • Ethical marketing: A question of ethics
  • Ethical ideology and ethical judgment regarding ethical issues in business
    Barnett, T. Journal of Business Ethics 13 (6) : 469 ~ 480 [1994]
  • Do fair trade and eco-labels in coffee wake up the comsumer conscience?
    Loureiroa, M. L. Ecological Economics 53 : 129 ~ 138 [2005]
  • Corporate social responsibility theories : Mapping the territory
    Garriga, E. Journal of Business Ethics 53 : 51 ~ 71 [2004]
  • Corporate social responsibility communication : Stakeholder information, response and involvement strategies
    Morsing, M. Business Ethics : A European Review 15 (4) : 323 ~ 338 [2006]
  • Corporate reporting of cross-sector alliances : The portfolio of NGO partners communicated on corporate websites
    Shumate, M. Communication Monographs 77 (2) : 207 ~ 230 [2010]
  • Corporate motives for social initiative : Legitimacy, sustainability, or the bottom line?
    Brønn, P. S. Journal of Business Ethics 87 (1) : 91 ~ 109 [2009]
  • Consumer perceptions of organizations that use cause related marketing
    Ross, J. K. Journal of the Academy of Marketing Science 20 : 93 ~ 97 [1992]
  • Consumer attitudes towards marketing and consumerism
    Barksdale, H. C. Journal of Marketing 36 : 28 ~ 35 [1972]
  • Communicating corporate responsibility to investors : The changing role of the investor relations function
    Hockerts, K. Journal of Business Ethics 52 (1) : 85 ~ 98 [2004]
  • Causerelated marketing : A coalignment of marketing strategy and corporate philanthropy
    Varadarajan, P. R. The Journal of Marketing 52 (3) : 58 ~ 74 [1988]
  • CSR Monitor 보고서 2013
  • Building corporate reputation through CSR initiatives : Evolving standards
    Fombrun, C. J. Corporate Reputation Review 8 (1) : 7 ~ 11 [2005]
  • Building corporate associations : Consumer attributions for corporate socially responsible programs
    Ellen, P. S. Journal of the Academy of Marketing Science 34 (2) : 147 ~ 157 [2006]
  • Assignment of responsibility in the case of Lt. Calley
    Kelman, H. C. Journal of Social Issues 28 (1) : 177 ~ 212 [1972]
  • An objective study of some moral judgments
    Sharp, F. C. The American Journal of Psychology 9 (2) : 198 ~ 234 [1898]
  • An assessment of ethical obligation and self‐identity in ethical consumer decision‐making : A structural equation modelling approach
    Shaw, D. International Journal of Consumer Studies 26 (4) : 286 ~ 293 [2002]
  • A three-dimensional conceptual model of corporate performance
    Carroll, B. Academy of Management Review 4 (4) : 497 ~ 505 [1979]
  • A taxonomy of ethical ideologies
    Forsyth, D. R. Journal of Personality and Social psychology 39 (1) : 175 ~ 184 [1980]
  • A framework for understanding corporate social responsibility programs as a continuum : An exploratory study
    Pirsch, J. Journal of Business Ethics 70 : 125 ~ 140 [2007]
  • 2008 상반기 기업호감지수(CFI) 조사