연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
PBL에 나타난 재미에 관한 질적 탐구 : 3S-Fun = (A) Qualitative Inquiry on Fun Appearing in PBL: 3S-Fun
정준환
2012년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
정준환
형태사항
26 cm: xii, 289 p.: 삽화
일반주기
경희대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다, 지도교수: 강인애, 참고문헌 : p.239-253
학위논문사항
교육학과, 학위논문(박사)-, 경희대학교 대학원, 2012. 2
DDC
370, 22
발행지
서울
언어
kor
출판년
2012
발행사항
경희대학교 대학원
주제어
3S Fun
Nvivo9
PBL(Problem Based Learning)
단순한 재미
사회적 재미
재미
재미요소
재미조건
진지한 재미
질적 연구
참고문헌( 210)
유사주제 논문( 17,671)
교육학 14,718건
질적 연구 2,727건
재미 167건
pbl(problem based learning) 40건
재미요소 18건
nvivo9 1건
인용/피인용
PBL에 나타난 재미에 관한 질적 탐구 : 3S-Fun = ( ...
' PBL에 나타난 재미에 관한 질적 탐구 : 3S-Fun = (A) Qualitative Inquiry on Fun Appearing in PBL: 3S-Fun' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육학
3s fun
nvivo9
pbl(problem based learning)
단순한 재미
사회적 재미
재미
재미요소
재미조건
진지한 재미
질적 연구
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
17,308
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
0.0%
주제어
3s fun
1
0
0.0%
nvivo9
2
0
0.0%
pbl(problem based learning)
41
0
0.0%
단순한 재미
1
0
0.0%
사회적 재미
1
0
0.0%
재미
168
0
0.0%
재미요소
19
0
0.0%
재미조건
1
0
0.0%
진지한 재미
1
0
0.0%
질적 연구
2,728
0
0.0%
계
17,682
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' PBL에 나타난 재미에 관한 질적 탐구 : 3S-Fun = (A) Qualitative Inquiry on Fun Appearing in PBL: 3S-Fun'
의 참고문헌
흥미로운 유아의 상상력의 세계
Harris
전경원
[2004]
호모루덴스
호이징하
호모루덴스
[1992]
현장 연구자를 위한 질적데이터의 과학적 관리와 분석:NVivo8프로그램의 활용
박종원
현장연구자를 위한 질적데이터의 과학적 관리와 분석-Nvivo8 프로그램의활용
[2009]
해마
[2006]
박사
한국 초등학교에서의 다중지능 이론의 적용에 관한 질적 사례 연구
차경희
차경희
한국 초등학교에서의 다중지능 이론의 적용에 관한 질적사례연구
[2005]
학습자간의 상호작용 증진을 위한 웹기반 문제중심학습 시스템 설계 및 구현
이준희(Jun-Hee Lee)
[2008]
표준국어대사전
[1999]
포스트모더니즘의 차이개념과 그 교육적 의미
정석환
[2009]
퍼지관계 이론에 의한 집단지성의 도출
주영도
[2011]
통합적 교양과목 개발을 위한 창의적 예술교육의 쓰임새 - “몸으로 배우는”체험학습 교양과목 사례를 중심으로-
이혜경
[2009]
통섭 지식의 대통합
장대익
최재천
[2005]
초등 교육용 프로그래밍 언어교육을 위한 PBL과 스캐폴딩 기반 교수-학습 방법 연구 및 분석
박혜정
허경
[2009]
초.중등학교 교과통합형 문화예술학교 모형개발 연구
김성진
박정유
연해경
초
[2008]
창의적인 교사, 창의적인 학생
우종옥
전경원
창의적인 교사
[2001]
창의적·비판적 사고력과 교과 지식의 융합을 위한 교수-학습 모형으로서의 문제줌심학습(PBL) 고찰
조연순
창의적
[2001]
창의성 교육 : 창의적 문제해결력 계발과 교육 방법
조연순
창의성교육-창의적 문제해결력 계발과 교육방법
[2008]
질적연구자료 분석의 혁명
박종원
질적연구자료 분석의 혁명
[2005]
질적연구방법론Ⅱ
김영천
[2008]
질적 자료 분석 : NVivo 9 응용
박종원
[2011]
지식생태학
유영만
[2006]
지속가능발전교육을 위한 e-PBL 수업이 초등학생의 환경소양에 미치는 영향
정남용(Chung Nam-Yong)
정하림(Jung Ha-Rim)
