다국적기업의 중국시장 사회적 책임 활동에 대한 진단과 제안
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
유재욱
제어번호
99825298
학술지명
경영과 정보연구
권호사항
Vol.
32
No.
3
[
2013
]
발행처
대한경영정보학회
자료유형
학술저널
수록면
25-41
(
17쪽)
언어
Korean
출판년도
2013
KDC
325
등재정보
KCI등재
판매처
학술교육원
'
다국적기업의 중국시장 사회적 책임 활동에 대한 진단과 제안' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
9,235
1
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
경영관리
9,596
0
계
9,596
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
1
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'
다국적기업의 중국시장 사회적 책임 활동에 대한 진단과 제안' 의 참고문헌
한국인의 기업의 사회적 책임 지향에 관한 연구
김월화
문용갑
인간연구 31 (9) : 151 ~ 182
[2005]
한국기업의대중국 해외직접투자 철수요인에관한 연구
송리리
경영컨설팅리뷰 3 (1) : 49 ~ 73
[2012]
중국진출 기업의 CSR과 경영성과에 관한 사례연구
도민영
고객만족경영연구 10 (2) : 85 ~ 106
[2010]
중국에서의 기업의 사회적 책임(CSR)관련 문헌에 대한 최근 연구동향및 전망
이관승
국제노동브리프 9 (7) : 101 ~ 113
[2011]
박사
第三次提升: 中?企 ?面?强化全面?任的挑?
王志?
中???出版社 : 3 ~ 16
[2008]
Why investors value multinationality?
Morck
Yeung
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[1991]
Using a Hierarchy-of-Effects Approach to Gauge the Effectiveness of Corporate Social Responsibility to Generate Goodwill Toward the Firm: Financial Versus Nonfinancial Impacts
The impacts of Chinese people’ life styles on their attitudes toward advertising
Wei, R.
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The International Operations of National Firms: A Study of Direct Investment
The Corporate Social Performance-FinancialPerformance Link
Shareholder value, stakeholder management, and social issues: what's the bottom line?
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[2001]
Private Politics: Corporate Social Responsibility, and Integrated Strategy
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Emerging market segments in a transitional economy : A study of urban consumers in China
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Effects of information about firms ethical and unethical actions on consumers attitudes
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[1999]
Does Doing Good Always Lead to DoingBetter? Consumer Reactions to Corporate Social Responsibility
Dimensions of Corporate Social Performance: AnAnalytic Framework
Corporate Social Performance Revisited
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[1991]
Are Socially Responsible Corporations GoodInvestmentRisks
A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Social Performance
Carroll
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[1979]
: “The eclectic paradigm of international production: A restatementand some possible extensions
'
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