PBL 수업의 학습성과 유형과 단계별 특성에 관한 질적 연구
-
-
저자
김현우
강인애
-
제어번호
99621600
-
학술지명
교육방법연구
-
권호사항
Vol.
25
No.
2
[
2013
]
-
발행처
한국교육방법학회
-
발행처 URL
http://www.kaem.or.kr/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
403-427
-
언어
Korean
-
출판년도
2013
-
KDC
370
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
PBL 수업의 학습성과 유형과 단계별 특성에 관한 질적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
0
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
0
|
|
계 |
|
14,719
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
0
|
|
'
PBL 수업의 학습성과 유형과 단계별 특성에 관한 질적 연구' 의 참고문헌
-
-
-
-
창의적 비판적 사고력과 교과 지식의 융합을 위한 교수·학습 모형으로서의 문제중심학습(PBL)고찰
-
창의성과 인성함양을 위한 교육내용, 방법, 평가체제 혁신방안
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
문제중심학습의 수업 단계별 학습활동의 특성과 교육적 의미 탐색
[2007]
-
박사
-
-
-
-
-
When is PBL more effective? A meta-synthesis of meta-analysescomparing PBL to conventional classrooms
-
Teach creativity,not memorization
[2012]
-
T he effect s ofproblem- based learning on problem solving
-
Spoon feeding leads to regurgitation: a better diet can result in more digestible learning outcomes
-
Qualitative research design: An interactive approach (2nd ed.)
-
Problem-based learning: A review of literature on its outcomes and implementation issues
-
-
Problem aspossibilities;ProblembasedlearningforK-16education(2nded.)
-
-
-
PBL 수업을 위한 길라잡이-PBL의 실천적 이해
-
PBL in preservice teacher education
-
Overview of Problem-based Learning: Definition and Distinctions
-
-
IMSA's PBL Teaching and Learning Template
-
-
Effects ofproblem-based learning: A meta-analysis
-
Does problem-based learning work? A meta-analysis of evaluative research
-
Assessment: What's It All About?
-
-
A theory driven approach to assessing the cognitive effects of PBL
-
A Problem Based Learning Meta Analysis: Differences Across Problem Types, Implementation Types, Disciplines, and Assessment Levels
'
PBL 수업의 학습성과 유형과 단계별 특성에 관한 질적 연구'
의 유사주제(
) 논문