[2010]
중?고등학교 교사들의 문제중심학습에 대한 인식과 수업 진행 방식에 대한 탐색
우애자 ( Ae Ja Woo )
윤희정 ( Hee Jeong Yoon )
중
[2010]
조기 사교육이 유아의 인지적, 정서적, 사회적발달에 미치는 영향 분석
김현신
백혜정
우남희
조기 사교육이 유아의 인지적
[2005]
제품 디자인을 통한 남녀간의 재미 감성 차이에 관한 연구
강정원
[2004]
정신분열병의유전적 고위험군에서 인지
[2006]
재미를 위한 HCI-HCI 관점에서의 재미있는 경험에 대한 개념적 연구
[2006]
인포테인먼트를 통한 웹진의 시각 커뮤니케이션 디자인에 관한 연구 : 국내웹진의 콘텐츠 내에서의 재미요소를 중심으로
주영희
[2011]
인식의 나무
Maturana
Varela
최오영
[1982]
인간의 미적 교육에 관한 편지
Schiller
안인희
[1995]
의학 PBL(Problem-Based Learning)에서 학습자가 평가한 튜터의 역할이 상호작용 및 학습결과에 미치는 영향
강명희
강주현
엄소연
최형신
의학 PBL(Problem-Based Learning)에서 학습자가평가한 튜터의 역할이 상호작용 및 학습결과에 미치는 영향
[2008]
의료정보 교육을 위한 웹기반 PBL 교수·학습 콘텐츠 개발 모형
박주희(Joo-Hee Park)
주현재(Hyun-Jae Choo)
[2010]
웹기반 문제중심학습(e-PBL)에서 성취 목표, 보상구조, 귀인피드백의 학업성취도에 대한 예측력 규명
신소영
웹기반 문제중심학습(e-PBL)에서 성취목표
[2008]
박사
웹기반 문제중심학습(PBL)에서 메타인지와 스캐폴딩 유형이 성취에 미치는 영향
전희정
전희정
웹기반 문제중심학습(PBL)에서 메타인지와 스캐폴딩 유형이 성취에 미치는영향
[2007]
웹기반 PBL에 의한 수업개발 및 적용: 영어에 대한 흥미도와 호감도의 변화에 대한 사례연구
이상미
[2006]
웹기반 PBL과 면대면 PBL간의 학습태도, 비판적 사고력에 대한 비교사례연구: 초등학교 5학년 사회과를 중심으로
조진미
웹기반 PBL과 면대면 PBL간의 학습태도
[2002]
박사
웹 기반 문제중심학습에서 메타인지, 상호작용, 몰입과 문제해결력의 관계
송윤희
웹 기반 문제중심학습에서 메타인지
[2007]
우리시대의 구성주의
강인애
[2003]
왜 구성주의인가
왜 구성주의인가?
[1997]
온라인 게임에서의 '재미 경험'의 심리적 분석 : 리니지2를중심으로
김지연
허미연
황상민
[2005]
영·유아 언어, 인지, 사회·정서 발달 평가도구 문항 개발을 위한 예비연구
영·유아 언어
[2009]
심포지움 : 재미의 심리학 ; 재미는 어디에서 오는가
김성일
[2007]
심포지움 : 재미의 심리학 ; 사이버 공간과 게임에서의 재미
황상민
[2007]
수학과 문제기반학습(PBL)에서 상호작용자로서의 교수자 역할
홍하영
[2008]
미학적 놀이 개념과 알바 알토의 건축
김현섭
[2010]
문화예술활동 기반 통합 수업의 학습효과 : 대학 교직수업사례를 중심으로
강인애
육지연
[2011]
문화예술교육의 미술교육적 논의
정연희(Jeong Yeon-Hee)
황연주(Hwang Yeon-Ju)
미술교육논총
[2005]
박사
문화예술교육 프로그램에서 음악 테크놀로지 기반 수업(Music Technology-Based Learning)의 학습효과 연구
김은진
문화예술교육 프로그램에서 음악 테크놀로지 기반 수업(MusicTechnology-Based Learning)의 학습효과 연구
[2011]
문제중심학습을 적용한 초등학교 컴퓨터교육의 동기유발에 관한 연구
채진석(Chae Jin-seok)
한미정(Han Mi-Jung)
교육문화연구
[2005]
문제중심학습(PBL)이 간호학생의 학업성취도 비판적 사고력, 학습태도 및 동기에 미치는 효과
문제중심학습(PBL)이 간호학생의 학업성취도
[2003]
문제중심학습(PBL)을 통한 레저스포츠 지도자 양성과정 교육생의 학습동기 학습태도및 자기효능감에 관한 탐색
문제중심학습(PBL)을 통한 레저스포츠 지도자 양성과정 교육생의 학습동기
[2008]
문제중심학습(PBL)을 통한 레저스포츠 지도자 양성과정 교육생의 학습동기 및 자기효능감에 관한 탐색
김동환 ( Dong Whan Kim )
김승용 ( Seung Yong Kim )
조남기 ( Nam Ki Cho )
[2010]
문제중심학습(PBL) 프로그램이 수학영재의 창의적 문제해결력에 미치는 효과
윤원희
[2006]
문제기반학습모형에 근거한 공학회계의 웹기반 실습시스템 개발
김문수 ( Moon Soo Kim )
[2011]
문제 중심 학습의 물 환경교육 프로그램이 초등학생의 환경 친화적 행동에 미치는 영향
이상원
이지형
환경교육
[2009]
몰입 및 근거 이론적 접근을 통한 스키매니아의 경험 연구
