평생교육기관의 학습조직화를 위한 구성원의 다문화 수용성 탐색
-
-
저자
송영선
이희수
-
제어번호
99759253
-
학술지명
평생학습사회
-
권호사항
Vol.
9
No.
2
[
2013
]
-
발행처
한국방송통신대학교 미래원격교육연구원
-
자료유형
학술저널
-
수록면
1-22
(
22쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
2013
-
KDC
370
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
한국방송통신대학교 중앙도서관
-
판매처
'
평생교육기관의 학습조직화를 위한 구성원의 다문화 수용성 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
0
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
0
|
|
계 |
|
14,719
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
0
|
|
'
평생교육기관의 학습조직화를 위한 구성원의 다문화 수용성 탐색' 의 참고문헌
-
-
-
-
학습조직으로서 직장 내 평생학습체제가 조직성과 개선에 미치는 영향에 관한 연구 : DLOQ를 활용한 유한 킴벌리에 대한 학습조직차원의 평가와 케이스 분석을 중심으로
-
-
팀 다양성과 팀 공유감이 팀 효과성에 미치는 영향에 관한 연구
-
-
커뮤니케이션학 차원에서 본 21세기 네트워크 사회에서의 집단지성
[2010]
-
-
-
-
박사
-
조직문화 유형 및 학습조직 수준과 조직효과성과의 관계
-
-
-
위키노믹스: 웹 2,위키노믹스: 웹 2.0의 경제학
위키노믹스: 웹 2
[2007]
-
성인학습자 온라인 학습공동체 활동에 나타난 집단지성 연구
-
-
-
-
We-think: Mass innovation,not mass production
-
Top management teamdemography and corporate strategic change
-
Three social dilemmas of workforce diversity in organizations: A socialidentity perspective
-
Theconceptof'Ba':BuildingaFoundationfor Knowledge Creation
-
The wisdom of crowds. Broadway Publishing Group
[2004]
-
The teaching firm:where productive work and learning converge
-
The nature and need for informal learning
-
The impact of identity orientation: Individual and organizational outcomes indemographically diverse settings
-
The Tao of Democracy: Using Co-Intelligence to Create a World that Works for All
-
The Influence of Top Management Team Heterogeneity on Firms' Competitive Moves
-
Structural dynamics within and between organization
-
-
-
Multi-cultural minority groups and multicultural coexistence in Korean society
-
Managing workforce diversity to enhance cooperation inorganizations
-
Making use of differences: Diversity
-
Learning conditions at work: A framework to understand and assess informallearning in the workplace
-
-
Foundation of Lifelong Education
-
Exploring the black box: An analysis of workgroup diversity
-
Diversity in human resource development andcontinuing professional education: What does it mean for the workforce, clients, andprofessionals?
Brooks
Ross-Gordon
Diversity in human resource development andcontinuing professional education: What does it mean for the workforce
[2004]
-
Diversity education: Competencies and strategies for educators
-
-
Cultural diversity at work: The moderating effects of diversityperspectives on work group processes and outcomes
-
Critical uncertainties confronting humanresource development
-
Consequences of group composition for the interpersonal dynamics ofstrategic issue processing
-
Company-based learning in the context of new forms oflearning and differentiated training paths
-
Bridging faultlines by valuing diversity: Diversitybeliefs, information elaboration, and performance in diversework groups
Homan
Bridgingfaultlines by valuing diversity: Diversity beliefs
[2007]
-
-
An integration of process and decision-scheme explanationsof group problem-solving performance
-
A Review of informal learning literature, theory and implications for practicein developing global professional competence
Conlon
A Review of informal learning literature
[2004]
'
평생교육기관의 학습조직화를 위한 구성원의 다문화 수용성 탐색'
의 유사주제(
) 논문