주제분류(KDC/DDC) |
학습지도, 교육방법
|
8,583
|
7
|
|
주제어 |
UK s citizenship education
|
1
|
1
|
|
academic subject efficacy
|
1
|
1
|
|
learner-centered instructions
|
1
|
1
|
|
lifelong learning education
|
1
|
1
|
|
personality assessment tool
|
1
|
1
|
|
잠재성장모형
essay type eval ...
|
1
|
1
|
|
passive participation
|
2
|
1
|
|
personality virtues
|
2
|
1
|
|
teacher training institution
|
6
|
2
|
|
소극적 참여
|
3
|
1
|
|
영국시민교육
|
4
|
1
|
|
인성 요인
|
4
|
1
|
|
personality factor
|
5
|
1
|
|
pre-service secondary teacher
|
5
|
1
|
|
인성 측정도구
|
5
|
1
|
|
adult literacy education
|
6
|
1
|
|
적극적 참여
|
7
|
1
|
|
교과효능감
|
8
|
1
|
|
학교행복
|
8
|
1
|
|
school happiness
|
10
|
1
|
|
active participation
|
14
|
1
|
|
논술형 평가
|
18
|
1
|
|
인성덕목
|
20
|
1
|
|
성인문해교육
|
25
|
1
|
|
교원양성기관
|
67
|
2
|
|
중등 예비교사
|
38
|
1
|
|
digitalcitizenship
|
41
|
1
|
|
social studies
|
84
|
2
|
|
interpersonal competence
|
51
|
1
|
|
cognitive empathy
|
57
|
1
|
|
policy implementation
|
56
|
1
|
|
디지털 시민성
|
78
|
1
|
|
인지적 공감
|
83
|
1
|
|
political participation
|
94
|
1
|
|
학습자 중심 수업
|
93
|
1
|
|
사회과교육
|
208
|
2
|
|
정책집행
|
101
|
1
|
|
latent growth model
|
125
|
1
|
|
대인관계 유능성
|
121
|
1
|
|
반성
|
129
|
1
|
|
personality education
|
143
|
1
|
|
responsibility
|
161
|
1
|
|
social participation
|
158
|
1
|
|
self compassion
|
186
|
1
|
|
self-reflection
|
218
|
1
|
|
정치참여
|
220
|
1
|
|
preservice teacher
|
228
|
1
|
|
participation
|
344
|
1
|
|
사회참여
|
320
|
1
|
|
책임
|
337
|
1
|
|
case-study
|
401
|
1
|
|
local government
|
453
|
1
|
|
자기자비
|
404
|
1
|
|
참여
|
476
|
1
|
|
평생교육
|
620
|
1
|
|
adolescent
|
723
|
1
|
|
사례연구
|
1,523
|
1
|
|
예비교사
|
795
|
1
|
|
인성교육
|
1,130
|
1
|
|
지방자치단체
|
673
|
1
|
|
청소년
|
3,524
|
1
|
|
계 |
|
23,204 |
72 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|