김미향
몰입 및 근거 이론적 접근을 통한 스키 매니아의 경험 연구
[2001]
디지털 펀 재미가 가치를 창조한다
[2007]
박사
다중지능과 가정변인이 초등학생의 유능감에 미치는 영향
김현자
숙명여자대학교대학원 박사학위논문
[2004]
교육학에 있어서 사례연구의 중요성
박수연
교육과학연구
[1997]
공학설계수업에서의 PBL 모형 개발 및 효과 분석
김성봉
홍효정
한국산학기술학회
[2010]
박사
고등학교에서의 e-PBL 수업 사례 : 상호작용 및 자기 주도적 학습에 대한 효과
이명순
[2005]
박사
고등교육에서의 학습자중심 교육이론에 기반한 PBL 모형 개발
주현재
경희대학교대학원 박사학위논문
[2011]
게임스토리텔링의 재미요소와 기제분석에 대한 기초 연구
김인규(Kim In-Gyu)
이용욱(Lee Yong-Wook)
인문콘텐츠학회
[2010]
게임 소프트웨어 재미요소의 체계적인 분류와 탐색방법
김세규(Se-Kyu Kim)
류성열(Sung-Yul Rhew)
이승훈(Seung-Hun Lee)
한국멀티미디어학회
[2010]
간호대학 수업에서 혼합학습을 활용한 문제중심학습 설계 및 운영사례 연구
이우숙
최은영
[2010]
가상박물관을 활용한 학교문화예술교육 수업사례연구
강인애 ( In Ae Kang )
설진성(Jinsung Seol)
교육방법연구
[2010]
e-PBL의 제2막: 인지적 감성적, 사회적 측면의 통합적 학습효과
e-PBL의 제2막:인지적
[2004]
Why We Play Games: Four Keys to More Emotion Without Story
Lazzaro
[2004]
Why We Play Games Together: The People factor
Lazzaro
[2005]
Where is the mind? Constructivist and sociocultural perspectives on mathematical development
Cobb
Where is the mind? Constructivist and sociocultural perspectives onmathematical development
[1994]
What Makes Things Fun to Learn?
Malone
[1980]
Voice of the mind: A sociocultural approach to mediated action
Wertsch
Voice of the mind : A sociocultural approach to mediated action
[1991]
Understanding ethnographic texts
Atkinson, Paul
[1992]
Transference in everyday experience:Implications of experimental research for relevant clinical phenomena
Andersen
Berk
[1998]
Towards a psychology of optimal experience
Csikszentmihalyi
[1982]
Toward a theory of intrinsically motivating instruction
Malone
Toward a Theory of Intrinsically Motivating Instruction
[1981]
Thought and language
Vygotskii, L. S
[1962]
Theoretical issues in leisure study
Gunter
Stanly
[1985]
Theconceptof'Ba':BuildingaFoundationfor Knowledge Creation
Konno
Nonnaka
The concept of 'Ba': Building a foundation forknowledge creation
[1998]
The use of alternative social networkingsites in higher educational settings: A case study of the e-learning benefits ofning in education
Brady
Holcomb
Smith
[2010]
The unanswered question : six talks at Harvard
Bernstein, Leonard
[1976]
The social organization of fun
Podilchak
[1985]
The self concept : Theory and Research on Selected Topics
Wylie, Ruth C
The self-concept : Theory and research on selected topics
[1979]
The secret life of the brain
Restak, Richard M.
