주제어 |
Elderly Single Household
|
1
|
1
|
|
brand identity and brand imag ...
|
1
|
1
|
|
corporate identity and corpor ...
|
1
|
1
|
|
designer and design manager
|
1
|
1
|
|
enterprise and consumer
|
1
|
1
|
|
jeonlabuk-do
|
2
|
2
|
|
regionalheritage
|
1
|
1
|
|
space design marketing commun ...
|
1
|
1
|
|
strategy and effect
|
1
|
1
|
|
공간 디자인커뮤니케이션 시스 ...
|
1
|
1
|
|
기업과 소비자
|
1
|
1
|
|
기업아이덴티티와 기업이미지
|
1
|
1
|
|
디자이너와 디자인매니저
|
1
|
1
|
|
브랜드아이덴티티와 브랜드이미 ...
|
1
|
1
|
|
전략과 효과
|
1
|
1
|
|
space design marketing
|
5
|
4
|
|
modern architectural assets
|
2
|
1
|
|
some sevit
|
2
|
1
|
|
spatial demand
|
2
|
1
|
|
공간수요
|
2
|
1
|
|
근대건축자산
|
2
|
1
|
|
세빛섬
|
2
|
1
|
|
공간 디자인마케팅
|
12
|
4
|
|
플로팅건축물
|
3
|
1
|
|
Age-friendly City
|
5
|
1
|
|
construction market
|
5
|
1
|
|
electionpledge
|
5
|
1
|
|
지역유산
|
5
|
1
|
|
지역 아이덴티티
|
6
|
1
|
|
original downtown
|
7
|
1
|
|
건설시장
|
7
|
1
|
|
계속거주
|
7
|
1
|
|
floatingarchitecture
|
9
|
1
|
|
voter
|
10
|
1
|
|
커뮤니티센터
|
10
|
1
|
|
candidate
|
15
|
1
|
|
후보자
|
16
|
1
|
|
regional image
|
18
|
1
|
|
house
|
20
|
1
|
|
Active Aging
|
21
|
1
|
|
gunsan
|
42
|
2
|
|
군산
|
44
|
2
|
|
노인1인가구
|
24
|
1
|
|
선거공약
|
27
|
1
|
|
유권자
|
27
|
1
|
|
community center
|
28
|
1
|
|
전라북도
|
61
|
2
|
|
dwelling
|
32
|
1
|
|
regional identity
|
32
|
1
|
|
상업화
|
37
|
1
|
|
활동적 노화
|
39
|
1
|
|
고령친화도시
|
43
|
1
|
|
drawing
|
46
|
1
|
|
거주환경
|
45
|
1
|
|
aging-in place
|
50
|
1
|
|
그림
|
56
|
1
|
|
원도심
|
75
|
1
|
|
지역이미지
|
82
|
1
|
|
local election
|
90
|
1
|
|
집
|
93
|
1
|
|
commercialization
|
109
|
1
|
|
gentrification
|
133
|
1
|
|
urban regeneration
|
286
|
2
|
|
젠트리피케이션
|
200
|
1
|
|
지방선거
|
190
|
1
|
|
elementary school students
|
311
|
1
|
|
Aging
|
615
|
1
|
|
고령화
|
417
|
1
|
|
도시재생
|
1,121
|
2
|
|
초등학생
|
1,133
|
1
|
|
계 |
|
5,702 |
82 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
3 |
|