Rasch 측정모형을 사용한 대학생 대상 다문화 수용성 척도개발 및 타당화
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
Rasch 측정모형을 사용한 대학생 대상 다문화 수용성 척도개발 및 타당화' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
144
1
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
연구법, 연구방법 및 교육
174
0
계
174
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
1
닫기
'
Rasch 측정모형을 사용한 대학생 대상 다문화 수용성 척도개발 및 타당화' 의 참고문헌
다문화 교육이 대학생들의 다문화 인식에 미치는 영향조사
강진구
다문화연구 1 : 53 ~ 77
[2008]
교육심리사회연구방법론 총서. 측정. 평가(4). Rasch 모형의 이론과 실제
Validity, In Educational Measurement
The search for methods of instruction, In Contemporary issues in curriculum
The robustness of test statistics to nonnormality andspecification error in confirmatory factor analysis
The Rasch Model cannot be “ disproved”!
Linacre, J. M
Rasch Measurement Transactions 10 (3) : 512 ~ 514
[1996]
The Munroe Multicultural Attitude ScaleQuestionnaire : A New Instrument for Multicultural Studies
Munroe
Pearson
Educational and Psychological Measurement 66 (5) : 819 ~ 834
[2006]
Step disordering and Rasch-Thurstone-type Thresholds
Linacre, J. M
Rasch measurement transactions 5 (3) : 171 ~
[1991]
Standards of validity and the validity of standards in performance assessment
Rating formulations of ordered response categories
Multidimensional Rasch Analysis of a Psychological Test with Multiple Subtests
Cheng, Y. Y.
Educational and Psycholigcal Measurement 69 (3) : 369 ~ 388
[2009]
Messick의 타당도 관점에서 Rasch 측정 모형 적용을 통한 대학 강의평가 도구 개발의 타당화
설현수
교육평가연구 20 (4) : 31 ~ 51
[2007]
Measurement of multicultural attitudes ofteacher trainees
Instrument Development Tools and Activities for measure validation using Rasch Models: Part II-Validation activities, In Rasch measurement: Advanced and specialized applications
How dostudentratingsmeasureuptoanew validity framework?
Ory, J. C.
New Directions for Institutional Research 109 : 27 ~ 44
[2001]
Factor analysis and Rasch analysis
Evidence for reliability of measures and validity of measure interpretation: A Rasch measurement perspective, In Introduction to Rasch measurement
Detecting multidimensionality: Which residual data-type work best?
Linacre, J. M
Journal of Outcome Measurement 3 (2) : 103 ~ 122
[1998]
ConQuest: Multi-Aspect Test Software
Wu, M. L.
Australian Council for Educational Research
[1997]
Comparing Rasch measurement and factor analysis
Appling the Rasch model: Fundamental Measurement in the Human sciences
A user's guide to Winsteps Rasch-Model computer programs
'
Rasch 측정모형을 사용한 대학생 대상 다문화 수용성 척도개발 및 타당화'
의 유사주제(
) 논문