[2001]
The reward system of the brain
Routtenberg
[1978]
The reflective practitioner : how professionals think in action
Schon, Donald A
The Reflective Practitioner: How Professionals Think in action
[1983]
The psychology of emotions
Izard
The psychology of emotions
[1991]
The postmodern condition
Lyotard
[1984]
The origins of intelligence in children
Piaget, Jean
[1977]
The new social learning: a guide to transforming organizations through social media
Bingham T.
[2010]
The neuroscience of affective style
Davidson
[2000]
The laboratory for making things: developing multiplerepresentations of knowledge
Bamberger
[1991]
The goal construct in social psychology
Ferguson
Fishbach
[2007]
The functional neuroanatomy of affective style
Davidson
[2000]
The feeling of what happens
Damasio
The feeling of what happens
[1999]
The enlightened eye
Eisner,E.W.
[1998]
The emotional brain
LeDoux, J
The Emotional brain
[1996]
The art of changing the brain
Zull
[2004]
The antecedents of self-esteem
Coopersmith, Stanley
The an tecedents of self-esteem
[1967]
The Structure of Current Affect: Controversies and Emerging Consensus
Feldman
Russell
[1999]
The Measurement of Flow in Everyday Life Toward a Theory of Emergent Motivation
Csikszentmihalyi, M.
The Measurement of Flow in Everyday LifeToward a Theory of Emergent Motivation
[1993]
The Human brain
Wittrock, M. C
[1977]
The Brain and Emotion
최형윤
[1999]
Teaching with the brain in mind
Jesen
[1998]
Structuralism
Piaget, Jean
[1970]
Some reflections on ethnography and validity
Hammmersly
[1992]
Social interest: A challenge to mankind
Adler
[1964]
Social influence: Social norms, conformity, andcompliance
Cialdini
Trost M.R
Social influence: Social norms
[1998]
Siruared learning, Legitimate peripheral participarion
Lave
Wenger
Siruared learning
[1991]
Self-Efficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change
Self-Efficacy : Toward a unifying theory of behavioral change
[1997]
Self-directed learning in problem-based learning and its relationships with self-regulated learning
Loyens
Magda
Rikers
[2008]
Self in relation to others: Cognitive andmotivational underpinnings
Andersen
Chen
Reznik
[1997]
Searching for learner-centered, constructivist, andsociocultural components of collaborative educational learning tools
Bonk
Cunningham
Searching for learner-centered
[1998]
Scaffolding techniques of expert human tutors
Drake
Lepper
O'Donnell-Johnson T
Scaffolding techniques of experthuman tutors
[1997]
Research traditions in comparative context: A philosophicalchallenge to radical constructivism
Kelly
[1997]
Reinventing schools through brain-based learning
Caine
Caine, G
[1995]
Reflective teaching and preservice teachereducation in the Netherlands
Korthgen
Reflective teaching and preservice teacher education in theNetherlands
[1985]
Reconstructing mathematics pedagogy from a constructivistperspective
Simon
Reconstructing mathematics pedagogy from a constructivistperspective
[1995]
Reality is broken : why games make us better and how they can change the world
McGonigal, Jane
[2011]
Radical constructivsm: A way of knowing and learning
von Glasersfeld
[1995]
Quality of early care and buffering ofneuroendocrine stress reactions: Potential effects on thedeveloping human brain
Gunnar
Gunnar, M. R.
