기업 위기 상황에서 사회공헌활동 유형에 따른 광고 효과 연구

논문상세정보
' 기업 위기 상황에서 사회공헌활동 유형에 따른 광고 효과 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • cause-related marketing
  • corporate social responsibility
  • corporatecrisis
  • philanthropy
  • volunteerworkbyemployees
  • 공익연계 마케팅
  • 기부 활동
  • 기업 위기
  • 봉사활동
  • 사회 공헌 활동
  • 적합성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
10,187 1

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' 기업 위기 상황에서 사회공헌활동 유형에 따른 광고 효과 연구' 의 참고문헌

  • 우리나라 기업의 사회적 책임활동에 대한 공중, 기업, NGO의 인식 비교연구
    이현우 광고연구 70 (70) : 175 ~ 198 [2006]
  • 사회책임활동의 지수화에 관한 실증적 연구 : 5개 업종, 10개 기업을 중심으로
    김이환 광고학연구 16 (5) : 55 ~ 77 [2005]
  • 기업의 위기유형에 따른 사회공헌활동의 효과 연구 - 위기에 대한 기업의 책임정도와 사회공헌활동의 적합성을 중심으로
    이세진 광고연구 89 (89) : 66 ~ 86 [2011]
  • 기업의 사회책임활동(CSR)이 기업 이미지와 명성에 미치는 영향
    배현미 중앙대학교 [2008]
  • 기업의 사회적 책임활동의 효과에 관한 연구: 멀티 스테이크 홀더 관점을 중심으로
    윤각 광고학 연구 18 (5) : 241 ~ 255 [2007]
  • 기업의 사회적 책임활동(Corporate Social Responsibility:CSR)의 효과에 관한 연구: 유한킴벌리의 우리강산 푸르게 푸르게 캠페인(KKG)20년 활동 사례를 중심으로
    신강균 광고학연구 14 (5) : 205 ~ 221 [2003]
  • 기업의 사회적 책임의 지수화에 관한 연구
    한은경 한국방송학보 17 (3) : 274 ~ 303 [2003]
  • 기업의 사회적 책임(CSR) 유형이 기업평판, 사회적 연결감 및 구매의도에 미치는 영향 : 대학생의 실증연구
    서구원 광고학연구 19 (4) : 149 ~ 163 [2008]
  • 기업의 사회적 책임 활동이 구매의도에 미치는 영향: 지각된 소비가치의 매개효과와 윤리적 소비성향의 조절효과를 중심으로
    이호배 상품학연구 32 (2) : 73 ~ 88 [2014]
  • 기업의 사회적 책임 활동의 효과에 영향을 미치는 변인들에 관한 연구
    김정현 광고연구 (87) : 339 ~ 363 [2010]
  • 기업의 사회공헌활동에 영향을 미치는 요인: 기부활동과 자원봉사활동을 중심으로
    황보람 사회복지정책 37 (4) : 125 ~ 154 [2010]
  • 기업의 사회공헌활동과 기업광고가 기업이미지와브랜드태도형성에 미치는영향력에관한연구
    윤각 광고연구 61 (2003) : 47 ~ 72 [2003]
  • 기업의 사회 책임 활동 태도가 기업 이미지와 구매 의도에 미치는 영향 연구:공중의 목적 인식의 조절적 역할을 중심으로
    안보섭 홍보학연구 9 (1) : 5 ~ 38 [2005]
  • 기업의 도덕성 위기 상황에서 공중의 CSR활동에 대한 인식이 기업명성과 브랜드태도에 미치는 영향
    김무곤 광고연구 (83) : 313 ~ 337 [2009]
  • 기업의 공익활동 유형에 따른 소비자 인식의 차이가 제품 광고에 대한 인지적 반응에 미치는 영향-자선적 공익활동과 기능적 공익활동의 특성을 중심으로
    조형오 홍보학연구 10 (1) : 5 ~ 39 [2006]
  • 기업사회봉사활동의 현황과 과제
  • 기업기부문화와 활성화 과제
  • 기업 이미지와 브랜드 자산 간의 관계: 브랜드 태도와 구매 의도에 미치는 영향 비교
    이상빈 광고연구 76 (76) : 97 ~ 118 [2007]
  • 기업 PR캠페인으로서의 전략적 사회공헌활동에 관한 연구: 국내외 담배회사의 사회공헌활동사례를 중심으로
    문철수 광고학연구 15 (5) : 343 ~ 360 [2004]
  • 企業社會會計의 有用性 提高方案에 관한 硏究
    黃允植 동아대학교 대학원 [1985]
  • When is Honesty the Best Policy? The Effect of Stated Company Intent on Consumer Skepticism
    Forehand, M. R Journal of Consumer Psychology 13 (3) : 349 ~ 356 [2003]
  • When do social sponsorships enhance or dilute equity? Fit, message, source, and the persistence of effects
    Becker-Olsen, K. L. Advances in Consumer Research 29 : 287 ~ 289 [2002]
  • Toward effective use of cause-related marketing alliances
    Brian, D. T. Journal of Product and Brand Management 9 (7) : 474 ~ 484 [2000]
  • This is PR : The Reality of Public Relations
    Newson, D. A. Wadsworth Publishing Company [1989]
  • The influence of cause-related marketing on consumer choice:Does one good turn deserve another?
    Barone, M. J. Journal of the Academy of Marketing Science 28 (2) : 248 ~ 262 [2000]
  • The crisis manager: Facing risk and Responsibility
    Lerbinger, O. Lawrence Erlbaum Associates, Inc [1997]
  • The competitive Advantage of Corporate Philanthropy
    Porte, M. Harvard Business Review : 57 ~ 68 [2002]
  • The business case for corporate social responsibility : A company-level measurement approach for CSR
    Weber, M. European Management Journal 26 : 274 ~ 261 [2008]
  • The Impact of Perceived Corporate Social Responsibility On Consumer Behavior
