연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
대학생 모바일 러닝 사용의도와 관련요인 구조방정식 모델
남민우
2010년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
남민우
형태사항
26 cm: 삽도, 도표: x, 143 p.
일반주기
지도교수: 박성열, 부록: '1. 설문지' 외 수록, 참고문헌: p. 111-127
학위논문사항
2010. 2, 건국대학교 일반대학원, 학위논문(박사)-, 교육공학과
DDC
371.334, 22
발행지
서울
언어
kor
출판년
2010
발행사항
건국대학교 대학원
주제어
구조방정식모델
모바일 러닝
사용의도
자아 효능감
정보기술수용모델
주관적 규범
참고문헌( 134)
유사주제 논문( 1,328)
학교 조직과 운영,특별한 교육 518건
사용의도 250건
자아 효능감 205건
주관적 규범 189건
구조방정식모델 89건
모바일 러닝 67건
정보기술수용모델 10건
인용/피인용
대학생 모바일 러닝 사용의도와 관련요인 구조방정식 ...
' 대학생 모바일 러닝 사용의도와 관련요인 구조방정식 모델' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
학교 조직과 운영,특별한 교육
구조방정식모델
모바일 러닝
사용의도
자아 효능감
정보기술수용모델
주관적 규범
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,335
10
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
학교 조직과 운영,특별한 교육
519
0
0.0%
주제어
구조방정식모델
90
0
0.0%
모바일 러닝
68
0
0.0%
사용의도
251
0
0.0%
자아 효능감
206
0
0.0%
정보기술수용모델
11
0
0.0%
주관적 규범
190
0
0.0%
계
1,335
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
10
닫기
' 대학생 모바일 러닝 사용의도와 관련요인 구조방정식 모델'
의 참고문헌
혼합형 학습 환경에서 모바일 기기를 활용한 영어 교수-학습 모형 연구
강남희
[2007]
혁신기술수용모델(TAM)을 응용한 인터넷쇼핑행동 고찰
구동모
[2003]
학습자의 원격교육시스템 이용성과에 대한 원경교육 자아효능감의 역할
유일
황준하
[2002]
학습양식과 협동학습 유형이 학업성취에 미치는 상호작용 효과
민경일
학습양식과 협동학습 유형이 학업성취에 미치는 상호 작용 효과
[1998]
학습양식
임창제
[1994]
학습목적의 PMP사용자에 대한 만족도 영향요인 분석
김미량(Mi-Ryang Kim)
엄명용(Myoung-Yong Um)
[2007]
학교 조직의 교육행정정보시스템(NEIS)수용 요인에 관한 구조적 분석
박정주
[2007]
컴퓨터 자기효능감과 서비스품질이 e-learning 시스템 만족에미치는 영향.한국경영정보학회 추계학술대회
이종기
[2003]
컴퓨터 기술과 교육공학
박성열
[2003]
박사
초등학생의 e-러닝에서 인지된 효과에 미치는 영향 요인 모형에 관한 연구
임진호
초등학생의 e-러닝에서 인지된 효과에 미치는 영향 요인모형에 관한 연구
[2007]
초등학교 ICT활용수업에서 수업통제방식과 사전지식,컴퓨터에 대한 자기효능감이 성취도 및 만족도에 미치는 영향
문자영
주영주
초등학교 ICT활용수업에서 수업통제방식과 사전지식
[2004]
지원 기관 유무에 따른 대학에서의 웹 기반 교육 활용 설명 요인 규명
[2005]
정보기술수용모형을 기반으로 한 대학생 e-러닝 사용의도에 대한 구조방정식 모델
박운구
[2009]
전문계 고등학교 교사들의 e-러닝 활용과영향요인 간의 구조방정식 모형
남민우
박성열
박운구
[2008]
자기조절학습의 모형탐색과 타당화 연구
양명희
[2000]
박사
자기조절학습을 지원하는 모바일 연동 학습관리시스템 개발연구
정애경
자기조절학습을 지원하는 모바일 연동 학습관리시스템개발연구
[2008]
자기조절학습(Self-RegulatedLearning Theory):의미,구성요소,설계원리
신민희
자기조절학습(Self-RegulatedLearning Theory):의미
[1998]
인터넷 이론에 대한 TAM 모형의 적용
손달호
이현서
[2002]
인터넷 쇼핑의 수용에 관한 연구 :혁신의 특성과 수용장벽을 중심으로
송창석
신종칠
[2000]
공변량 구조 분석
이순묵
[1990]
고교 재학중 u-러닝 학습효과에 관한 연구 :PMP와 PC를중심으로
이남숙
[2009]
개인의 e-러닝 수용에 미치는 요인에 관한 연구
김유일
서창갑
이석용
[2006]
u-러닝 연구학교의 효과성 분석 연구
이상하
이철현
한선관
[2009]
u-러닝 도구로서의 UMPC 활용학습에 대한 탐색적 연구
김미량(Mi-Ryang Kim)
이문호(Moon-Ho Yi)
[2007]
m-Learning 활용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
박병호 ( Byung Ho Park )
양유정 ( You Jung Yang )
임의수 ( Euy Soo Lim )
전상국 ( Sang Kug Jeon )
[2005]
e-러닝 시스템에서 학습자의 자기 효능감으로 인한기술수용성 및 학습몰입에 관한 영향 분석
김수원
[2005]
e-Learning 환경에서의 학생지원서비스에 관한 연구.학술발표 논문집
임연욱
[2003]
e-Learning 환경에서의 자기조절학습전략, 자아효능감과e-Learning학습전략 수준 및 학업성취도 관련성 규명
e-Learning 환경에서의 자기조절학습전략
[2003]
e-Learning 환경에서 인식되는 사회적 실재감과 성취도, 만족도, 학습지속도 관계 규명
강명희
김민정
e-Learning환경에서 인식되는 사회적 실재감과 성취도
[2006]
e-Learning 학습전략 수준 및 학업성취도 규명
이인숙
[2002]
Winston-Salem StateExperimentswith HandheldComputers
Roach
[2002]
Web-based educational information system forenhanced learning, EISEL: Student assessment
Saade
Web-based educational information system forenhanced learning
[2003]
Using subjective norms to predict teachers’ computer use
[1996]
Useracceptanceofinformationtechnology:Towardaunifiedview
[2003]
User acceptance of computer technology A comparison of two theoretical models
UserAcceptanceof Computer Technology: A Comparison of Two TheoreticalModels
[1989]
Understandinguseracceptanceofdigitallibraries: what are the roles of interface characteristics,organizational context, and individual differences
Tam
Thong
