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심리적 소유가 선택행동에 미치는 영향 : 소유지각 방식과 소구유형을 중심으로
김재휘
박태희
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김재휘
박태희
주제어
EndowmentEffect
MentalSimulation
product-usagedifficulty
productappealstype
psychologicalpossession
보유의지
소구 유형
심적 시뮬레이션
심적소유방식
제품사용난이도
참고문헌( 26)
유사주제 논문( 9,660)
경영관리 9,595건
심적 시뮬레이션 24건
mentalsimulation 19건
endowmenteffect 7건
소구 유형 7건
psychologicalpossession 2건
심적소유방식 2건
product-usagedifficulty 1건
productappealstype 1건
보유의지 1건
제품사용난이도 1건
인용/피인용
심리적 소유가 선택행동에 미치는 영향 : 소유지각 방 ...
' 심리적 소유가 선택행동에 미치는 영향 : 소유지각 방식과 소구유형을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
경영관리
endowmenteffect
mentalsimulation
product-usagedifficulty
productappealstype
psychologicalpossession
보유의지
소구 유형
심적 시뮬레이션
심적소유방식
제품사용난이도
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
9,310
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
경영관리
9,596
0
0.0%
주제어
endowmenteffect
8
0
0.0%
mentalsimulation
20
0
0.0%
product-usagedifficulty
2
0
0.0%
productappealstype
2
0
0.0%
psychologicalpossession
3
0
0.0%
보유의지
2
0
0.0%
소구 유형
8
0
0.0%
심적 시뮬레이션
25
0
0.0%
심적소유방식
3
0
0.0%
제품사용난이도
2
0
0.0%
계
9,671
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 심리적 소유가 선택행동에 미치는 영향 : 소유지각 방식과 소구유형을 중심으로'
의 참고문헌
심적 시뮬레이션과 브랜드 명성이 제품 평가에 미치는 영향
송환웅
여준상
광고학연구 21 (1) : 85 ~ 97
[2010]
소유상상이 보유효과를 유발시킬수 있는가?
김재휘
한구소비자학회: 추계학술대회 발표논문집 : 25 ~ 30
[2010]
simulation and product evaluation: The affective and cognitive dimensions of process versus outcome simulation
Zhao, M.
Jounal of marketing research 48 (10) : 827 ~ 839
[2011]
Visualizing the self : exploring the potential benefits and drawbacks for new product evaluation
Dahl, D. W.
Journal of Product Innovation Management 21 (4) : 259 ~ 267
[2004]
Understanding the effects of processfocused versus outcome-focused thought in response to advertising
Ecalas, J. E.
Journal of Consumer Research 31 (2) : 274 ~ 285
[2004]
The impact of cognitive and/or affective processing style on consumer response to advertising appeals
Ruiz, S.
Journal of business Research 57 (6) : 657 ~ 664
[2004]
The endowment effect, loss aversion, and status quo bias
Kahneman, D.
Journal of Economic Perspectives 5 : 193 ~ 206
[1991]
The effect of mere touch on perceived ownership
Joann, P.
Journal of Consumer Research 36 (10)
[2009]
The effect of mere touch on perceived ownership
Peck, J.
Jounal of Consumer Research 36 (12)
[2009]
Temporal construal
Trope, Y.
psychological review 110 (3) : 403 ~ 421
[2003]
Social development in young children
Isaacs, S.
George Routledge & Sons Ltd
[1933]
Psychological ownership and affective reaction : Emotional attachment process variables and the endowment effect
Shu, S. B.
Journal of Consumer Psychology 21 : 439 ~ 452
[2011]
Process versus outcome thought-focus and advertising
Ecalas, J. E.
Journal of consumer psychology 13 (3) : 246 ~ 254
[2003]
Option Attachment : When Deliberating Makes Choosing Feel Like Losing
Carmon, Z.
Journal of consumer Research 30 (6) : 15 ~ 29
[2003]
Loss Aversion in Riskless Choice : A Reference-Dependent Model
Tversky, A.
Quarterly Journal of Economics 106 (4) : 297 ~ 323
[1991]
It just feels good : customers’ affective response to touch and its influence on persuasion
Peck, J.
Journal of Marketing 70 (4) : 56 ~ 69
[2006]
Introduction to advertising & promotion: an integrated marketing communications perspective
Belch, G. E.
Irwin
[1993]
Informational and transformational advertising : The differential effects of time
Puto, C. P.
Advances in Consumer Research 11 : 638 ~ 643
[1983]
From ghought to action: effects of process- versus outcome- based mental simulations on performance
Pham, L. B.
Personality and Social Psychology Bulletin 25 (2) : 150 ~ 160
[1999]
Experimental Tests of the Endowment Effect and the Coase Theorem
Kahneman, D.
Journal of Political Economy 99 (12) : 1325 ~ 1348
[1990]
Coping and the simulation of events
Taylor, S. E.
Social Cognition 7 : 174 ~ 194
[1989]
Cognitive Effort, Affect, and Choice
Edell J.A
Garbarino
Journal of consumer research 24 (9) : 147 ~ 158
[1997]
Choice, value, and frames : 543 ~ 565
Hsee, C. K.
[2000]
Buying, bidding, playing, or competing? value assessment and decision dynamics in online auction
Ariely, D.
Journal of consumer Psychology 13 : 113 ~ 123
[2003]
A pseudo-endowment effect in internet auctions
Bramsen, J. M.
MPRA paper 24 : 1 ~ 22
[2008]
A model of referencedependent preferences
Koszegi, B
Quarterly Journal of Economics 121 : 1133 ~ 1165
[2006]
' 심리적 소유가 선택행동에 미치는 영향 : 소유지각 방식과 소구유형을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문