연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
온라인 학습에서 사회적 실재감과 학습자 특성, 토론효과 및 학습효과 인식, 만족도와의 관계 연구
권성연
2011년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
권성연
제어번호
82710649
학술지명
교육과학연구
권호사항
Vol. 42 No. 3 [ 2011 ]
발행처
이화여자대학교 사범대학 교육과학연구소
자료유형
학술저널
수록면
55-82
언어
Korean
출판년도
2011
KDC
370.5
등재정보
KCI등재
소장기관
서울대학교 중앙도서관 이화여자대학교 중앙도서관
판매처
참고문헌( 27)
유사주제 논문( 0)
인용/피인용
온라인 학습에서 사회적 실재감과 학습자 특성, 토론 ...
' 온라인 학습에서 사회적 실재감과 학습자 특성, 토론효과 및 학습효과 인식, 만족도와의 관계 연구'
의 참고문헌
원격교육기관에서 사회적 실재감과 학습성과의 관계 분석
김정주(Kim, Jung Joo)
임지연(Lim, Jee Youn)
평생교육학연구 16 (1) : 1 ~ 24
[2010]
온라인토론에서 사회적 실재감과 인지적 학습참여의 관계 및 역할
이의길
교육공학연구 25 (1) : 205 ~ 234
[2009]
온라인 학습공동체에서 사회적 실재감이 학습몰입과 학습효과에 미치는 영향
조은미 ( Eun Mi Cho )
한안나 ( Ahn Na Han )
교육정보미디어연구 16 (1) : 23 ~ 43
[2010]
온라인 토론 학습에서 인식된 튜터의 역할,사회적 실재감,학습결과 간의 관계규명
평생교육 · HRD연구 6 (4) : 159 ~ 183
[2010]
사이버대학에서 교수실재감, 인지적 실재감, 사회적 실재감과 학습성과와의 구조적 관계 규명
김은경
유지원
주영주
하영자
정보교육학회논문지 14 (2) : 175 ~ 187
[2010]
e-Learning 환경에서 인식되는 사회적 실재감과 성취도, 만족도, 학습지속도 관계 규명
강명희
김민정
교육공학연구 22 (4) : 1 ~ 27
[2006]
The social psychology of telecommunications
Short, John
John Wiley & Sons
[1976]
The relationship of social presence and interaction in online classes
McIsaac,M.
Tu,C.
The American Journal of Distance Education 16 (3) : 131 ~ 150
[2002]
The impact of web-logs (blogs) on student perceptions of isolation and alienation in a web-based distance-learning environment
Dickey
Open Learning 19 (3) : 279 ~ 291
[2004]
The evolution and influence of social presence theory on online learning in Online education and adult learning: New frontiers for teaching practices
Lowenthal,P.R
IGI Global : 124 ~ 139
[2009]
Student perceptions of collaborative learning, social presence andsatisfaction in a blended learning environment: Relationships and critical factors
Brush
So, H. J.
Computers & Education 51 (1) : 318 ~ 336
[2008]
Social presence theory and implications for interaction and collaborativelearning in computer conferences
Gunawardena
International Journal of Educational Telecommunications 1 (2) : 147 ~ 166
[1995]
Social presence in online discussiongroups: testing three conceptions and their relations to perceivedlearning
Blau
Caspi
Social Psychology of Education 11 (3) : 323 ~ 346
[2007]
Social presence as a predictor of satisfactionwithin a computer-mediated conferencing environment
Gunawardena
Zittle
American Journal of Distance Education 11 (3) : 8 ~ 26
[1997]
Online community of inquiry review: Social, cognitive, and teaching presence issues
Garrison
Journal of Asynchronous Learning Networks 11 (1) : 61 ~ 72
[2007]
Learner characteristics as predictors of online social presence
Duncan
Mykota
Canadian Journal of Educationa 30 (1) : 157 ~ 170
[2007]
Instructional communication in the televisedclassroom: The effects of system design and teacher immediacy on student learningand satisfaction
Hackman
Walker
Communication and Education 39 (3) : 196 ~ 206
[1990]
Gender differences in online learning: Sense of community perceived learning
Baker
Rovai
Quarterly Review of Distance Education 6 (1) : 31 ~ 44
[2005]
Facilitating Cognitive Presence in Online Learning: Interaction is Not Enough
Garrison,D.R.
The American Journal of Distance Education 19 (3) : 133 ~ 148
[2005]
Examining social presence in online courses in relation to students' perceived learning and satisfaction
Journal of Asynchronous Learning Networks 7 (1) : 68 ~ 88
[2003]
Examining online teaching, cognitive, and social presence foradult students
Ke
Computers & Education 55 (2) : 808 ~ 820
[2010]
E-learning in the 21st century : a framework for research and practice
Garrison,D.R.
Routledge Falmer
[2003]
Developing social presence in online course discussions in Learning and teaching with technology: Principles and practices
Swan,K
Kogan Page : 147 ~ 164
[2003]
Criticalinquiry ina text-based environment:Computer conferencing in highereducation
Archer
Garrison
The Internet and Higher Education 2 (2) : 87 ~ 105
[2000]
Beyond student perceptions: Issues ofinteraction,presence,and performance in an online course
Picciano
Journal of Asynchronous Learning Networks 6 (1) : 21 ~ 40
[2002]
Assessingteaching presence in a computer conferencing context
Journal of Asynchronous Learning Networks 5 (2) : 1 ~ 17
[2001]
Assessing socialpresenceinasynchronoustext-basedcomputerconferencing
Journal of Distance Education 14 (2) : 50 ~ 71
[1999]
' 온라인 학습에서 사회적 실재감과 학습자 특성, 토론효과 및 학습효과 인식, 만족도와의 관계 연구'
의 유사주제(
) 논문