Understandinguseracceptanceofdigitallibraries: what are the roles of interface characteristics
[2002]
Understanding attitudes and predicting social behavior
Ajzen, Icek
Understanding attitudesand predictingsocialbehavior
[1980]
Trust and TAM in online Shopping : An Integrated Model
D.W.Straub
Geren
Karahanna
[2003]
Toward an Understanding of theBehavioralIntention to Use a Web site
Chuan
Lin.J
[2000]
Three types ofinteraction.In K.Harry & D.Keegan(Eds.).Distanceeducation:
Moore
[1993]
Thetelephoneindailylife:A studyofpersonaltelephoneuse.WorkingPaper
Dordick
LaRose
[1992]
Theroleofcognitiveengagementinlearningfrom instruction
Corno
Mandinach
[1983]
Theory ofreasoned action.In J.P.Dillard,& M.Prau(Eds.).Thepersuasionhandbook:Developmentintheoryandpractice
Greene
Hale
Householder
Theory ofreasoned action.In J.P.Dillard
[2003]
The technology acceptance model and the world wide web
TheTechnology AcceptanceModelandtheWorldWideWeb
[2000]
The roles of computer self-efficacy and outcome expectancy in influencing the computer end-user’s organizational commitment
[2003]
The role ofmobile devices ine-learning-firstexperience with an e-learning environment
Lehner
Nosekabel
[2002]
The relationship between technology use byclassroom teachersandfactorswhichpromoteinnovationadoption.Unpublisheddoctorialdissertation
Cartas.R.A
[1998]
The influence of system characteristics on e-learning use
Lee
Pituch
[2004]
The impact of User Satisfaction onComputer-Mediated.Communication Acceptance: A Causal PathModel.InformationResources
Abdul-Gader
[1996]
The future of learning: From e-Learning tom-Learning.Haren:
Keegan
[2003]
The effectofself-regulatory skills and type ofinstructional control on learning from computer-basedinstruction
Yang
[1993]
The Theory of Planned Behavior
The Theory of Planned Behavior
[1985]
The Technology Acceptance Model: A Meta-Analysisof Empirical Findings
L.Liu
[2004]
The Effect of Self-regulated learning strategy onacademic achievement in a computer-networked hypertext/hypermedia learning environment
Eom
[1999]
Testing theDeterminants of Microcomputer Usage Via Structural EquationModel
Davis
Gumaraes
Igbaria
[1995]
SoftwareEvaluation and Choice:PredictiveValidationofthe Technology Acceptance Instrument
Szajna
[1994]
SocialFoundationsofandAction:A SocialCognitiveTheory.EnglewoodCliffs
Bandura
[1986]
Situation-Dependent Services-aChallenge for mobilenetworkprerators
Figge
[2004]
Self-Efficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change
Self-efficacy:Towardaunifyingtheoryofbehavioralchange
[1997]
Self-efficacy: The Exercise of Control
Bandura.A
Self-efficacy:Theexerciseofcontrol
[1997]
Relationships between selected elementary teachers’ beliefs and educational technology use
[2000]
Re-examining perceived ease of use and usefulness; a confirmatory factors analysis
Grover
Segars
[1993]
Predictionofinternetandworld wide web usage atwork:A testofan extended triandismodel
Chang
Cheung
Lai
[2000]
Prediction ofgoal-directed behavior:Attitudes,intention,and perceived behavioralcontrol
Ajzen
Madden
Prediction ofgoal-directed behavior:Attitudes
[1986]
Prediction ofand differences in computer use:Universaladoption ofnotebook computers atthree undergraduateinstitutions. doctorial dissertation
Corwin
[1998]
Predicting user intentions:Comparing the technology acceptance model with the theory of planned behavior
[1991]
Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use and UserAcceptance of Information Technology
Davis
Perceived Usefulness
[1989]
Perceived Usefulness, Ease of Use, and Usage of Information Technology: A Replication
Adams
P.Todd
PerceivedUsefulness
[1992]
PMP 활용에 관한 영향요인 분석
