특수학교와 특수학급 교사의 교육과정 구성과 운영에 대한 실천적 지식의 구조 비교
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
특수학교와 특수학급 교사의 교육과정 구성과 운영에 대한 실천적 지식의 구조 비교' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
4,467
7
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
4,634
2
계
4,634
2
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
5
닫기
'
특수학교와 특수학급 교사의 교육과정 구성과 운영에 대한 실천적 지식의 구조 비교' 의 참고문헌
박사
박사
초등 특수학교 및 특수학급 교사의 수학과 운영 실태및 개선방안 분석
박사
유아교사의 음악수업과 교수방법에 대한 실제적 연구
윤지영
임승렬
음악교육연구 40 (1) : 113 ~ 141
[2011]
생애학적 접근을 통한 과학교사의 교수실행 변화과정에 관한 사례연구
[2009]
What is the nature of knowledge development in lesson study?
The teacher’s practice knowledge: A case study
Elbaz
University of Toronto
[1980]
Teacher knowledge, curriculum materials, and qualityof instruction: Unpacking a complex relationship
Teacher knowledge, curriculum materials, and quality of instruction: Lessons learned and open issues
Supporting scienceteachers in alignment with state curriculum standards through professional development:Teachers’ preparedness, expectations and their fulfillment
Paik
Zhang
Journal of Science Education & Technology 20 (4) : 422 ~ 434
[2011]
Procedural instructions principles, and examples: Howto structure instructions for procedural tasks to enhance performance, learning, and transfer
Musical elements and subject knowledge in primary school student teachers:lessons from a five-year longitudinal study
Inquiry in higher education: Reflections and directions on course design and teaching methods
[2007]
Constraintmodeling for curriculum planning and validation
A preservice special education teacher’s construction ofknowledge: Implications for coursework and retention in the field
'
특수학교와 특수학급 교사의 교육과정 구성과 운영에 대한 실천적 지식의 구조 비교'
의 유사주제(
) 논문