연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
초등과학영재들의 창의성 유형 분석
박신규
정원우
박영관
홍순천
박경미
김중욱
2011년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
박신규
정원우
박영관
홍순천
박경미
김중욱
제어번호
82767140
학술지명
영재교육연구
권호사항
Vol. 21 No. 4 [ 2011 ]
발행처
韓國英才學會
발행처 URL
http://www.ksg.or.kr
자료유형
학술저널
수록면
885-905
언어
Korean
출판년도
2011
KDC
379
등재정보
KCI등재
판매처
참고문헌( 55)
유사주제 논문( 4,633)
특수교육 4,633건
인용/피인용
초등과학영재들의 창의성 유형 분석
' 초등과학영재들의 창의성 유형 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
특수교육
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
4,467
7
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
4,634
0
0.0%
계
4,634
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
7
닫기
' 초등과학영재들의 창의성 유형 분석'
의 참고문헌
최신영재교육학개론
이신동
㈜학지사
[2009]
창의성의 최근 연구동향과 논쟁
이정규
한국학술정보
[2005]
창의성과 창의적인 문제해결에 있어서의 사정과 측정 in 창의성을 부르는 심리학
Treffinger, D. J
㈜시그마프레스
[2007]
창의성 교육 : 창의적 문제해결력 계발과 교육 방법
조연순
이화여자대학교 출판부
[2008]
의미연결망 분석을 통한 셀러브리티의 SNS 메시지 탐구
김태호(Tae Ho Kim)
박지영(Ji Young Park)
박한우(Han Woo Park)
[2013]
영재교육 대상자 선발에서 교사 추천의 효용성 분석
이인호
한기순
영재교육연구 19 (2) : 381 ~ 404
[2009]
아동기에서 청년기까지의 창의적 인지와 창의적 인성의 발달경향 연구
하주현
[1999]
소외계층 영재의 발굴 및 교육방안: 소외계층영재의 가정 및 개인특성분석
조석희
[2005]
소외계층 영재교육
박숙희(Park, Sook Hee)
영재와 영재교육 8 (3) : 5 ~ 21
[2009]
대학부설 과학영재교육원 수료생들이 인식하는 영재교육의 의미
박인호
양태연
한기순
영재교육연구 17 (3) : 463 ~ 493
[2007]
교육심리학의 이론과 실제
권대훈
학지사
[2006]
과학영재들은 어떻게 사고하는가
박인호
배미란
한기순
한국과학교육학회지 23 (1) : 21 ~ 34
[2003]
과학에서의 창의적 문제해결력에 영향을 미치는 제 변수 분석: 확산적 사고, 과학지식, 내·외적 동기, 성격특성, 및 가정환경
성진숙
[2002]
과학 창의성 검사지 개발
Kim, Hee-Soo
Kim, Jeong-Min
Kim, Jong-Heon
Lee, Bong-Jae
Lee, Hui-Gwon
Yuk, Geun-Cheol
김정민
김종헌
김희수
육근철
이봉재
이희권
영재교육연구 12 (4) : 27 ~ 45
[2002]
과학 영재 할생과 일반 학생은 창의성에서 어떻게 다른가? - 서울대학교 과학영재교육센터 학생들 중심으로
신지은
한국과학교육학회지 22 (1) : 158 ~ 175
[2002]
he Three-ring conception of giftedness: A developmental model forcreative productivity. In Conception ofgiftedness
Renzulli,J.S
Cambridge University Press : 53 ~ 92
[1986]
Why creativity is domain general, why it looksdomain specific and why the distinction does not matter. In Creativity: From potential to realization
Plucker, J. A
American Psychological Association
[2004]
Transforming gifts into talents: The DMGT as a developmental theory. In Handbook of gifted Education
Gagne, F
Allyn and Bacon : 60 ~ 74
[2003]
Towards a theory of creativity. In Creativity andits cultivation
Rogers, C. R
Harper : 296 ~ 305
[1959]
Thinking styles, In International handbook of personality and intelligence
Grigorenko, E. L
Sternberg, R. J.