김미량
김태웅
엄명용
[2007]
Optimal experience: Psychological studies of flow in consciousness
[1988]
Ontheuse,usefulness,andeaseofuse ofstructuralequation modeling in MIS research:A note ofcaution
Chin
Todd
Ontheuse
[1995]
On-linelearning adoptionintention: Comparing the predictive power of two competingmodels
Chukwunonso.N.C
Ndubisi
[2004]
On theSuccessFactorsofMobileLearning
Do NhutMinh
Ju, T. L.
Teresa L.Ju
[2008]
Motivationaland self-regulatedlearning components of classroom
DeGroot
Pintrich
[1990]
Mobile learning : a handbook for educators and trainers
Kukulska-Hulme, Agnes
[2005]
Measuring Information Output:A CommunicationSystemsApproach
Mason
[1978]
M-Businness: The race tomobility
Kalakota
Robinson
[2002]
Lessons relearned: Another faulty implementation of an educational innovation
[1995]
Learning style:Whatresearchsaystotheteacher.Washington
Powell
Reiff
[1992]
Learning strategies and learning styles;Perspective on individualdifferences
Schmeck
[1988]
Lea rning theory and the study ofinst ruct ion
Ba ssok
Gla ser
[1989]
LISREL 구조방정식모델
배병렬
LISREL 구조방정식 모델
[2006]
Intructionaltechnologyadoptioninhighereducation:An action research casestudy
Groves
Zemel
[2000]
Intrinsic and extrinsicmotivationinInternetusage.Omega
Teo
V.K.G.Lim
Intrinsic andExtrinsicMotivation in InternetUsage
[1999]
Integration of electroniccommunication in higher education: Contributions of facultycomputer self-efficacy
Hausafus
Kagima
[2000]
Inherent details in self-regulated learning
Winne
[1995]
Infuencesand barriersto adoption ofinstructionaltechnology
Beggs
[2000]
Informationtechnologyacceptancebyindividualprofessionals:A modelcomparison approach
Chau
[2001]
Information Technology Adoption Across Time: A Cross-Sectional Comparison of Pre-Adoption and Post-Adoption Beliefs
Karahanna
N.L.Chervany
Straub
[1999]
Identifying predictors of high riskamong community college telecourse students
Dille
Mezack
[1991]
IT신서비스에 대한 소비자의 지각된 속성과 수용의도와의 관계
김유진
[2009]
GenderDifferencesinPerceptionandAdoption ofE-Mail:An Extension to theTechnology AcceptanceModel
Gefen
[1997]
Gender and use of instructional technologies:A study of university faculty
[1997]
Flow : the psychology of optimal experience
Csikszentmihalyi, Mihaly
Flow: The psychology of optimalexperience
[1990]
박사
Faculty adoption and utilization of web-assisted instruction(WAI) in higher education; Structural equation modeling(SEM)
박병호
Faculty adoption and utilization of web-assistedinstruction(WAI) in higher education: Structural equationmodeling(SEM)
[2003]
Faculty acceptance and resistance: Internet technologies at Moorhead State University
[1996]
Factorsaffecting engineers'sacceptance of asynchronous e-learning systems in high-techcompanies
Ong
Wang
[2004]
Factors underlying Distance Learner satisfaction with televised college-level courses
Biner
[1994]
Extending the technologyacceptance modeland the task-technology fitmodelto consumere-commerce.Information Technology,Learning
Klopping
Mckinney
Extending the technologyacceptance modeland the task-technology fitmodelto consumere-commerce.Information Technology
[2004]
Extending the TAM for aWorld-Wide-Web Context
Moon
Y.G.Kim
[2001]
Examining teachers’ decisions to adopt new technology
[2004]
Employee preferences for training delivery modes.Doctoraldissertation
Clark
[1999]
Effects of System Trialon Consumer Beliefs inMarketing Software Products.JournalofAmericam Academy ofBusiness
Lee
[2007]
Effectoftruston customeracceptance ofInternetbanking
Suh
[2002]
박사
E-Learning에서 상호작용성이 사용의도에 미치는 영향
신병호
신병호
[2007]
Dimensions of brand personality
Asker
[1997]
Diffusion ofinnovation(5thed.)