Quality of early care and buffering of neuroendocrine stressreactions: Potential effects on the developing human brain
[1998]
Quality and quantity in social research
Bryman
[1988]
Qualitative research design : an interactive approach
Maxwell, Joseph Alex
Qualitative research design: An interactive approach
[1996]
Qualitative research and case study applications in education
Merriam, Sharan B
Qualitative Research and Case Study Applications in education
[1998]
Qualitative research : analysis types and software tools
Tesch, Renata
[1990]
Qualitative data analysis : a sourcebook of new methods
Miles, Matthew B
Qualitative data analysis: a sourcebook of newmethods
[1984]
Qualitative Research for Education
Bogdan & Biklen
Qualitative research for education
[1998]
Qualitative Enquiry and Research Design: Choosing among fivetraditions
Cresswell
[1998]
Psychological science
Gazzaniga, Michael S
[2006]
Problem-based learning in a health sciences curriculum
Alavi, Christine
[1994]
Problem-based learning : case studies, experience and practice
Webb, Graham
Problem-based learning: Case studies
[2001]
Practice-based learning : problem-based learning applied to medical education
Barrows, Howard S.
Practice-based learning: Problem-based learning applied tomedical education
[1994]
Pleasure centers in the brain
Olds
[1956]
Play as an Aesthetic Concept
Hein
[1968]
Perceptions of educational games: A studyof a blog post
Ackerman
Desiato
Kong
[2011]
Perceived self-efficacy in cognitive development and functioning
ura
Perceived self-efficacy in cognitive development and functioning
[1993]
PBL이 아동의 사회도덕성에 미치는 영향
강미량
강인애
[2003]
PBL의 이론과 실제
강인애
[2003]
PBL의 실천적 이해
강인애
[2007]
PBL을 활용한 영화감상교육-중등학교 감상영역을 중심으로
육정학
[2009]
PBL/S-PBL 패키지 평가도구개발 및 평가:보건계열(학)과와 간호(학)과를 중심으로
김수진
김효실
양정화
임진형
채수경
[2010]
PBL in preservice teacher education
Julien
Matussov
Whitson
[2001]
Organizational Information Require-ments, Media Richness and Structural Design
Daft
R.H.Lengel
Organizational information requirements
[1986]
Optimal experience: Psychological offlow in consciousness
Csikszentmihalyi
[1988]
Optimal experience in work and leisure
Csikzentmihalyi
LeFevre
Optimal experience in work and leisure
[1989]
Naturalistic inquiry
Lincoln, Yvonna S
[1985]
Music with the brain in mind
Jensen, Eric
[2000]
Motives and development
Kagan
[1972]
Motivational Design of Instruction
Keller
[1983]
Motivation reconsidered: The concept of competence
White
Motivation reconsidered: The concept of competence
[1959]
Motivating enhancement in educational settings
deCharms
[1984]
Moral classrooms, moral children : creating a constructivist atmosphere in early education
DeVries, Rheta
Moral Classrooms
[1994]
Molecules of emotion: A chicken-and-egg problem revisited
Pert
[1999]
Mind in society : the development of higher psychological processes
Vygotskii, L. S
Mind in society: The development of higher psychologicalprocesses
[1978]
Mapping the Mind
Davis, J.
[1997]
Making connections
Caine, R. N
[1994]
박사
MMORPG의 재미 평가 모델에 관한 연구
윤형섭
[2009]
Key contributors: Ernst von Glasersfeld’s radical constructivism
Tobin
[2007]
Intrinsic motivation and self-determination in human behavior
Deci, Edward L
Intrinsic motivation and self-determination in humanbehavior
[1985]
Intrinsic motivation and its role in psychological development
Hunt
[1965]
Intrinsic motivation
Deci
Ryan
Intrinsic motivation
[1985]
Interviews
Kvale
[1996]
Interpersonal roles in transference: Transient moodstates under the condition of significant-other activation
Andersen
Baum
[1999]
Inferred values and the reverseincentive effect in induced compliance
Cunningham
Freedman
Krismer
[1992]
ICT를 활용한 PBL 코스웨어 설계 방안 -중등 과학교과를 중심으로
김재현
이윤규
[2006]
Guiding creative talent
Torrance, E. Paul (Ellis Paul)
Guiding creative talent
[1976]
Gartner Says By 2015, More Than 50 Percent of Organizations ThatManage Innovation Processes Will Gamify Those Processes
Gatner
Gartner Says By 2015
[2011]
Gamifying Intelligent Environments
Alexandrova
Liu
Nakajima
[2011]
Gamification in Education: what, how, why bother?