Plenum Press : 205 ~ 229
[1995]
The varied and unique characteristics exhibited by diversegifted and talented learners. In Methods andMaterials for Teaching the Gifted
Reis, S. M
Prufrock Press, Inc : 3 ~ 35
[2005]
The torrance tests of creative thinking streamlined (revised) manualfigural (streamlined) forms a and b
Torrance, E. P
Scholastic Testing Service, Inc
[1984]
The torrance tests of creative thinking norms-technical manualfigural(streamlined) forms a and b
Torrance, E. P
Scholastic Testing Service, Inc
[1990]
The torrance kids at mid-life
Millar, G. W
Ablex
[2002]
The relationship betweendiverse components of intelligence and creativity
Cho
Kim
Van
JOURNAL OF CREATIVE BEHAVIOR 44 (2) : 125 ~ 137
[2010]
Tests do underpredict: A case study
Baldwin
Phi Delta Kappan 58 : 620 ~ 621
[1977]
Personality and adaptive-innovativeproblem solving
Goldsmith
Journal of SocialBehavior and Personality 1 : 95 ~ 106
[1985]
Myers-briggs type indicators and kirton adaption-innovation inventorycorrelations
Hughes, M. A
National defense university
[1994]
Mathematicians: Thecreative researcher and the average Ph.D
Crutchfield
Helson
Journal of Consulting and Clinical Psychology 34 : 250 ~ 257
[1970]
Impulsive and reflective children. In Learning and theeducational process
Kagan, J
Rand Mcnally
[1964]
Have adaptors andinnovators equal levels of creativity?
Kirton
PsychologicalReports 42 : 695 ~ 698
[1978]
Gifted children: Psychological and educational perspective
Tannenbaum
Macmillan
[1983]
Gifted children : psychological and educational perspectives
Tannenbaum, Abraham J
Macmillan Pub. Co
[1983]
Field-dependent and field-independent cognitive styles and their educational implications
Review ofEducational Research 47 : 1 ~ 64
[1977]
Exploratory examination of relationships between creativity styles and creative products
Puccio
Talbot
Treffinger
Creativity Research Journal 8 : 157 ~ 172
[1995]
Education of the gifted and talented
Davis, Gary A.
Prentice-hall
[1998]
Do adaptors and innovators subscribe toopposing values?
Leng
Creative Research Journal 17 (2) : 273 ~ 281
[2005]
Cultural influence on creativity: therelationship between asian culture(confucianism) andcreativity among korean educators
Kim
The Journal of CreativeBehavior 43 (2) : 73 ~ 93
[2009]
Creativity as manifest in testing. In The nature ofcreativity
Torrance, E. P
Cambridge University Press : 43 ~ 75
[1998]
Creativity and style oflearning and thinking characteristics of adaptors andinnovators
Horng
Torrance
Creative child and adult quarterly 5 : 80 ~ 85
[1980]
Creativity
American Psychology 5 : 444 ~ 454
[1950]
Creative style and personality theory. In Adaptorsand innovators-style of creativity and problem solving
Goldsmith. R. E
KAI Distibution Centre : 34 ~ 50
[2000]
Creative person and creative process
Barron, Frank X.
Holt, Rinehart & Winston
[1969]
Creating Minds
Gardner, H.
Basic Books
[1994]
Comparisons ofability and creative potential between gifted and regularstudents in rural and urban settings
Kim
Park
Shim
the 2009 Annuala Meeting of the American Educational Research Association in San Diego : 13 ~ ,
[2009]
Cognitive style, creativity framing and effects
Robert
Journal of Creative Behavior 43 (4) : 234 ~ 261
[2009]
Cognitive style and creativity. In Encyclopedia of creativity
Martinesen, Φ
Academic Press : 273 ~ 282
[1999]
Can only intelligent people be creative?
Kim
The Journal of Secondary GiftedEducation 16 (2) : 57 ~ 66
[2005]
Anexamination of the relationship between personality type andcognitive style
Isaksen
Lauer
Wilson
Creative Research Journal 15 (4) : 343 ~ 354
[2003]
Adaptors and innovators: Cognitive style and personality. In Frontiers of creativity research: Beyond the basics
Kirton, M. J
York:Bearly Limited : 282 ~ 304
[1987]
Adaptors and innovators: A description and measure
Kirton
Journal of AppliedPsychology 61 : 622 ~ 629
[1976]
Adaption-innovation andthe torrance tests of creative thinking: The level-style issuerevisited
Isaksen
Puccio
Psychological Reports 63 : 659 ~ 670
[1988]
Adaption-innovation : in the context of diversity and change
Kirton, Michael J
Routledge
[2003]
A theory of cognitive style. In Adaptors andinnovators-style of creativity and problem solving
Kirton, M. J
KAIDistibution Centre : 1 ~ 33
[2000]
A big five personality profile of the adaptor andinnovator
Daphne
Journal of Creative Behavior 36 (4) : 254 ~ 268
[2002]
' 초등과학영재들의 창의성 유형 분석'
의 유사주제(
) 논문