    Becker-Olsen, K. L. Journal of Business Research 59 (1) : 46 ~ 53 [2005]
  • The Current Status of Corporate Social Responsibility
    Eilbirt, H Business Horizons 16 [1973]
  • The Company and the Produce: Corporate Association and Consumer Product Responses
    Brown, J. Journal of Marketing 61 (1) : 68 ~ 84 [1997]
  • Sophisticated management of emergencies
    Lesly, P. [1986]
  • Perception of socially responsible activities and attitudes : A comparison of business school deans and corporate chief executives
    Ford, R. The Academy of Management Journal 27 (3) : 666 ~ 674 [1984]
  • Ongoing crisis communication: planning managing, and responding
    Coombs, W. T. Sage [1999]
  • Human motivation, metaphors, theories and research
    Weiner, B. Sage Publications [1992]
  • Helping crisis managers protect Reputational assets : Initial tests of the situational crisis communication theory
    Coombs, W. T. Management Communication Quarterly 16 : 165 ~ 186 [2002]
  • Experts in action: Inside public relations
    Link, C. G. Longman : 199 ~ 178 [1989]
  • Crisis in Organizations: Managing and Communication in the Heat of Chaos
    Barton, L. College Divisions South-Western [1993]
  • Crisis communications: A casebook approach
    Feam-Banks, K. Lawrence Erlbaum [1996]
  • Crisis Management: Planing for the inevitable
    Fink, S. AMACOM [1986]
  • Corporate sponsorships of philanthropic activities : When do they impact perception of sponsor brand?
    Menon, S. Journal of Consumer Psychology 13 (3) : 316 ~ 327 [2003]
  • Corporate issues management : An international view
    Wilson, L. J. Public Relations Review 16 (1) : 40 ~ 51 [1990]
  • Corporate citizenship as a marketing instrument-Concepts, evidence and research directions
    Maignan I. European Journal of Marketing 35 (3/4) : 451 ~ 484 [2001]
  • Corporate Strategic Philanthropy
    Freeman, H. L. Vital Speeches of the day 1 (2) : 241 ~ 247 [1992]
  • Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause
    Kotler, P. John Wiley & Sons, Inc [2005]
  • Corporate Social Responsibility and Consumer Attributions and Brand Evaluations in a Product-Harm Crisis
    Klein, J. International Journal of Research in Marketing 21 : 203 ~ 217 [2004]
  • Congruence Effect in Sponsorship: The Mediating Role o f Sponsor C redibility a nd C onsumer Attributions of Sponsor Motive
    Rifon, N. J. Journal of Advertising 33 (Spring) : 29 ~ 42 [2004]
  • Conditioning effect of prior reputation on perception of corporate giving
    Bae, J. Public Relations Review 32 : 144 ~ 150 [2006]
  • Company Advertising with a Social Dimension, The Role of Noneconomic Criteria
    Drumwright, M. E. Journal of Marketing 60 (10) : 71 ~ 87 [1996]
  • Cause-Related Marketing : A Coaligment of Marketing Strategy and Corporate Philanthropy
    Varadarajan, P. R. Journal of Marketing 52 : 58 ~ 74 [1988]
  • 박사
  • Building Corporate Associations: Consumer Attributions for Corporate Socially Responsible Programs
    Ellen, P. Journal of the Academy of Marketing Science 34 (2) : 147 ~ 157 [2006]
  • Building Brand Equity Through Corporate Societal Marketing
    Hoeffler, S Journal of Public Policy and Marketing 21 (1) : 78 ~ 89 [2002]
  • Belief, Attitude Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, M. Addison-Wesley [1975]
  • An investigation of matchup effects in sport sponsorship advertising : The implications of consumer advertising schema
    McDaniel, S. R. Psychology and Marketing 16 (2) : 163 ~ 184 [1999]