Rogers
[2004]
Diffusion of innovations(4rd ed.)
Rogers
[1995]
Development of an instrument to measure the perceptions of adopting an information technology innovation
[1991]
Determinantsofperceivedeaseofuse:Integratingacceptancemodel
Venkatesh
[2000]
Cultivation competence, self-efficacy,and intrinsic interest through proximal self-motivation
Bandura
Schunk
Cultivationcompetence
[1981]
Consumer Acceptance of Electronics Commerce:Integrating Trust and Risk with the Technology AcceptanceModel
Pavlou P.A
[2003]
Computer Self-Efficacy : Development of aMeasureandIntialTest
Compeau
Higgins
[1995]
CharacteristiccommontoAdultStudentsEnrolledin a Distance Education Course via The Internet.Unpublisheddoctorialdissertation
Haehl
[1996]
Can Students identify their own learning styles?
Dunn
[1983]
Belief, Attitude
Fishbein
I.Ajzen
Belief
[1975]
Bangkok
Report
Vaccine Development¡±
[2000]
Attitudes and perceptions ofuniversity facultytowardTechnologybaseddistanceeducation.Unpublisheddoctorialdissertation
Walsh
[1993]
Assessing it usage: The role of prior experience
Taylor
Todd
[1995]
Applying the technologyacceptance model and low theory to online e-learning users'acceptancebehavior
Liu
Peng
[2005]
Anempiricalinvestigation on learners' acceptance of e-learning for publicunemployment vocational training
Huang
Kuo
[2006]
AnAnalysisoftheTechnology AcceptanceModelinUnderstanding University Students' BehavioralIntention to Usee-Learning
Park
[2009]
An enhanced technology acceptancemodelforweb-basedlearning.JournalofInformationSystemsEducation,15(4)
Gong
An enhanced technology acceptancemodelforweb-basedlearning.JournalofInformationSystemsEducation
[2004]
Agriculturaleducation ata distance:Let'shearfrom the students
Dooley
Kelsey
[2002]
Adoption intention in GSS: relative importance of beliefs
Chin
Gopan
[1995]
Acceptance and continuance intention ofweb-basedlearning technologies(WLT) use among university students in aBalticCountry
Ifinedo
[2006]
A theoreticalextension ofthetechnology acceptance model: four litudinal field studies
Venkatesh
[2000]
A testoftechnologyacceptancemodel:Thecaseofcellulartelephoneadoption
Kwon
[2000]
A technology Acceptance modelfor Empiricallytesting new end-user information systems: Theory and results
Davis
[1986]
A study ofbehavioralintentionfor3G mobileinternettechnology:Preliminary research on mobilelearning
Phuangth
[2005]
A social cognitive view of self-regulated academic learning
Zimmermann
[1989]
A rational approach to developing and assessing theconstruct validity of a student learning style scales instrument
Grasha
Riechmann
[1974]
A Theoretical Integration of User Satisfaction andTechnology Acceptance
Todd
Wixom
[2005]
2008년 IT 트렌드로 알아보는 유비쿼터스 사회 보고서
한국정보사회진흥원
[2008]
' 대학생 모바일 러닝 사용의도와 관련요인 구조방정식 모델'
의 유사주제(
) 논문