주제분류(KDC/DDC) |
해양학
|
794
|
4
|
|
주제어 |
Procedural Fairness Awarene ...
|
1
|
1
|
|
longstructure
|
1
|
1
|
|
monochromatic wave
|
2
|
2
|
|
transformative perspective.
|
1
|
1
|
|
불규칙파 diffraction
|
1
|
1
|
|
장대구조물
|
1
|
1
|
|
STEAM(science
|
2
|
1
|
|
cusp locus angle
|
2
|
1
|
|
equations for ship wave crest
|
2
|
1
|
|
flow-3d 수치실험
|
2
|
1
|
|
wave force distribution
|
4
|
2
|
|
파력분포
|
4
|
2
|
|
random waves
|
7
|
3
|
|
semi-infinite breakwater
|
7
|
3
|
|
반무한방파제
|
7
|
3
|
|
numerical simulation using fl ...
|
3
|
1
|
|
whole water depths
|
3
|
1
|
|
모든 수심
|
3
|
1
|
|
최대파향각
|
3
|
1
|
|
항주파 파봉식
|
3
|
1
|
|
observed wave data
|
4
|
1
|
|
occurrence region of high wav ...
|
4
|
1
|
|
predicted meteorological data
|
4
|
1
|
|
고파랑의 발생역
|
4
|
1
|
|
공유 및 정착 방안
|
4
|
1
|
|
교사학습공동체 개념
|
4
|
1
|
|
교사학습공동체 특성
|
4
|
1
|
|
기상 예측자료
|
5
|
1
|
|
동해안 너울성 고파
|
5
|
1
|
|
diffraction
|
13
|
2
|
|
회절
|
21
|
3
|
|
swell-like high waves
|
8
|
1
|
|
파랑 관측자료
|
8
|
1
|
|
규칙파
|
21
|
2
|
|
Teacher efficacy
|
11
|
1
|
|
불규칙파
|
29
|
2
|
|
procedural fairness
|
27
|
1
|
|
현직교사교육
|
27
|
1
|
|
전문직 정체성
|
50
|
1
|
|
전문상담교사
|
74
|
1
|
|
전문적학습공동체
|
83
|
1
|
|
위계적 회귀분석
|
126
|
1
|
|
Organizational Trust
|
143
|
1
|
|
technology
|
222
|
1
|
|
어린이집
|
270
|
1
|
|
Organizational Citizenship B ...
|
321
|
1
|
|
구성주의
|
344
|
1
|
|
teacher education
|
417
|
1
|
|
교사 효능감
|
640
|
1
|
|
근거 이론
|
1,242
|
1
|
|
역량
|
903
|
1
|
|
유아교사
|
997
|
1
|
|
계 |
|
6,888 |
70 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|