Hammer,J.
Lee,J.
Gamification in Education: What
[2011]
Gamification and location-based services
Mckenzie
[2011]
GameFlow : A Model for Evaluating PlayerEnjoyment in Games
Sweetser
Wyeth
[2005]
Funology: From Usability toEnjoyment
[2003]
Fundamental Components of the Gameplay Experience:Analysing Immersion
Ermi
[2005]
Fourteen Forms of Fun
Garneau P.A
[2001]
Foundation of ethnography and interviewing: Vol 1
Werner
[1987]
Flow in Games (and Everything Else)
Chen
[2007]
Flow : the psychology of optimal experience
Csikszentmihalyi, Mihaly
Flow : The Psychology of Optimal Experience
[1990]
Facial expression, emotion, and hemispheric organization
Kolb
Taylor
Facial expression
[2000]
Experiential learning
Kolb
Experiential learning
[1984]
Equilibration of cognitive structures
Piaget
[1977]
Emotional intelligence
Goleman, Daniel
[1996]
Educating the reflective practitioner
Schon, Donald A
[1987]
Distinctions of fun, enjoyment and leisure
Podilchak
Distinctions of fun
[1991]
Dictionary of qualitative inquiry
Schwandt, Thomas A
[2001]
Designing qualitative research
Marshall, Catherine
[1995]
Descarters' error: Emotion, reason, and the human brain
Damasio
Descarters' error: Emotion
[1994]
Curiosity and exploratory behavior
Spielberger
Starr
[1994]
Curiosity and Exploration
Berlyne
[1966]
Csikszentmihalyi의 몰입 요소에 근거한 학습 몰입 척도 개발 및 타당화 연구
강이철
석임복
[2007]
Criteria for assessing the trustworthiness of naturalistic imquiries
Guba
[1981]
Creativity : flow and the psychology of discovery and invention
Csikszentmihalyi, Mihaly
Creativity: Flow and the psychology of discovery andinvention
[1996]
Creativity
[1950]
Constructivism and the technology of instruction : a conversation
Duffy, Thomas M
Constructivism and the technology of instruction: Aconversation
[1993]
Cognition in practice : mind, mathematics, and culture in everyday life
Lave, Jean
Cognition in practice : Mind
[1988]
Chapter Two: The Epistemology of Cultural Materialism
Marvin
[1980]
Brain-based Learning
Weiss
Brain-based learning
[2000]
Beyond boredom and anxiety
Csikszentmihalyi, Mihaly
Beyond boredom and anxiety
[1975]
Beyond Boredom and Anxiety: Experiencing Flow in Work and Play
Mihaly
[2000]
Attaning self-regulation: A social congnitive perspective
Zimmerman
[2000]
Assessing intelligences: A comment on "Testing intelligence WithoutIQ tests
Gardner
Assessing intelligences: A comment on Testing intelligence WithoutIQ tests
[1984]
Apprenticeship in thinking : cognitive development in social context
Rogoff, Barbara
Apprenticeship in thinking: Cognitive development in social context
[1990]
Applying web-enabled self-regulated learning and problem-based learning withinitiation to involve low-achieving students in learning
Shen P.D
Tsai C.W
[2009]
An introduction to motivation
Atkinson, John W
[1978]
An Exploratory Analysis of the Relationship betweenMedia Richness and Managerial Information Processing
Daft
Lengel
[1984]
Alternative paradigms of teacher education
Zeichner
Alternative paradigms of teacher education
[1983]
ARCS 모델에 대한 비판적 고찰
송상호
[1998]
AGN self-regulation in cooling flow clusters
Cattaneo A
Teyssier R
[2007]
A user's guide to the brain
Ratey, J. J.
[2001]
A social cognitive view of self-regulated academic learning
Zimmermann
A social cognitive view of self-regulated academic learning
[1989]
A skeptic'slook atPBL
Lieux
A skeptic's look at PBL
[2001]
A call to convene the field of collective intelligence as a.coherent, multi-disciplinary study and practice
Atlee
P?r
A call to convene the field of collective intelligence as a.coherent
[2007]
' PBL에 나타난 재미에 관한 질적 탐구 : 3S-Fun = (A) Qualitative Inquiry on Fun Appearing in PBL: 3S-Fun'
의 유사주제(
) 논문